KLS Selectie PO2 - deel 2

Bedankt! Inmiddels heb ik even de kennisbank even voorzien van een update :)

EDIT: Joey heb je je boekje al? Zo ja, hoeveel tijd zit er tussen PO2 en het krijgen daarvan?
 
Last edited:
Bedankt! Inmiddels heb ik even de kennisbank even voorzien van een update :)

EDIT: Joey heb je je boekje al? Zo ja, hoeveel tijd zit er tussen PO2 en het krijgen daarvan?

Varieert denk ik, had 27 oktober PO2 en kreeg mijn blauwe boekje afgelopen donderdag binnen. Dus plusminus 10 dagen voordat je GVSS hebt krijg je het toegestuurd. Heb in ieder geval erg veel zin in volgende week:cool:!
 
Last edited:
als het niet 10 dagen van tevoren op de mat ligt is het waarschijnlijk een foutje, bij mij gvss (12 man) had iedereen het minstens 10 dagen van tevoren binnen.
 
Omdat ik in het buitenland woon moet ik gelijk een afspraak maken voor PO1 en PO2, nu zit ik met het boeken van tickets en ik zou willen weten hoe lang PO2 ongeveer duurt. Begint PO2 altijd op de zelfde tijd of is dat verschillend??
 
ja met die tijden moet je wel rekening houden, bij mij ons duurde het wat langer omdat ze het over 1 kandidaat niet helemaal eens waren. Maar houd voor de zekerheid rekening met uur of 6 dan valt het altijd mee.
 
Bij ons was de aanvangstijd kwart voor 9, maar uiteindelijk begonnen we kwart over 9. Het duurde ongeveer tot kwart voor 4, inclusief de uitslag.
 
Zou iemand zijn ervaring van de persoonlijke opdrachten van PO2 willen delen met mij? Zoals ik in de kennisbank lees, zijn er twee: het taxispel en rollenspel.

Bedankt!
Con
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, die heb ik volgende week donderdag.

Ik heb deze ronde 4 jaar geleden ook al gedaan maar toen hadden ze dit nog niet.
 
Het taxi spel is een soort bordspel waar vliegtuigen op staan met een nummer erbij. Je moet de vliegtuigen in een bepaalde volgorde in een hangaar zien te krijgen door over taxibanen te taxieen. Daarbij moet je rekening houden dat je bij sommige kruispunten wel mag afslaan (de groene) en bij sommige niet mag afslaan (de rode). Er mag maar 1 vliegtuig op een taxibaan staan dus je zult een plan moeten bedenken om in zo min mogelijk stappen de vliegtuigen in een bepaalde volgorde in de hangaar te krijgen. Wanneer je moet afslaan staat dat voor 1 stap de lengte van de taxibaan maakt dus niet uit. Het is om te zien of je kunt plannen en vooruit denken, iets wat een vlieger goed moet kunnen.
Als er eentje ff niet lukt geef dan niet zomaar op maar blijf geconcentreerd tot je ze allemaal gehad hebt (bij mij waren het er 6)

Het rollenspel is afhankelijk van de groepsopdracht. Wij moesten bijvoorbeeld een eiland voor toerisme ontwerpen en ik was dan verantwoordelijk voor de duikschool. Bij het rollenspel moest ik een probleem van mijn duikschool oplossen. Een klant was niet tevreden omdat hij door een van een werknemer naar een duikplek was gestuurd waar niks te zien was en deze werknemer was ook niet tevreden omdat deze niet genoeg tijd aan duiken toe kwam omdat hij achter de kassa moest staan. Je moet samen met de werknemer een goeie oplossing bedenken voor het probleem.

Ik hoop dat ik jullie zo geholpen heb, als je nog vragen hebt of ik je nog kan helpen laat het even weten.
Groeten Daniel.
 
Bedankt Daniel-747, wel duidelijk verhaal denk ik zo. Ik heb het morgen maar als ik het zo bekijk kan je niet echt voorbereiden gewoon rustig blijven en goed bedenken hoe je het gaat aanpakken.
 
Gefeliciteerd! Ik moet volgende week woensdag (10 december) al, dus wij treffen elkaar niet. Succes met de voorbereiding voor PO2.
 
Hey! Ik heb me maar opgegeven voor 7 januari. 31 december is niet erg praktisch aangezien het oudjaarsdag is :p Is er iemand die ook op 7 januari PO2 heeft?
 
Back
Top