Stand van Zaken Deel 22

Status
Not open for further replies.
Jonge Jonge,

Zit iemand niet zo af te zeiken stelletje beter weters!! Je kan hier ook niets verkeerd zeggen of formuleren zeg. Het schiet bij de een of ander toch in het verkeerde keelgat. Laat gewoon ieder zijn ding zeggen, en doen wat hij/ zij het beste vind om zijn/haar selecties te halen!

Ik word er beetje gek van om het feit dat iedereen probeerd zich te zinnen en te benadrukken op hoe je testen/keuringen moet halen, of wat je moet doen om het niet te doen! Laat gewoon iedereen in zijn/haar waarde en zie gewoon zelf wat er moet gebeuren. Je krijgt er tijd genoeg voor om je voor te bereiden, en qua vliegen kun je niets voorbereiden (neem dat maar van mij aan)! Wat ze willen zien op je PVS kun je niet trainen, dat heb je of heb je niet, en dat geld eigenlijk voor de meeste testen.

Dus maak van dit forum geen kippenhok over wie het wel of niet weet. Zijn geen stelletje kinderen van de kleuterschool, al heb ik daar bij sommige toch me bedenkingen bij! Zal het wel verkeerd zien omdat ik de oudste ben die hier bij zit denk ik, en die toevallig nog wat ervaring op dit gebied heeft ook! Jammer dat sommige van deze "instabiele kinderen" het neusje van de zalm bij de luchtmacht zullen worden!! Erg jammer!

SeeYa,

Martijn
 
en iets wat misschien van belang is voor de jongens/dames die in de 21-april klas komen:

de vakantie voor de kma is van 14-juli tot 8-augustus. dit kon ik niet op de site vinden.

ik had dit even nagevraagt omdat er een reeele kans is dat ik hier rekening mee moet houden m.b.t. vakantieplanning.
 
Last edited:
Jonge Jonge,

Zit iemand niet zo af te zeiken stelletje beter weters!! Je kan hier ook niets verkeerd zeggen of formuleren zeg. Het schiet bij de een of ander toch in het verkeerde keelgat. Laat gewoon ieder zijn ding zeggen, en doen wat hij/ zij het beste vind om zijn/haar selecties te halen!

Ik word er beetje gek van om het feit dat iedereen probeerd zich te zinnen en te benadrukken op hoe je testen/keuringen moet halen, of wat je moet doen om het niet te doen! Laat gewoon iedereen in zijn/haar waarde en zie gewoon zelf wat er moet gebeuren. Je krijgt er tijd genoeg voor om je voor te bereiden, en qua vliegen kun je niets voorbereiden (neem dat maar van mij aan)! Wat ze willen zien op je PVS kun je niet trainen, dat heb je of heb je niet, en dat geld eigenlijk voor de meeste testen.

Dus maak van dit forum geen kippenhok over wie het wel of niet weet. Zijn geen stelletje kinderen van de kleuterschool, al heb ik daar bij sommige toch me bedenkingen bij! Zal het wel verkeerd zien omdat ik de oudste ben die hier bij zit denk ik, en die toevallig nog wat ervaring op dit gebied heeft ook! Jammer dat sommige van deze "instabiele kinderen" het neusje van de zalm bij de luchtmacht zullen worden!! Erg jammer!

SeeYa,

Martijn

Het gaat hier niet om verkeerd formuleren, het gaat er hier om dat er wordt gezegd dat mensen die stoppen op KMA pussy's zijn. Dat valt bij mij inderdaad in het verkeerde keelgat, helemaal als je er zelf niet geweest bent.
Sommige mensen hier zijn daar geweest en zijn gestopt. En hun kunnen geen pussy's genoemd worden. Dus je kan het wel af gaan zitten zeiken en zeggen dat hier instabiele kinderen aan het praten zijn. Het spijt me maar ik weet niet wie hier nou instabiel is..

Er zijn mensen die dus gestopt zijn en die voelen zich aangesproken, logisch dat er dan op gereageerd wordt of niet? Verder moet een ieder het zelf weten wat hij/zij hier zegt.

Verder bemoei ik me er niet meer mee.

groet,

Onitsuka
 
Last edited:
Maar hoe kan jij dan het omgekeerde beweren Onitsuka? Hoe weet jij nou dat mensen die wel stoppen geen mietjes zijn terwijl jij er ook niet bent geweest? Er zijn er genoeg die eraf gaan puur om een beetje regen. Komop dat kan je toch wel van tevoren realiseren. Tuurlijk bedoel ik niet alle mensen. Er zijn mensen voor wie een geweer toch een te zwaar feit zijn van de realiteit waar je later pas achter komt. Maar het weer?

Martijn je hebt gelijk. Ik meende dat er zoiets bestond als vrijheid van meningsuiting. In mijn oogpunt vind ik sommige mensen slap, omdat ik door zou gaan. Ik ken mezelf en ik ga niet aan de kant voor een beetje regen of iets anders. Kijk als er nou een dode zou vallen of iets in die trant van zaken dan zou ik mijn bedenkingen hebben.
 
Een laatste ding wil ik nog toevoegen.
Als iemand inderdaad stopt omdat het regent is het een mietje, daar heb jij gelijk in. Als die stopt omdat die een geweer een te zwaar feit zou vinden van de realiteit zoals jij het verwoord, is het misschien geen mietje maar wel een hele grote stumper omdat die zich dan van te voren niet goed genoeg ingelicht heeft.

Als iemand echter stopt wegens omstandigheden die niet in de eigen macht liggen, zoals dus inderdaad bij mij het geval was waarom ik mij dus aangevallen voelde ook, dan kan die persoon er niks aan doen.

Jij bedoelde het dan misschien goed, maar formuleer het dan in het vervolg beter want zoals jij het zei sloeg het werkelijk nergens op.

Tevens nog een laatste puntje van kritiek: je weet helemaal niet of jij door zou gaan waar anderen zouden stoppen. Jij denkt dat je door zou gaan op bepaalde momenten, je weet was zeker of dat inderdaad zo is wanneer je het meemaakt en fikst, of niet fikst.
 
Men denkt over 't algemeen dat als ze de keuringen hebben doorstaan ze de KMA ook wel 'even' doen. Ongeveer de helft van de vliegers uit augustus is er mee gestopt, natuurlijk niet omdat het allemaal mietjes zijn. Je wordt militair en dat wordt wel eens vergeten. Men kan het vliegen wel fantastisch vinden, maar je moet ook een geschikt militair zijn en dat is volgens mij het grootste struikelblok.
 
Dat je je verkijkt op de periode op de KMA zou altijd kunnen gebeuren. Maar de jongens die nu nog beginnen op de KMA hebben er een keuringsperiode van zeker zo'n maandje of 10 gehad!!

Maarrrrr ik vraag me dan eigenlijk af hoe dat komt! Als wannabe vlieger heb ik zo'n beetje heel internet afgespeurd naar mooie, spannende, interessante & informatieve filmpjes over jachtvliegtuigen, en dat is van algemene filmpjes over de kisten, filmpjes van missiegebieden, laagvliegen in de bergen, enz. Dus een groot beeld over wat de vliegtuigen allemaal doen. Daarnaast moet je toch het verhaal kennen van Scott O'grady, de piloot die in bosnie behind enemy lines neerstort en een paar dagen moet zien te overleven! Kortom documentaires, en ander materiaal in overvloed over jouw droomberoep :)!!

Kortom er is zoveel informatie over het beroep, dus waarom zijn er nog steeds personen die zich verkijken op het militaire gedeelte van de opleiding en het beroep??

Moet de KLu misschien toch meer doen aan de voorlichting? Moet er naast een verbale voorlichting soms ook een proefdag plaatsvinden waarin de vliegers in spe zien & ervaren hoe het er op de KMA aan toe gaat? Is alleen luisteren misschien een dagje kijken op de KMA niet voldoende? Moet een vlieger misschien zelf een praatje houden over de periode op de KMA met foto's en evt. film?

Zou er een manier zijn om die probleem te ondervangen!

Ik geef geen oordeel over redenen waarom mensen stoppen en wie waarom zou stoppen, maar hierbij kijk ik alleen puur naar personen die zich verkijken op het militaire aspecht van opleiding & beroep!! Het is natuurlijk zuur voorde KLu om om een dergelijke reden een mogelijk goede vlieger te verliezen, maar ook zeker minstens zo vervelend is het voor de persoon die zo lang naar zijn droom toeleeft! Dus geen oordeel, maar een objectieve vraag!
 
en iets wat misschien van belang is voor de jongens/dames die in de 21-april klas komen:

de vakantie voor de kma is van 14-juli tot 8-augustus. dit kon ik niet op de site vinden.

ik had dit even nagevraagt omdat er een reeele kans is dat ik hier rekening mee moet houden m.b.t. vakantieplanning.

Kijk! Hier hebben we wat aan! Super dat je dit hebt gevonden! Nu hopen dat ik volgende week de PVS haal en dan weet ik in ieder geval wat m'n vakantie dagen zijn! Jij staat dus zelf ook voor de klas van 21 April? Heb je pvs al gehad of moet je nog?:D

Cheers!

@ De rest: zullen we nu gewoon alles weer on-topic gooien? Vind het wel mooi geweest dat gekwek..
 
Grootste punten mbt de vliegers zijn gebrekkige voorlichting; "keuringen (heel verhaal), KMA (één zinnetje) en dan EMVO en Amerika (weer een heel verhaal)" en gebrek aan eigen initiatief. In de vliegervoorlichting hoor je niets over de KMA. Het komt bijna zo over van "ja, even KMA doen en dan begint het...". En aangezien niet iedereen zelf achter info aangaat, komt het gros van de vliegers binnen zonder enig idee wat de KMA nou inhoudt.
 
Maar hoe kan jij dan het omgekeerde beweren Onitsuka? Hoe weet jij nou dat mensen die wel stoppen geen mietjes zijn terwijl jij er ook niet bent geweest? Er zijn er genoeg die eraf gaan puur om een beetje regen. Komop dat kan je toch wel van tevoren realiseren. Tuurlijk bedoel ik niet alle mensen. Er zijn mensen voor wie een geweer toch een te zwaar feit zijn van de realiteit waar je later pas achter komt. Maar het weer?

Martijn je hebt gelijk. Ik meende dat er zoiets bestond als vrijheid van meningsuiting. In mijn oogpunt vind ik sommige mensen slap, omdat ik door zou gaan. Ik ken mezelf en ik ga niet aan de kant voor een beetje regen of iets anders. Kijk als er nou een dode zou vallen of iets in die trant van zaken dan zou ik mijn bedenkingen hebben.

Ik ben er inderdaad niet geweest en ik beweer niet dat mensen die stoppen geen mietjes zijn. Ik zeg echter alleen dat je wel erg snel bent met je beoordeling, dat mensen die stoppen mietjes zouden zijn, dat vind ik niet correct!

Daarna zeg je dat je vrijheid wil van meningsuiting, heeft hier vrij weinig mee te maken na mijn inziens aan de andere kant als je het zo wilt bekijken dan heeft iedereen dat hier toch, dus ik ook. Ik denk ook dat er weinig mensen zijn die stoppen om een spatje regen. Dus dat je niet kan zeggen dat mensen mietjes zijn wanneer ze stoppen en ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat je het te objectief bekijkt, naar mijn mening.

maar Chef heel veel succes met je selectie. Binnenkort PVS zag ik!! Respect hoor!

groeten,

Onitsuka
 
Helaas, PO-2 niet gehaald. Had gebrek aan leiderschap en doorzettingsvermogen. Iets wat ik hiervoor al wist, maar ik wou het toch proberen. Ik mag het over een jaar nog een keer proberen, dus tot over een jaar! Ik wens verder iedereen succes met de keuringen.

Gegroet UH-60
 
Last edited:
Ondertussen ben ik in spanning aan het afwachten of de Wiskunde die ik gedaan heb op het HBO daadwerkelijk voldoende is om te beginnen met de selectie.

HAVO Deelcertificaat Wiskunde halen was geen optie meer.
 
aan het wachten op een belletje van het CML of ik geslaagd ben voor mn ziekenhuis bezoek :p

Zet mij dan ook maar in dat lijstje... moest terugkomen voor extra hartonderzoek en ga vanmiddag maar ns bellen aangezien het alweer 4 weken geleden is...
 
Zet mij dan ook maar in dat lijstje... moest terugkomen voor extra hartonderzoek en ga vanmiddag maar ns bellen aangezien het alweer 4 weken geleden is...

ik moet ook trug komen.. de 21e blijk lichte vorm van Scoliose te hebben (bochtje in de rug).. in de brief staat dat het algemeen geen effect heeft op het worden van piloot alleen moet via het CMH bevestigd worden..
 
ik moet ook trug komen.. de 21e blijk lichte vorm van Scoliose te hebben (bochtje in de rug).. in de brief staat dat het algemeen geen effect heeft op het worden van piloot alleen moet via het CMH bevestigd worden..

maak je niet druk! Ik heb prefcies hetzelfde en ik zit nu voor mn PVS in Portugal! De orthopeed neemt het door en vaak kan je er gewoon mee vliegen!
succes!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top