Martinair Vliegschool

Van de website van Martinair vliegschool, dus niet helemaal objectief..;

Martinair vliegschool is preferred supplier van Martinair Holland. Dit houdt in dat Martinair Holland, bij een vacature op de Boeing 767, bij voorkeur een afgestudeerde leerling van de Martinair vliegschool aanneemt.

Martinair vliegschool heeft een regeling met de KLM dat afgestudeerde leerlingen, middels een CBC (compressed bridge course) bij de KLS, direct bij de KLM kunnen solliciteren. Tijdens deze CBC, door ons ook wel �tintje blauw� cursus genoemd, wordt de leerling de KLM procedures bijgebracht. Dit is nodig omdat iedere maatschappij zijn eigen cockpit procedures heeft, die onderling van elkaar kunnen verschillen. Van deze nieuwe mogelijkheid hebben het afgelopen jaar 8 leerlingen gebruik gemaakt, met boven gemiddelde resultaten.

Afgestudeerde leerlingen mogen na de opleiding solliciteren bij Transavia, zonder aanvullende eisen. In het afgelopen jaar hebben tientallen van onze leerlingen hiervan gebruik gemaakt.

Kortom het loopbaan perspectief voor een afgestudeerde leerling van Martinair vliegschool ziet er goed uit.

Haaaaaaaaa:haha:hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!

Bij ons in Brabant hebben ze daar een uitdrukking voor:
"En gij geleuft da???"

De mainline van Martinair neemt geen lowtimers aan en heeft de afgelopen jaren überhaupt geen nieuwe vliegers aangenomen. Er vliegen enkel mensen uit zoals we allemaal weten.
Maar goed, de sprookjes die vliegscholen aan onwetenden vertellen...
 
Last edited:
Koenmans waarschijnlijk ben jij de eerste regel vergeten;

....'dus niet helemaal objectief'
Snap dus niet helemaal waarom je zo moeilijk doet
 
Ik heb jouw regeltje niet bedoeld om om te lachen, mijn reactie is puur op de Martinair vliegclub quotes gericht. Leek me duidelijk. Jouw eerste regeltje daar is dus ook terecht. Maar: no personal offense dus!
 
De Tip.... Wacht nog even met een opleiding!

De Markt is meer dan overspoeld met 200hrs vliegers. Daar zijn er ook nog veel experienced vliegers, jagend op dat enkele baantje dat toevallig beschikbaar komt.

MP is nu 100% KLM dus vergeet dat (niet eens bestaande) lijntje tussen MVVL en MP. Zoals al 1000x geschreven is, iedereen kan bij HV solliciteren!!!

Nu de economie een heel stuk minder loopt, en leningen moeilijker rond te krijgen zijn, zal de aanwas naar Vliegscholen ook wel minder worden. Het zijn commerciële instellingen, dus de eisen zullen ook wel wat lager worden. Crash de sim niet, then your in!

In mijn JAA opleiding (bij MVVL) zat een jongen die wel kon vliegen. Maar waarvan vanaf dag 1 al bekend was dat hij het mentaal nooit zou redden (extreem onzeker).
MVVL heeft daar nooit iets aan gedaan door hem bijvoorbeeld hulp aan te bieden of hem te adviseren hulp te zoeken, of te stoppen! Gewoon cashen!!!

M.a.w. je moet het wel heeeeel erg verprutsen wil je de grading niet halen!

Grtz Mike5

Ps deze jongen werkt nu al 7 jaar als nachtportier in een hotel. Zijn ouders (gewonen mensen) stonden borg met het huis........
 
Excuses voor de bump voor dit oude topic, maar wil er toch even op reageren.

Ik heb dit topic vandaag even doorgespit en ik lees veelal positieve dingen over de Martinair Vliegschool.

Nu lees ik op de rest van het forum daar vrijwel niets over. Is er iets veranderd in het afgelopen jaar met de Martinair Vliegschool oid?

Ben van plan daar toch wel even te gaan kijken dan..

Groet,
FP7
 
Is er iets veranderd in het afgelopen jaar met de Martinair Vliegschool oid?

Geen garantiefonds meer..

Wat zeker niet veranderd is, is de webside incl. baanperspectief :blabla:
 
Geen garantiefonds meer..

Wat zeker niet veranderd is, is de webside incl. baanperspectief :blabla:

Waarom zou mvvl dat in godsnaam willen doen?

Bovendien wordt op de site niks verteld over het beëindigen van de overeenkomst met de ING(garantiefonds). Kan best dat de site al een tijdje geen update heeft gehad...
Mag ik vragen hoe je aan doe info bent gekomen?

Gr.

EmeX
 
Bovendien wordt op de site niks verteld over het beëindigen van de overeenkomst met de ING(garantiefonds). Kan best dat de site al een tijdje geen update heeft gehad...
Mag ik vragen hoe je aan doe info bent gekomen?

Bel of mail eigenhandig met de Martin Air vliegschool en vraag hoe het momenteel met het op de website genoemde garantiefonds gaat en wat de voorwaarden zijn.
Als je dan toch bezig bent, informeer dan gelijk ook hoe het zit met de "prefered supplier" positie van de school en hoeveel van hun net afgestudeerde leerlingen er de laatste paar jaar rechtstreeks op de lijn gekomen zijn bij MartinAir.
Bespaar je de moeite om te vragen naar de genoemde mogelijkheden om bij KLM te komen vliegen.

Wellicht zou een update vd site geen kwaad kunnen.
 
Bel of mail eigenhandig met de Martin Air vliegschool...

Ik weet hoe ik zelf aan info moet komen. Als je van plan bent om 100K+ te investeren is het altijd handig om info eigenhandig te vergaren...
Maar mijn vraag was hoe jij aan die info komt. Want je bent er overtuigd genoeg van om deze info op airwork met geïnteresseerden te delen.
Het feit dat je mij adviseert om zelf contact op te nemen schept bij mij het idee dat je niet geheel zeker bent van de informatie die je gaf, vandaar mijn interesse.

Gr.

EmeX
 
Ik weet hoe ik zelf aan info moet komen. Als je van plan bent om 100K+ te investeren is het altijd handig om info eigenhandig te vergaren...
Maar mijn vraag was hoe jij aan die info komt. Want je bent er overtuigd genoeg van om deze info op airwork met geïnteresseerden te delen.
Het feit dat je mij adviseert om zelf contact op te nemen schept bij mij het idee dat je niet geheel zeker bent van de informatie die je gaf, vandaar mijn interesse.

Gr.

EmeX

Ben zelf ook erg benieuwd waar hij die informatie vandaan hebt. Hoor het graag.

FP7
 
Ik weet hoe ik zelf aan info moet komen. Als je van plan bent om 100K+ te investeren is het altijd handig om info eigenhandig te vergaren...
Maar mijn vraag was hoe jij aan die info komt. Want je bent er overtuigd genoeg van om deze info op airwork met geïnteresseerden te delen.
Het feit dat je mij adviseert om zelf contact op te nemen schept bij mij het idee dat je niet geheel zeker bent van de informatie die je gaf, vandaar mijn interesse.

Het is precies zoals je zelf al aangeeft: als je een dergelijke investering gaat doen ga je af op informatie uit de eerste hand en zelf informeren.
(zoals ik ook mijn info krijg, rechtstreeks.)
Als je twijfels hebt is dat juist een extra reden om het zelf eens grondig na te pluizen.
 
Als je dan toch bezig bent, informeer dan gelijk ook hoe het zit met de "prefered supplier" positie van de school en hoeveel van hun net afgestudeerde leerlingen er de laatste paar jaar rechtstreeks op de lijn gekomen zijn bij MartinAir.
.


Via de Martinair vliegschool zal je NOOIT meer aangenomen worden bij Martinair.
En als ze je dat vertellen is dat een grote leugen!.
Sinds korte tijd is martinair een Sterfhuis contructie binnen de KLM groep.
Dit wil zeggen dat Martinair geen eigen mensen meer mag aannemen.
maar dat vacatures (Als die er ooit nog komen ,aangezien ze met een enorm overschot zitten) opgevuld worden vanuit de KLM groep.

Dus zeg maar adjeu met je preffered supplier.
 
Via de Martinair vliegschool zal je NOOIT meer aangenomen worden bij Martinair.
En als ze je dat vertellen is dat een grote leugen!.
Sinds korte tijd is martinair een Sterfhuis contructie binnen de KLM groep.
Dit wil zeggen dat Martinair geen eigen mensen meer mag aannemen.
maar dat vacatures (Als die er ooit nog komen ,aangezien ze met een enorm overschot zitten) opgevuld worden vanuit de KLM groep.

Dus zeg maar adjeu met je preffered supplier.

Precies, dus is een update van de site geen slecht voorstel......
 
Zelfs in 'goede' tijden is er nooit iemand direkt van Martinair vliegschool op een Martinair 767 gezet, nooit.

Is een leugen.

Maar waar staat dat dan?
Geloof dat er geen garantiefonds meer is omdat de ING het op dit moment niet aandurft lening te verstrekken zonder een vast onderpand. Kennelijk is de verwachting dat het garantiefonds flink gaat betalen komende tijd
 
Ga op de website van Martinair vliegschool

Kies links beroepsopleidingen, en dan loopbaanperspektief, direkt onder opleidingskosten!

Pure misleiding.
 
Via de Martinair vliegschool zal je NOOIT meer aangenomen worden bij Martinair.
En als ze je dat vertellen is dat een grote leugen!.
Sinds korte tijd is martinair een Sterfhuis contructie binnen de KLM groep.
Dit wil zeggen dat Martinair geen eigen mensen meer mag aannemen.
maar dat vacatures (Als die er ooit nog komen ,aangezien ze met een enorm overschot zitten) opgevuld worden vanuit de KLM groep.

Dus zeg maar adjeu met je preffered supplier.

Is dat nu bij Transavia ook zo?
 
Is dat nu bij Transavia ook zo?

(nog) geen sterfhuisconstuctie maar zolang er een overschot bij de KLM is zal er niet bij Transavia worden aangenomen en dat zal niet snel gaan veranderen.
Komend jaar, net als afgelopen jaar, zullen er weer een lading KLM vliegers bij Transavia worden gezet omdat ze bij KLM 'teveel'* zijn en Transavia eigenlijk personeel nodig heeft.
K. voor nieuwe aannames, K. voor copiloten die hun command weer jaren door de neus wordt geboord.

*Blijkt dat terwijl een overschot aan KLM 737 vliegers bij Trans werd gedetacheerd afgelopen zomer, KLM zelf mensen voor de 737 bleef opleiden... dus de vraag is ook hoeveel overschot ze zelf creeren.
 
K. voor copiloten die hun command weer jaren door de neus wordt geboord.
Is het niet zo dat er voor dit handjevol co-piloten een goede financiële vergoeding is? (Dit begreep ik van jullie chef recruitment.) Althans dit was afgelopen jaar zo. Nu zullen het er wel meer zijn dan een handjevol, maar ik neem aan dat de regeling hetzelfde blijft?
 
Back
Top