Pilotentekort vs. werkloze piloten

Ik denk dat als er alleen nog maar Business en First Class gevlogen wordt, dan een 10K extra voor een paar van die sjappies voorin er ook wel af kan...
 
Hallo allemaal,

na een stukje dit topic gelezen te hebben, lees ik toch wel heel erg veel negatieve ervaringen over zowel de luchtvaart als de school Stella...

Ik ben een paar maanden geleden ook aangenomen bij Stella en heb mn medical ondertussen ook binnen, maar door de vele negatieve verhalen begin ik me af te vragen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt, voor zowel de school, als t vak?

wat betreft Stella, die vraag zal ik elders in het forum vragen, maar wat ik me wel afvroeg, is het toekomstperspectief van een afgestudeerde echt zo slecht, of zijn t vooral degene die er iets negatiefs over hebben hier wat zeggen en de positieve verhalen niet worden genoemd?

gr,

Pzyko
 
Ik denk dat dat grootendeels van jezelf afhangt...
Kijk, als jij persé bij bijv. de KLM wilt vliegen dan maak je het moeilijk...
Als jij gewoon wilt vliegen en je verder niet druk maakt om je werkgever dan verbreed je jou kansen wat meer.

Laat ik het anders uitleggen,

De werled van de luchtvaart is zowieso veranderd met vroeger... Heel erg zelfs.
Vroeger was je als piloot "je van het". Dat is nu nog steeds een beetje zo, maar een groot gedeelte van het "prestigieuse" is er wel vanaf (dat zie je ook terug in de salarissen)Het begint meer op massaproduktie te lijken.
Dus als je om die redenen wil vliegen... stop dan maar met dromen...
Nou het scenario wat ik schets niet overal even erg.
Dus er zijn nog wel werkgevers waar je het zéér goed kunt hebben, maar de kans erop is steeds kleiner.
Het is altijd zo geweest dat je de beste moet zijn, alleen doen sommige vliegscholen tegenwoordig anders denken.
Het is alleen steeds minder "speciaal" om piloot te worden.
De maatschappij behandeld je meer als busshauffeur dan als kapitein/1e officier. Als je dat kunt verkroppen, dan moet je zeker piloot worden!

Zo zie ik het teminste (please, correct me if i'm wrong people).

succes:airforce:
 
...Ik ben een paar maanden geleden ook aangenomen bij Stella en heb mn medical ondertussen ook binnen, maar door de vele negatieve verhalen begin ik me af te vragen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt, voor zowel de school, als t vak?...

Ben je daar niet iets te laat mee?
 
Mwah, ik zou zeggen: committed to land!

De keuze is gemaakt en afhankelijk van de uitvoering is de keuze goed of slecht. Hij heeft het nu voor een redelijk deel zelf in handen.

Don't worry, just go for it!
 
Ik vraag mij af hoe het beroep van vrachtpiloot in dit hele verhaal past.

Zijn de banen in de vracht net zo schaars als de banen in het passagiersvervoer?
Of is er wel wat meer werk in de vracht, maar is dit gewoon niet het werk wat de meesten zoeken?
 
Kazeven, vrachtmaatschappijen waar je genoeg betaald krijgt en redelijke roosters vliegt hebben doorgaans behoorlijke eisen vwb vliegervaring.

Veel kleinere maatschappijen zijn echt alleen maar een stepping stone (lange nachten weinig Euri).
 
Ok, als FO kun je ook niet zomaar bij een vrachtmaatschappij aan de slag. Tenminste niet bij een maatschappij waar je oud mee wil worden. ;)

Toch goed te weten dat zo'n 'stepping stone'er is. Lange nachten hebben ook veel uren!
 
Waarom kijken zo verschrikkelijk veel aspiranten toch alleen maar naar Nederland? Ik heb het al vaker horen zeggen (zien staan): de wereld is groter dan ons volgepropte kikkerlandje. Als je echt wilt vliegen maakt het dan werkelijk uit waar? Vergroot je blik eens en kijk verder dan je neus lang is.
 
Jet Man,

I totally agree. Maar verkijk je ook niet op de markt. Zèlfs als je in het buitenland kijkt en believe me, ik heb meer dan 4 jaar, over de hele wereld gesolliciteerd, valt het nog niet mee.
 
Waarom kijken zo verschrikkelijk veel aspiranten toch alleen maar naar Nederland? Ik heb het al vaker horen zeggen (zien staan): de wereld is groter dan ons volgepropte kikkerlandje. Als je echt wilt vliegen maakt het dan werkelijk uit waar? Vergroot je blik eens en kijk verder dan je neus lang is.

Wij orienteren ons sowieso al op het buitenland, hoor.

Als dat alles was, gewoon in het buitenland wonen en dan komt het goed.. Dan was dit topic vast niet zo lang als nu:kiss:
 
'Wij' is een nogal breed begrip, ik denk dat hier genoeg jongens (en wat minder meisjes) komen die enkel kijken naar de 'bekendere' maatschappijen die hier genoemd worden. Vrij logisch dat ik ervaren heren (en dames) niet hoef te vertellen dat Nederland niet het enige land is waar je je toekomstige beroep kan uitoefenen.;)
En zo kan ik verder zaniken:blabla::blabla:


'Wij' orienteren ons sowieso al op het buitenland, hoor.

Als dat alles was, gewoon in het buitenland wonen en dan komt het goed.. Dan was dit topic vast niet zo lang als nu:kiss:
 
Vrij logisch dat ik ervaren heren (en dames) niet hoef te vertellen dat Nederland niet het enige land is waar je je toekomstige beroep kan uitoefenen.;)

En dat je naast Jets ook nog turboprops (of zuigerprops) hebt om Prop Man op te worden om je beroep uit te oefenen... :kiss:
 
Of "de-mosterd-vind-u-naast-de-mayonaise-mevrouw-man"

en dan kan je daarna altijd nog zien hoe je naam vordert.

Sorry

:grijns:
 
Kritisch, Kazeven en Arthorizon, bedankt voor jullie bijdragen, dit topic is het beste wat ik laatste jaren heb gezien.

Zelf zit ik al jaren op de wip: er helemaal mee ophouden of niet. Geloof me, ik ken alle ins en outs. Hoogtepunten, dieptepunten, jezelf weer uitgraven en weer doorgaan. Uren genoeg, maar nog steeds op zoek... Tja, de leeftijd he (43).

Ik vergeet nooit dat Transavia mij op m'n 34ste een brief stuurde met: "U voldoet aan alle eisen, maar helaas kunnen wij u niet in de selectie opnemen, omdat wij het komende jaar geen vliegers aan zullen nemen en U daarna de maximale aannameleeftijd van 36 jaar heeft bereikt"
Eindelijk een betaalde vliegbaan gevonden, typerating betaald, bedrijf failliet, overgenomen door criminelen, geld weg, baan weg. 9/11, moet ik nog meer zeggen ? Domme pech ?

Ik hoop echt dat de commerciele vliegscholen nu eens hard worden aangepakt door de overheid. we moeten echt toe naar een Numerus Fixus. Volgens mij de enige oplossing voor het gigantische overschot aan piloten MET NAME in Nederland. En ook hoop ik dat de VNV zich eindelijk eens gaat bemoeien met deze problematiek en ook de kleinere bedrijven...
 
Back
Top