Online Bioscoop

Ben benieuwd wat de gevolgen zullen zijn, ik vrees het ergste.
Als je kijkt wat er in Denemarken allemaal gebeurd is :dozey:
 
Ik vind het énorm geestig hoe de halve wereld door enkele uitspraken en een aankondiging van een film op zijn kop staat, ik lach de ballen uit m'n broek. Ik ga deze film wel kijken, maar ik keur deze onnozele vorm van "haatzaaierij", want dat is het eigenlijk (net alsof de bijbel een schijnheilig boekje is) natuurlijk absoluut niet goed. Desalniettemin wil ik tóch weten waar deze film nu over gaat.
 
Ach dat is gewoon 15 minuten die hersendiarree van Wilders, zet een kamerdebat op en je hoort hetzelfde. Alleen hier brandt ie er nog even een Koran bij af.
 
Als Wilders slim is, heeft hij er iets heel moois van gemaakt, iets waar de fanatiekelingen onder ons geen fatsoenlijk antwoord op hebben. Helaas is Wilders niet slim, tenminste, niet op de manier waar ik op hoop.

Aan de andere kant is het wel 'mooi' om te zien dat zelfs de regering van Pakistan zich gaat bemoeien met een film waarvan de inhoud nog niet bekend is. Dan bekruipt mij een gevoel van: kom maar op met die hersendiarree.
 
Als Wilders slim is, heeft hij er iets heel moois van gemaakt, iets waar de fanatiekelingen onder ons geen fatsoenlijk antwoord op hebben. Helaas is Wilders niet slim, tenminste, niet op de manier waar ik op hoop.

Aan de andere kant is het wel 'mooi' om te zien dat zelfs de regering van Pakistan zich gaat bemoeien met een film waarvan de inhoud nog niet bekend is. Dan bekruipt mij een gevoel van: kom maar op met die hersendiarree.


Ben het niet met je eens. Hoe belachelijk het ook is om te zien hoe groot de ophef al is voordat er überhaupt één minuut beeldmateriaal is vertoond, we moeten maar zien wat de gevolgen zullen zijn voor onze samenleving.

Sommige medemensen op deze aardkloot hebben maar weinig nodig om ze op hele zieke gedachtes te brengen, dat heeft het verleden wel uitgewezen!

Het was beter geweest als er helemaal geen aandacht aan geschonken zou worden, maar ja, de politiek en de pers zit er uiteraard bovenop. En Wilders lacht in zijn vuistje!

Laten we met z'n allen hopen dat het een storm in een glas water betreft, daar is simpelweg iedereen bij gebaat!

Greetz,
PH-FLY
 
Ik heb soms moeite met de ongenuanceerde manier waarop Wilders over de islam spreekt. Maar ik heb er ook moeite mee dat asociaal gedrag van mensen in zijn algemeenheid vaak wordt getolereerd, onder het motto 'Moet kunnen'.

Ik heb er trouwens ook moeite mee dat ik als ondernemer 100% moet betalen voor mijn eigen pensioen en het straks voor een deel moet afstaan om 'minder bedeelden' een adequaat pensioen te geven.

We zijn hier in dit land echt het spoor bijster!
 
Oh, maar laat er geen misverstand over bestaan, ik keur deze actie (en alle andere acties overigens) van Wilders ook 100% af. Als er iets gebeurt, dan heeft hij bloed aan zijn handen. Niet Balkenende, niet de media, maar Wilders. Als hij tegen de hele moslimwereld wil vechten dan doet hij dat maar ergens in Saudi Arabie, Afghanistan of Irak. Betrek ons er niet bij.

Maar nu het toch allemaal gebeurt...zie mijn eerdere reactie.
 
Oh, maar laat er geen misverstand over bestaan, ik keur deze actie (en alle andere acties overigens) van Wilders ook 100% af. Als er iets gebeurt, dan heeft hij bloed aan zijn handen. Niet Balkenende, niet de media, maar Wilders. Als hij tegen de hele moslimwereld wil vechten dan doet hij dat maar ergens in Saudi Arabie, Afghanistan of Irak. Betrek ons er niet bij.

Maar nu het toch allemaal gebeurt...zie mijn eerdere reactie.


Goed plan! We zitten Wilders af in Saudi Arabië en dan mag hij daar vertellen hoe hij er over denkt. Het is een beetje jammer dat de kans bestaat dat nu onschuldige mensen bij het alles betrokken raken. En meneer zit veilig ondergedoken en heeft de bodygaurds om zich heen om hem te beschermen (welke wij overigens voor hem betalen!).

Dat is overigens ook triest. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar sommige mensen kunnen niet "vechten" met woorden en gebruiken hun handen. En anderen zoals Wilders gaan alles lekker provoceren.

Ach, laten we er hier verder ook geen woorden meer aan vuil maken, dat wordt al veel te veel gedaan. Zoals gezegd, laten we hopen dat het allemaal mee valt!
 
Als er iets gebeurt, dan heeft hij bloed aan zijn handen. Niet Balkenende, niet de media, maar Wilders.

Ben ik het niet mee eens. Diegene die geweld gebruikt is daar zelf schuldig aan. Period.
 
Last edited:
Je praat peop als ik zo eerlijk mag zijn. Diegene die geweld gebruikt is daar zelf schuldig aan. Period.

Natuurlijk is de persoon die geweld gebruikt fout.
En natuurlijk mag die wc borstel een mening hebben zoals de rest van de 16 miljoen mensen hier in het land.
Maar heeft hij zijn standpunten nog niet genoeg duidelijk gemaakt ?
Als het echt zo is dat hij in die film de koran verbrand of verscheurd dan weet je dat het hier heel erg uit de hand gaat lopen.
En wilders weet heel erg goed wat de gevolgen zijn, dus dan is het gewoon provoceren en niks anders.
Hij loopt inderdaad lekker veilig met 100 man beveiliging om zich heen, betaald van onze belastingcenten.
En betrekt de rest van Nederland ergens in waar volgens mij maar weinig mensen op zitten te wachten
 
Hoewel ik van mening ben dat niet alle allochtonen even hard hun best doen om deel te worden van onze samenleving, keur ik de steeds radicalere uitspraken van Wilders af.

Maar we hebben in Nederland afgesproken dat er vrijheid van meningsuiting is en dat het een ieder vrij staat om bij het overschrijden van een grens (bijv. in geval van belediging) naar de rechter te stappen.

Hoe idioot de film mogelijk mag zijn (weten we nog niet eens), geweld is denk ik niet de oplossing, en stelt wat mij betreft de plegers op één lijn met Wilders. Degene die schuldig is aan geweld maakt die keuze zelf. Niet een ander.

Maar hoe belangrijk ik de vrijheid van meningsuiting ook vind, ik denk dat het tijd wordt dat we ons wel degelijk realiseren dat de film consequenties heeft voor de economie, de veiligheid en dat we het maar beter bij de aankondiging van de film kunnen laten. Hoe treurig misschien ook.
 
Als een kind aan de staart van een hond trekt, dan bijt die hond. Nu kun je die hond straffen, maar dat kind heeft zelf ook een beetje schuld. Als Wilders of wie dan ook aan de Koran van een fanatiekeling komt...

Er zijn genoeg gekken in de wereld. Gekken die niet tot rede vatbaar zijn. We hebben dat allemaal gezien met de spotprenten uit Denemarken. Als je ze provoceert en ze komen tot een daad, dan ligt de verantwoordelijkheid ook voor een deel bij de provocateur.

Tsja Grob, stelt dat je tevreden? Denk het niet.
 
Aarghh, ik heb mijn punt toch duidelijk gemaakt :p:.

Als je het er niet mee eens bent los je dat op met woorden, niet met vechten. Dat leert een kind van kleins af aan al, ipv aan de staart van een hond te trekken....

Het zou pas eng worden als je geen kritiek meer op een geloof mag hebben.

Peace!:biertje:
 
Ok, dan geen bloed aan Geerts handen, maar onverstandig is het wel. Zeer onverstandig. (Ik klink als Balkenende) Kunnen we ons daarin vinden?
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Tqib287P-vk[/YOUTUBE]

:biertje:
 
Back
Top