TOTALEN 2007

Was een goed jaar!

Boeing 737: 897 uur
Diversions: 2 beide vanwege het weer.
Prachtige stessen: ontelbaar;)
En sinds dit jaar ook Innsbruck rated.

Prettige feestagen!
:kerst:
 
Rustig jaartje gehad

490 uur op de F50

456 Sectors

176 keer op LCY gevlogen
shortest flight time: 8 min (EHAM-EHRD
longest flight time: 2:10 (EHRD - EIDW)
Geen Go-Arounds en geen diversions

+/- 410 sectors vanuit Amsterdam, waarvan we of naar 36L moesten of vanaf 18R naar de D-pier moesten, das toch snel zo'n 7,5km via de kortste weg. Toch zo'n 1540km getaxied :grijns:
Das bijna van Amsterdam naar Madrid :haha:

Merry X-mas:kerst:
 
Ok 2007 zit er weer op voor me.

450 uur G550/G5

0 x Go-Around (dat is namelijk voor h....) ;)
2 x aborted take off
1 x partial flap landing (lang leven quality control bij Gulfstream! )
1 x overweight landing na emergency return (eindelijk wat aktie! ;) )
Ontelbaar aantal TCAS TA’s en een handje vol RA’s. Meesten in London en in verre Oosten. (beide 3de wereld! ;) )

Ook dit jaar weer alle continenten bezocht en command aangeboden gekregen op de short haul, maar geen interesse getoond. Reden zie begin van de zin.

Allemaal de beste wensen voor 2008.

Grtz Mike5
 
weer een rustig jaar, zoals ik het graag mag zien

totaal : 369 uur alles 747-200/300
sim : 24 uur
landingen: 29
sectoren : 61
gem sector duur: 6.04 uur

-hoogste fuelload 137.3 T
-laagste Arr fuel 7.2 T
-geen diversions/ga.
- enige nieuwe veld dit jaar was EBBR
-enige hickup dit jaar een officiele 7600, gebeurt boven inda, 3.5 uur doorgevlogen naar HKG zonder ATC.. lekker rustig!!

-281 dagen thuis of op vakantie of blauw in de kroeg!!!

2008,

-400 typerating staat voor de deur in Jan, zelfde vrouw, en toch weer een poging wagen om al mn daggeld er door te draaien!!!

Voor iedereen veel "NIL FURTHER" dagen gewenst in 2008.

K.
 
Nu ik gisteravond de laatste landing van het jaar heb gemaakt, heb ik vandaag ook maar even de balans opgemaakt:

Totaal '07 389:24hrs
alles ATR42/72
midden van het jaar drie maanden niet gevlogen en baas gewisseld.
laatste twee weken opeens de eerste 3! go-arounds in commerciele dienst gemaakt:
1X kist nog op de baan bij LVP
1X lesvliegtuig nog op de baan....vond het nodig om helemaal naar het eind van de baan te taxien alvorens af te draaien
1X vond ATC het wachtende vliegtuig op holdingpoint interessanter om mee te praten dan ons een landingsklaring te geven....nee....dan niet.....
geen incidents/accident.

Volgend jaar toch iets meer uren en toch ook wel weer een nieuwe baas denk ik ;)

Groet, Climb350
 
Ik kan momenteel nog niet mijn exacte tijd hier neerzetten daar mijn logboeken bij IVW liggen maar kan wel ongeveer geven:

+-50 uur gevlogen waarvan
+-8 IFR
+- 9 PIC

Bovendien dit jaar ook mijn PPL binnengehaald, hoop volgend jaar meer te vliegen. Mijn timebuilding staat al deels gepland. Ook leuk: 25 Februari begint de ATPL theorie!

Fijne eerste kerstdag gewenst (en nog veel meer).
 
Druk jaartje;

Een TR A320, een comm course en 693 uur gevlogen, alles A320.

5 G/A's, geen diversions

418 sectoren, 11 autolands
 
Morgen m'n laatste sector, dus het zal uitkomen op:
615hrs 744F,
30 day landings, 27 night landings (als PF natuurlijk)
111 sectors,
16 hrs sim.
Eerste volledige jaar in Long Haul ops, en het wordt alsmaar leuker, mooier en wilder...
 
Boeiend jaar,

2 Type Ratings in 1 jaar
230u C310/402
150u SA226/227
105u AVRO RJ
188 landings
0 GA
1 Diversion vanwege haze en Bahrain ging dicht, dus uitwijken naar het naastgelegen militair vliegveld.

Gelukkig nieuwjaar!!!
 
Zo, dat was het dan voor 2007 met een 90% arbeidscontract:

629u CRJ200/700/900
223 landingen
442 vluchten
1x GA
1x zero flap landing
2u TB10

goede jaarwisseling en het beste voor 2008 !!

C
 
Morgen nog standby, maar ik ga er stiekem ff vanuit dat ik vandaag mijn laatste vlucht heb gehad van dit jaar.

BAe146/AVRO RJ 85 : +/- 670
GA's : 0 (want dat is voor h...'.)
Diversions : wederom 0 (dat is namelijk ook voor h...'.)

Verder eigenlijk helemaal geen bijzonderheden, een bijzonder saai jaar dus. Flyingwise....

Bier.. nog niet genoeg...

Een gelukkig nieuwjaar gewenst!!

En wat denk je, typ je nog geen 4 minuten geleden dat je denkt dat je laatste vlucht voor t jaar wel achter je ligt omdat je morgen toch maar standby bent, wordt je gebeld voor 4 sectoren, hahaha! CDG-ZRH-CDG-DUB-CDG. uurtje of 6 erbij dus....
 
Last edited:
Mijn standby is vandaag om 1500 lt. afgelopen. Niet gebeld.

Fokker 50 : +/- 520 uur
Geen GA's en 1 keer een technical diversion.

Zoals de uren al aangeven, een relaxed jaartje gehad. Ga het nu vanuit de linkerstoel proberen... Dus er zal volgend jaar wel een uurtje of 150 extra gelogd gaan worden.

Aan iedereen wens ik een veilig in voorspoedig 2008.
 
Zondag nog een keertje stopje Trondheim en dan is het gedaan voor 2007.

A319/320/321: 209:65 uur
F70/100: 248:12 uur
Ls4/Ls8: 12 uur
G/A´s: weer 0
Diversions: weer 0
Leukste trip: VIE-DXB-VIE ( ja, in één dag)
Langste vlucht: 6:16 uur (DXB-VIE)
Kortste vlucht: 4 min (circuittraining Charlons)

In 2007 overgestapt van de A320 familie naar de Fokker (god wat zit ik nog steeds te klooien met mijn crewmeals). Ook eindelijk mijn ATPL in de pocket.

2008 wordt een interessant jaar met heel mischien weer een nieuwe typerating.

Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!
 
na een op en neertje vandaag kiele kiele Koeweit ook m'n laatste 2007 entry in m'n logbook (op de laptop) gemaakt vandaag: 529,5 uur tt en 229 t/o's en landingen meest corporate CRJ200/700 maar een handjevol Ce172 in NL (waaronder de Texel fly-in)

twee diversions uit m'n hoofd (eentje naar die fly-in, hotel in Den helder was achteraf veel beter dan een tent in de regen op Texel) en eentje naar Gatwick ipv Stansted door mega crap low level mist sh*t tijdens in de TAF tijdens de NAT crossing

verder geen zin om uit te zoeken wat het meest noordelijk, zuidelijk etc was maar, now something completely different, ik heb dit toevallig wel bij de hand, de regs van bijna alle DH, vakantie, IPB, punten en woon/werk verkeer vluchten in 2007: PH-BFP, PH-BDC, PH-BDC, PH-BDR, PH-KCA, PH-KCI, D-ACKK, PH-BDE, PH-BXK, PH-BXT, PH-AOH, N945AT, N708EV, PH-AOI, PH-AOH, PH-BXR, PH-BPB, PH-BTD, PH-BXR, PH-BXU, PH-BXH, PH-BXV, F-GKXF, F-GKXF, PH-XRE, PH-BPB, PH-BXI, PH-BXR, PH-BDO, PH-BXS, PH-AOI, N565RP, C-GANQ, C-GIUE, PH-KCB, PH-BXI, PH-BDC, PH-BXG, PH-BDU, PH-BFP, PH-BDK, PH-KPZ, PH-BDR, PH-BXL, PH-AOH, PH-BQA, PH-BQH, PH-BDN en F-GFKU (van instapkaartjes die ik bewaar voor expenses en voor de lol schrijf daar nog steeds de regs op...)

happy landings in two zero zero eight
 
Last edited:
Zo, laatste vlucht van het jaar zit er ook alweer op.
1 Type rating en eindelijk begonnen met wat uren te schrijven afgelopen jaar :)

712:35 totaal CRJ 200/700/900
waarvan PIC 366:15
375 starts en landingen zelf gevlogen
105:55 nacht uren
2x G/A ( 1 keer wegens niet stabilized en 1 keer te dicht achter een heavy gevectored)
1x RTO wegens weigerende FADEC

Many happy landings
 
En dan de Airwork totalen...

En dan de Airwork totalen...

In 2007 is Airwork 2.122.548 keer bezocht (tussen de 5000 en 6000 keer per dag).

Bulletin Board statistieken:
Record gelijktijdige gebruikers: 547 personen op 18-10-2007 om 22:43 uur;
1693 nieuwe topics werden aangemaakt die 35.082 reacties opleverden (gemiddeld zo'n 96 per dag);
Topic met de meeste reacties: De stand van zaken, deel 16;
Meest bekeken topic: KLM zoek weer ervaren vliegers (48.675 keer bekeken);
Nieuwe Airworkers die wij dit jaar mochten verwelkomen: 1.547.

Airwork bevat op dit moment 5.028 threads, 101.682 posts en 28.365 privéberichten.

Prettige jaarwisseling!
 
Om niet helemaal te verbleken bij de getallen uit de post van Diana:

F70/100: 39122 minuten
Ldgs: stuk of 500 (PF/PNF)
G/A: 00003
RTO: 00002
Diversions: 00001
Autolands: te veel

Proost morgen! Winglet
 
Net mijn laatste vluchtje gedaan:

Totaal 484:48 uur alles op de Fokker 50 waarvan 246:42 als PF
179 day landings
60 night landings
0 GA's
1x uitgeweken naar EHEH ipv EHAM vanwege mist @EHAM

Happy 2008!
 
Back
Top