Koersval van de Pound

Nou Nou,

Er wordt al flink gespeculeerd dat de euro waarde te hoog is op het moment. Europa gaat op een gegeven moment uitbranden want minimaal de helft van europa kan niet tegen de huidige inflatie opgroeien.

Denk aan Italie, Spanje, Frankrijk etc, etc.

De ECB moet en zal binnenkort gaan snijden in de "interest rate" kijk dan eens toe hoe de Euro weer netjes naar de plaats gaat waar hij hoort te staan.

Keep the faith guys !!!!
 
Het heeft niets te maken met de koersval van de Pond, maar hebben jullie toevallig in de krant gelezen dat ze een benzineprijs van £1,50/liter verwachten in het najaar?

Daar komt nog bij dat ze de voorspelling van de prijs voor een vat crude oil verhoogt hebben. Nu verwachten ze aan het einde van dit jaar een prijs van $250/barrel te halen.
 
Misschien ome sjors B. vragen dat zijn jongens olie gaan pompen bij OPEC ipv die theedoeken
 
Last edited:
Eh as ik goe tel 8 van de 13, danwel 4 van de 5 founders, getalsmatig een theedoeken meerderheid. ;)

En trouwens ome sjors laat z'n jongens meestal (op het moment) in de zandbak spelen.....
 
3 september: 1,2253

En da's nog zonder een renteverlaging. Zodra de inflatie wat minder wordt zal die er ook nog wel overheen komen denk ik. De UK-economie staat er veel slechter voor dan de meeste landen in continentaal Europa door grotere afhankelijkheid van de onroerend-goedmarkt. We shall see...
 
Het heeft niets te maken met de koersval van de Pond, maar hebben jullie toevallig in de krant gelezen dat ze een benzineprijs van £1,50/liter verwachten in het najaar?

Daar komt nog bij dat ze de voorspelling van de prijs voor een vat crude oil verhoogt hebben. Nu verwachten ze aan het einde van dit jaar een prijs van $250/barrel te halen.

En wat kan het snel anders gaan in de wereld. Aan de andere kant, misschien hadden we beter $180/barrel kunnen betalen dan de financiele crisis om je oren krijgen die we nu hebben.
 
Wordt nog lachen, hij staat nu op 1.19, zal met kerst wel apari zijn.

Rob
 
Dat had ik dus vorige week moeten doen :>. De vraag is, haal ik alles nu naar Nederland, of durf ik te wachten tot na het weekend? Je zult zien dat die koers vanavond om 8 uur, net na sluitingstijd van mijn bank, helemaal keldert.
 
De vraag is, haal ik alles nu naar Nederland, of durf ik te wachten tot na het weekend

Ben geen adviseur, maar het beste imho is net zoals aandelen.... heb je het geld nodig dan moet je waarschijinlijk zsm verkopen... Is het een langlopende (5-10 jr) investering, laat het zitten want het zal wel weer omhoog gaan....

Beste is om zo weinig mogelijk naar nl over te maken.... alleen zoveel je nodig hebt om rond te komen...
 
Beste is om zo weinig mogelijk naar nl over te maken.... alleen zoveel je nodig hebt om rond te komen...
IMHO is het beter om precies het omgekeerde te doen. Gewoon consequent iedere maand je salaris overmaken, dan heb je door de jaren heen nog het minste last van extreme pieken en dalen. Dollar/Pound/Euro Cost Averaging.
Tenslotte leef je (neem ik aan) in Euroland en heb je nix aan een bankrekening vol met Ponden, ook al bieden ze 5% rente.

Ben geen adviseur, maar het beste imho is net zoals aandelen.... heb je het geld nodig dan moet je waarschijinlijk zsm verkopen... Is het een langlopende (5-10 jr) investering, laat het zitten want het zal wel weer omhoog gaan....
Ik ben ook geen George Soros, maar het lijkt me erg gevaarlijk om maar te hopen dat het Pond 'vanzelf' weer gaat stijgen met als enige onderbouwing dat de Pond ooit op 1,50/Euro gestaan heeft en dus wel weer naar dat niveau terug zal gaan. Het is helaas niet zo simpel als: "what goes down, will go up" en "what goes up, must go down." Misschien gaat ie terug naar 1,50/Pond, maar misschien gaat ie ook naar 1/1 of nog minder. :confused:

Just my 0,02 £$€ (doorstrepen wat niet van toepassing is) worth. :D
 
Is niet hopen op het omhoog gaan... de "ideale" wisselkoers GBP/EUR is rond de 1.45

In het verleden is hij van laag 1.30 naar hoog 1.70 weer naar laag gegaan 1.15 .....

Kan een tijdje duren voordat ie terug komt (1-2-5-10 jaar ??) maar hij zal weer omhoog gaan

Als jij geld over hebt aan het einde van de maand kan je het beter in de UK houden op een spaarrekening dan tegen 1.15 overmaken...

Verkoop jij je aandelen ook graag wanneer ze laag zijn??????? zelfde verhaal....

Volgens mij heb jij het een beetje omgekeerd.....

Je KRIJGT GBP (ok je werkt ervoor) en KOOPT Euros, dus je wil zo min mogelijk kopen wanneer ze duur zijn ....

Simpeler kan ik het echt niet maken voor je
 
Zo, moest ie ooit gelijkstaan aan de Euro dan wissel ik direct alles wat ik heb om in Sterling, zal later wel goed uitkomen als ik aan mijn opleiding in the UK moet beginnen ;)
 
Back
Top