TV-serie over vliegers-in-opleiding

ik vond het ook een mindere aflevering. ik vind het ook zo kort een half uur... ze rouzen veel selecties doorheen zonder informatie te geven bijv. PO2 jaa je moet een presentatie inproviseren. het is meer dan aleen dat. medishe keuring zag je aleen ogen en fitheids keuring, nou er gebeurt meer dan dat. het lijkt allemaal zo makkelijk zoals hun dat laten zien maar in het echt jost het veel meer moeite. ik denk dat ze expres niet de mindere dingen laten zien zodat er meer mensen aanmelden :p:

Op zich vind ik het niet zo gek dat ze maar weinig van PO2 laten zien.. De individuele gesprekken zijn volgens mij zeer persoonlijk van aard en kunnen sowieso niet uitgezonden worden. En ik kan me voorstellen dat de beoordelers liever ook geen camera's bij de groepsopdrachten willen omdat het natuurlijk wel invloed heeft op het gedrag van de kandidaten.
 
ik vond het ook een mindere aflevering. ik vind het ook zo kort een half uur... ze rouzen veel selecties doorheen zonder informatie te geven bijv. PO2 jaa je moet een presentatie inproviseren. het is meer dan aleen dat. medishe keuring zag je aleen ogen en fitheids keuring, nou er gebeurt meer dan dat. het lijkt allemaal zo makkelijk zoals hun dat laten zien maar in het echt jost het veel meer moeite. ik denk dat ze expres niet de mindere dingen laten zien zodat er meer mensen aanmelden :p:

Ik vind het ook niet zo gek dat ze niet alle informatie prijsgeven. Wanneer ze dit wel deden zouden doen, zouden kijkers PRECIES weten wat ze te wachten staat en dan is het naar mijn idee moeilijker voor de instructeurs etc. om te beoordelen of het komt door je leercurve. (Correct me if i`m wrong, anders krijg ik weer zo`n opmerking van de oostblokker dat mijn post complete onzin is:angel:)
Verder vind ik het wel mooi hoe ze nog naar mijn mening best goed beeld geven wat mij nog te wachten staat mocht ik po1 halen.
 
Als je van survival houd kijk dan op discovery channel ultimate survival want dit was gwn een wandeling door het bos zegmaar:p
 
Als je van survival houd kijk dan op discovery channel ultimate survival want dit was gwn een wandeling door het bos zegmaar:p

met het verschil dat er wel een groep lui op je aan het jagen is.... Is wel een beetje een hele vreemde vergelijking die je nu trekt, vind ik...
 
Ej schedel, heb jij nog tijd om op airwork bezig te zijn?! - Ik dacht dat jij alleen maar met checkrides en chickrides bezig bent??

Mwah, voorlopig alleen maar chickrides, met mn zwembroek in het zonnetje zitten (op moment van typen is het hier een respectabele 31 graden), baco'tjes hakken met meneer de Rector en lekker zweten in de sim.

Jij nog wat nuttigs aan het doen dan? Heb je trouwens ook al je eigen fanclub, aangezien je ook een aantal malen met je snoetje op de kijkbuis bent verschenen?
 
Wat denken jullie dat het wordt bij de PVS?
ik denk:

Dave: door
Danny: door
Eveline: niet door
Jasper (tests CMH): door

Wat denken jullie?
 
Wat denken jullie dat het wordt bij de PVS?
ik denk:

Dave: door
Danny: door
Eveline: niet door
Jasper (tests CMH): door

Wat denken jullie?

Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om te zeggen, want Dave en Danny hebben al ervaring met vliegen, en ik weet niet hoe ze daar dan mee omgaan.

En tja, Eveline haar eerste vlucht was niet goed, maar als ze verder heel goed gaat vliegen heb je kans dat ze toch nog doorkomt.
 
Last edited:
Wat denken jullie dat het wordt bij de PVS?
ik denk:

Dave: door
Danny: door
Eveline: niet door
Jasper (tests CMH): door

Wat denken jullie?


Dave is 100% door. Staat op de site van TGH ;) Kijk maar bij de kandidaten lijst. Staat huidige baan/beroep: luchtmachtvlieger in opleiding.

Daaruit concludeer ik dat ie door is:D

Jasper denk ik niet, rest weetk niet.

husky out
 
OP TGH website staat dat Evelien in augustus aan de opleiding begint. Bij Maikel staat "Huidige baan/studie: Op dit moment nog Luchtmacht ".. will he drop out?
 
Dave heb ik hier op de KMA zien rondlopen. Maikel is volgens mij afgevallen bij de EMVO en is nu richting burgerluchtvaart (Transavia?)
 
Silent-D, het feit dat jij weet wat er moet gebeuren van te voren maakt je nog niet geschikt om het te doen en vervolgens een goede leercurve te laten zien. Zie je eigen resultaten bij PO-1. Het helpt je waarschijnlijk wel om het beste uit jezelf te halen en dat is altijd goed.

Als een consequentie hiervan ben ik genoodzaakt om aan te nemen dat ze niet alles laten zien simpelweg vanwege tijdgebrek. Het zou leuk zijn als iemand van het programma hier meer toelichting op zou geven, maar het lijkt mij persoonlijk wel een duidelijk verhaal.

Succes met PO-1 ;).

PS: Zoals al eerder besproken op het forum, de hele term leercurve is overrated. Als je het kan, is het ook goed genoeg. Zie de resultaten van de PVS van die jongen die al aan zweefvliegen deed. Na 4 sessies een gedane zaak omdat hetgeen hij op getest werd hem simpelweg allang in de vingers zat.

Done and dusted.
 
Sommige van jullie hier zijn met vlag en wimpel geslaagd voor het selectieonderdeel topicverneuken [lachende ondertoon, dus geen haatmail aub]. Het was meer bedoeld als een soort pool zonder prijs.
 
Back
Top