TV-serie over vliegers-in-opleiding

Batdog, wat kan jou het nou schelen dat iemand anders er een ander geloof op nahoudt dan jij? Hij zal er vast zijn redenen wel voor hebben.
 
Waar ik met mijn hoofd niet bij kan is dat die ene gelovige gozer in Sheppard moeite heeft met het maken van een seksueel getinte zijde van een dollar vanwege zijn geloof maar tegelijkertijd wel een opleiding volgt waarin hij wordt klaargestoomd om later, mocht het nodig zijn, mensen te vermoorden (wat volgens die 10 geboden nogal een zonde is). Mijn inziens een vrij kromme gedachtengang....

Het doden van iemand is niet altijd moord. Afhankelijk van welke stroming je geloofd ben je daar wat fundamenteler in of niet.

In Deuteronomium 20:1-20 beschrijft Mozes welk vertrouwen er in God gelegd kan worden wanneer de Israelieten het opnemen tegen hun vijanden.

Dus tja ...???
 
Batdog, wat kan jou het nou schelen dat iemand anders er een ander geloof op nahoudt dan jij? Hij zal er vast zijn redenen wel voor hebben.

En helemaal nergens heb ik beweerd dat ik er problemen mee heb dat hij een of ander geloof aanhangt, ik weet niet eens welk geloof dus of deze anders is dan die van mij valt al helemaal niet te zeggen. Ik zeg alleen dat ik het nogal dubieus vind, ooit gehoord van begrijpend lezen?
 
Het doden van iemand is niet altijd moord. Afhankelijk van welke stroming je geloofd ben je daar wat fundamenteler in of niet.

In Deuteronomium 20:1-20 beschrijft Mozes welk vertrouwen er in God gelegd kan worden wanneer de Israelieten het opnemen tegen hun vijanden.

Dus tja ...???

En toch staat er in de 10 geboden, gij zult niet doden. Of het dan nou moord is of niet.
 
Een politieman wordt opgeleid om dodelijk geweld te gebruiken, een luchtmachtvlieger ook. En een arts wordt opgeleid om euthanasie toe te kunnen passen. Allen kunnen ze er een keer mee te maken krijgen, maar zolang ze in hun functie zijn en alles volgens de regels verloopt is dat geen moord. Althans, zo beschouw ik het...
 
En toch staat er in de 10 geboden, gij zult niet doden. Of het dan nou moord is of niet.

Dit hebben we in de nieuwe bijbelvertalingen verkeerd vertaald.

In het hebreeuws (grondvertaling) bestaan 2 woorden, eentje voor doden (iemand dood maken) en moorden (op je eigen verantwoordelijkheid iemand doden). Als een regering dit rechtvaardig (voor zover mogelijk) en in het belang van de bescherming van burgers doet, is dit op verantwoordelijkheid van de regering, en in mijn ogen dus doden en niet moorden.

En de hebreeuwse grondtekst staat het woord voor moorden. Moorden is dus verboden, doden niet per se.
 
ik stond ook ff van die kerel te kijken, ben je al zo ver en dan laat je het versloffen. hoop voor hem dat hij op tijd weer met zijn hoofd uit de wolken is ;)

Die 'kerel' zit nu op Sheppard, in de opleiding in de T-6 om straks naar de F-16 te gaan.. Toch handig zo'n iPod dan ;)
 
Een politieman wordt opgeleid om dodelijk geweld te gebruiken, een luchtmachtvlieger ook. En een arts wordt opgeleid om euthanasie toe te kunnen passen. Allen kunnen ze er een keer mee te maken krijgen, maar zolang ze in hun functie zijn en alles volgens de regels verloopt is dat geen moord. Althans, zo beschouw ik het...

Je versimpelt het wel enorm met deze opmerking.
Ten eerste is euthanasie in Nederland bij wet nog steeds verboden, mits onder bepaalde omstandigheden toegepast en onder nadrukkelijke toestemming van de patiënt is het echter niet strafbaar, maar artsen worden hier in ieder geval niet voor opgeleid. Ten tweede gebruikt een politieagent uitsluitend dodelijk geweld als zijn eigen leven of dat van iemand anders direct in gevaar is, hij gebruikt dit dus pas als hij zelf ervan overtuigd is dat het noodzakelijk is.

Een luchtmachtvlieger daarentegen moet mensen doden op commando als dit gegeven wordt. Je kan je hierachter verschuilen maar jij blijft degene die het leven van andere beëindigt. Ik zou best luchtmachtvlieger willen zijn als deze puur ingezet worden tegen directe aanvallen van het thuisland, daar kan je over discussiëren of dat momenteel zo is, ik denk van niet en ik snap ook niet dat een gelovige daar ook geen gewetensbezwaren tegen heeft. Daarom kies ik zelf ook voor de burgerluchtvaart ondanks dat de militaire luchtvaart me qua vliegen interessanter lijkt.
 
Is het nu zo dan dat F-16s en Apaches de boel plat bombarderen zonder aanleiding? Die toestellen worden vooral ingezet ter ondersteuning van grondtroepen, wanneer die onder vuur staan of in gevaar zijn. Dus ook hier wordt pas dodelijk geweld gebruikt wanneer de overtuiging van noodzakelijkheid er is.
 
Natuurlijk worden ze pas ingezet als men (je meerdere) het noodzakelijk vinden, maar vind je het zelf noodzakelijk om Afghanen in hun eigen land van het leven te beroven, ik niet in ieder geval.
 
En helemaal nergens heb ik beweerd dat ik er problemen mee heb dat hij een of ander geloof aanhangt, ik weet niet eens welk geloof dus of deze anders is dan die van mij valt al helemaal niet te zeggen. Ik zeg alleen dat ik het nogal dubieus vind, ooit gehoord van begrijpend lezen?

En nergens heb ik beweerd dat jij er problemen mee zou hebben.. Kijk eerst naar jezelf voordat je een ander op zijn fouten wijst. En ja, het is duidelijk dat hij er een ander geloof op nahoudt, anders zou jij dat uberhaupt niet raar of dubieus vinden. Aan je post af te lezen was het duidelijk wat voor ondertoon er in zat; namelijk, om een discussie over zijn geloof uit te lokken.
 
Die 'kerel' zit nu op Sheppard, in de opleiding in de T-6 om straks naar de F-16 te gaan.. Toch handig zo'n iPod dan ;)

haha dan wist ik het ook wel:grijns:

gelukkig ben ik ook op de goede weg heb gisteren me PO-1 gehaald, dus nu hard aan de studie voor gvss. hoop dat ze met topgun nu daar een stukje van laten zien :D
 
tijdens de PO-1 heb je een plaatje wat volgens mij een kunstmatige horizon moet voordoen. Hoe zit het met die dubbele strepen? en wat als die zo staat afgebeeld:

Van 0 graden schuin tot 60 graden en dan rechts van de cirkel? Beetje moeilijk geformuleerd maar ik kan niet uploaden...

Edwin
 
tijdens de PO-1 heb je een plaatje wat volgens mij een kunstmatige horizon moet voordoen. Hoe zit het met die dubbele strepen? en wat als die zo staat afgebeeld:

Van 0 graden schuin tot 60 graden en dan rechts van de cirkel? Beetje moeilijk geformuleerd maar ik kan niet uploaden...

Edwin

tussen de dubbele strepen is de horizon, maar wordt allemaal wel uitgelegd.
bedoel je zoeits??
klik
 
haha dan wist ik het ook wel:grijns:

gelukkig ben ik ook op de goede weg heb gisteren me PO-1 gehaald, dus nu hard aan de studie voor gvss. hoop dat ze met topgun nu daar een stukje van laten zien :D

goed bezig! GVSS is te doen, zorg ervoor dat je blijft leren en je steeds elke seconde blijft focussen en dan kom je er wel ;) Alleen maar goed soms zo'n iPod, even wat ontspanning, werkt toch beter, zoals je ziet ;)
 
goed bezig! GVSS is te doen, zorg ervoor dat je blijft leren en je steeds elke seconde blijft focussen en dan kom je er wel ;) Alleen maar goed soms zo'n iPod, even wat ontspanning, werkt toch beter, zoals je ziet ;)

tnx voor de tip.
ligt ook aan de persoon natuurlijk. de een heeft het meer ontspanning nodig dan de ander. ik heb liever ook een relax sfeertje dan met zijn allen zo te zitten stressen.
 
En nergens heb ik beweerd dat jij er problemen mee zou hebben.. Kijk eerst naar jezelf voordat je een ander op zijn fouten wijst. En ja, het is duidelijk dat hij er een ander geloof op nahoudt, anders zou jij dat uberhaupt niet raar of dubieus vinden. Aan je post af te lezen was het duidelijk wat voor ondertoon er in zat; namelijk, om een discussie over zijn geloof uit te lokken.

riiight, dat mag jij er van maken maar ik heb geen zin om op jouw onzin in te gaan. Dat jij je uitlaat over een ondertoon in mij bericht is jouw probleem, dat je dan ook nog eens zegt dat ik hier wil gaan lopen rellen over bepaalde geloven is gewoon jammer. Als ik een discussie over geloven zou willen uitlokken zou ik dat wel doen op het forum van het Vaticaan of weet ik wat en niet hier.
 
Back
Top