TV-serie over vliegers-in-opleiding

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de meeste vliegers die aangenomen zijn door de luchtmacht al redelijk wat vlieguren hebben. Of is het gewoon toeval?
 
Gewoon toeval.

Ik denk niet dat het toeval is. Dave en Danny zijn allebei zweefvliegers en zijn allebei door. Ook ik ken redelijk veel mensen uit mijn zweefvliegomgeving die er doorheen zijn gerold (waaronder de huidige demovlieger).

Natuurlijk is de kans gewoon heel groot dat je al een vliegerhandje hebt als je een honderdtal zweefvlieguren hebt!
Vond het voorbeeld van Danny inderdaad ook wel mooi. Na 4 lessen klaar. Als je het kent, dan ken je het.. basta... ook ik denk dat die leercurve wat overrated is.
 
(Zweef)vliegervaring zie ik als een voordeel, maar zeker niet als een must! In mijn omgeving heb ik ook ervaren zweefvliegers zien afvallen . . .
 
(Zweef)vliegervaring zie ik als een voordeel, maar zeker niet als een must! In mijn omgeving heb ik ook ervaren zweefvliegers zien afvallen . . .


Natuurlijk kan dat, maar was dat ook op de PVS?
Dan zou je je mijns inziens een beetje moeten schamen!
Eén ding is dan zeker: je hebt geen vliegerhandje, wat de meeste zweefvliegers van die leeftijd toch echt wél hebben!
 
Last edited:
In mijn groep was er iemand zonder vliegervaring na 4 vluchten al door.
De zweefvlieger in mijn groep was ook door maar dan na 6 vluchten.
Het kan alle kanten op. Maar ook ik denk dat je wel baat kunt hebben bij eerdere (zweef)vliegeraring.
 
Stel je valt af bij de emvo, kan je dan nog wel een brevet halen om bij de burgerluchtvaart te komen of moet je daar dan ook heel die selectie weer doorheenkomen (gvss score telt volgens mij nog wel)
 
Bwa als je het tot EMVO schopt dan heb je de selectie gehaald, en KLu vliegerselectie is zwaarder dan burgerluchtvaart.. Lijkt mij dat ze daar niet meer gaan zeuren over selectie. Moet je dan nog wel de hele opleiding doen? Of krijg je wat vrijstellingen?

Ohw, en mijn stelling is gewoon speculatie
 
Hangt er vanaf. Als je met de burgerluchtvaart KLS bedoelt dan word daar een vrijstelling gegeven voor de GVSS mits je die bij de KLu hebt gehaald. Het schijnt zo te zijn dat je de KLu GVSS gefaald kan hebben maar met die zelfde resultaten bij de KLS alsnog door zou kunnen zijn omdat daar de norm lager ligt.

De rest van het selectietraject moet je gewoon netjes afleggen net als iedere andere kandidaat. Bij alle andere scholen moet je de hele selectie doorlopen.
 
Zoow was een harde aflevering :O!
Gaan ze een beetje voor me keuring zeggen dat 0,5% het haald.... naja liever zo snel mogelijk dan halve wege me oplijding zoals die gast die gezakt is op ze pilatus pc7 (of hoe dat vliegtuig ook heet;))
 
Last edited:
Sneu voor die Maikel.. Dit bewijst wel dat als je de selectie niet haalt dat je er nog lang niet van verzekerd bent dat je F-16 vlieger wordt!
 
Jasper had een soort astma, of hij was allergisch voor een stofje, wat zorgde dat hij niet goed kon ademen. Allemaal erg vaag, maar dat was een aflevering geleden, dat je dat kon zien.
 
Nerub no hard feelings maar voor zo`n opleiding als deze word je ook geacht te beschikken over een redelijk niveau spelling.
 
Back
Top