TV-serie over vliegers-in-opleiding

Die blauwe bank is inderdaad hels :D Alles steeds op die bank blijven herhalen hehe

Volgens mij heb ik niet op die bank gezeten. Heb de vluchten vooral staand op een kunst-vlieg-achtige manier doorgenomen. :p
Verder was ik vooral gefascineerd door het spul aan het einde van de gang! :D Hoop er ooit in te ziten!!

Het is leuk om die GVSS weer te zien. Het is gewoon echt heel gaaf om te doen die GVSS! Dat was dan ook mijn instelling tijdens die twee dagen. Mocht ik het niet halen dan heb ik sowieso een gaaf iets gedaan.
 
Alle blogs die je kunt vinden via die site zijn super gaaf en geven een erg goed beeld van de opleiding daar voor zowel de heli's als f-16.
 
Ik vraag me echt af hoe die mannen aan zo'n dure bakken komen? Zo goed verdien je toch ook weer niet tijdens de opleiding? Daar kan je toch niet zomaar even een audi a5 ofzo voor kopen....
 
Ik vraag me echt af hoe die mannen aan zo'n dure bakken komen? Zo goed verdien je toch ook weer niet tijdens de opleiding? Daar kan je toch niet zomaar even een audi a5 ofzo voor kopen....

Een beetje nette A5 is wel voor 25 tot 30k euro te krijgen hoor. Beetje sparen tijdens de opleiding, wat geld mee nemen van een vakantiebaan oid en je bent er zo.
 
Buitenland toelage, prijzen voor auto's in de USA zijn veeeeeeel lager.

En niet te vergeten dat onderhoud in de VS veel goedkoper is. Net zoals de benzine. ik was in november nog in de States en ze liepen echt te miepen dat een Gallon benzine (gallon is 3,79 liter) 2 dollar 20 kostte... reken ff om. Een dollar is op het moment 80 eurocent.
Met die prijzen kan ik me ook wel een grotere bak veroorloven....
Dan, in de VS zijn SUV's veel gangbaarder dan hier.....
---------------------------------------------------------------------------------------
Vond gisteravond wel weer interessant....
Wat ik vooral goed vond aan gisteren is dat er heel duidelijk werd gemaakt dat je er niet bent als je eenmaal of op EMVO zit of zelfs op Sheppard.... Het is en blijft hard werken....
 
en als je toch een paar jaar intern zit heb je toch niks om je geld aan uit te geven! en mischien zijn het wel lease of huur autos om ze van punt a naar punt b te brengen. ik denk niet dat je een dikke audi gaat kope als je toch meestal intern zit en geen auto kan rijden...
 
Daar in Amerika heb je wel een auto nodig lijkt me.. met de afstanden op de basis alleen al. Plus de gebruikelijke reisjes die ze maken. De auto's daar schijnen nogal wat goedkoper te zijn dan hier, en uiteindelijk heb je in Nederland ook een auto nodig. Dus waarom dan niet gewoon eentje kopen? Kan toch best?
 
Die auto's zijn niet geleased en ook niet gehuurd.

Je krijgt even een huur auto voor de eerste paar dagen (volgens mij), vervolgens koop je een goedkoop barrel (zie je ook in tgh), en na verloop van tijd heb je genoeg geld gespaard om een echt gave bak te kopen.
 
Back
Top