What is your Take-Home pay at the end of the month

Ook CityJet.

FO

2,5 jaar in dienst nu. Kwam binnen met ongeveer 1100 uur en heb nu 2600 om je een idee te geven.

Eerste maanden is t inderdaad behelpen met t salaris door inhoudingen voor je TR. Maar na een jaar zit je hier toch wel rond de 3500 netto. De nederlanders die hier net begonnen zijn zullen dat zelf gaan ervaren.

Nu gemiddeld op 4800 netto (2700 + 2100)

Pensioen (5% bedrijf 5% van jezelf(dat mag ook meer als je wil))

Ziektekostenverzekering betaald door t bedrijf, en een klein gedeelte van jezelf eenmalig per jaar (weet niet meer precies hoeveel dat was, sorry)

AF staff travel

Dus zit je ergens in NL zonder baan, kom t lekker hier proberen. LCY base waarschijnlijk als je nu solliciteert, of DUB als je dat echt wilt....

Leuk bedrijf (ook al zeiken veel mensen), maar ik denk dat de mens met de gemiddelde nederlandse instelling het hier goed naar de zin heeft.
 
F/O Thomsonfly, 2 jaar in dienst.
6000 euro netto per maand. Kan een beetje meer zijn.
Eind pensioen.
62 vakantie dagen per jaar.
1500 euro te besteden voor elke TUI vakantie.
60 uur per maand. (ongeveer 3 ica trips)
Geen standby, 12 dagen per maand vrij gegarandeerd.

Rob.

Hey!
dat zijn leuke cijfers...
Heeft iemand ervaring met de Nederlandse tak van de Tui familie? (Arkefly)
Of zijn deze cijfers ongeveer hetzelfde als die van Thomsonfly?

groetjes
 
@wezzel

helaas jongen! bij Arkefly zijn de arbeidsvoorwaarden iets minder rooskleurig. Enige reden dat ze bij Thomsonfly in Engeland zo goed zijn, is vanwege hun hele oude CAOs die nog stammen uit het Brittania tijdperk. Alle andere TUI group operators (bijv Belgie) zijn minder gul naar hun piloten

Bij Arkefly is het naar wat ik gehoord heb, harder werken, voor minder geld.

Alleen van horen zeggen trouwens. Werk bij geen van beide maatschappijen

Jax
 
@Wezzel

reken ongeveer 1/2 tot max 2/3 van dat van Thomsonfly, dat zit je ong op Arkefly salaris. (Het is bij Arkefly wel grotendeels leeftijds afhankelijk. Vind je ook bij bijna geen enkele maatschappij, snap niet waarom hun het wel doen. Er komen zo soms kromme verhoudingen uit.)
Het is zo verschrikkelijk krom binnen de TUI. Bij TUI Duitsland verdienen ze op de 737 meer als bij Arkefly op de 767.....

Bij Arkefly is het naar wat ik gehoord heb, harder werken, voor minder geld.

Nou ja... dat harder werken dat weet ik niet. Ik weet niet wat de max duty is bij Thomsonfly maar die zal allicht wat lager liggen als bij ons in Nederland.
Minder geld is een ding wat zeker is!
 
FO Avro Brussels Airlines

valt reuze mee hoor mijn salaris,
+/- 1800 euro netto per maand
+/- 1000 euro allowences

leuke bestemmingen, leuke crews en wie weet ooit van mn leven door naar airbus 319/330.
En ik woon nog lekker thuis, volgens mij zijn er weinig die dat kunnen zeggen.
 
Op het oude en riantere salaris. (2008 wordt een beetje inleveren)

FO G550 Netjets (3 jaar senioriteit, maar dat bestaat niet bij NJ als FO)

12 x 3975 47700
12 x +/- 1000 per diem 12000
22 x 550 extended days 12100
6 x 700 speciale extra dagen. 4200

Totaal 76000 (soort van netto)

Dat is 168,89 per block uur. Toch netjes voor iemand met als enige verantwoordelijkheid zorgen dat de stewardess het naar haar zin heeft en de captain daar geen minderwaardigheidsgevoel aan overhoudt. :grijns:

Grtz Mike5
 
41 jaar, KLM, Captain A330
€210.000 bruto per jaar
na aftrek pensioen en belasting:
per maand €8300 netto + €2000 teruggave hypotheekrente-aftrek
vakantiegeld ongeveer maandsalaris, eindejaarsuitkering ook
geen studieschuld, RLS opleiding betaald door het rijk
Pensioen is goed:70%

Ik prijs mezelf gelukkig. Dat komt (denk ik) niet zozeer door het geld, maar vooral door het werk. Maar ik heb makkelijk praten, dat weet ik ook wel.

Overigens tevens ondernemer, maar die investering heb ik er nog lang niet uit.
(1. Veiligheidstrainingen/keuringen in het bedrijfsleven en 2. NLP training voor betere prestaties in de cockpit)
 
40 jaar, KLM (16 jaar), PIC B-737.
€ 188.000 bruto in 2007.
= 12 keer maand + vakantiegeld + 13-de maand.
netto per maand ongv. € 7.200,-

Ook ik prijs mezelf gelukkig.
Een blije vlieger.
 
€210.000 bruto per jaar
per maand €8300 netto

€ 188.000 bruto in 2007
netto per maand ongv. € 7.200,-

En dan klagen de Engelsen dat ze veel belasting betalen...

Ik zit met ong €110.000,- bruto op €6300,- netto per maand (nu de wissel koers GBP - € zo kl*te laag staat :D )
 
Oef, goeie laag stof over dit topic..

Dus: hoe zit het met de salarisverhogingen her en der? Doet elke maatschappij hier aan of zijn er ook minder gelukkigen bij die het met minder moeten gaan doen (naast de pondverdienders dan..).

Bij ons gaan alle jaarsalarissen per heden 1500 tot 2000 euro bruto omhoog.

Zelf ga ik per augstus van gemiddeld 3400 naar gemiddeld 3900 euro per maand. Op dat moment 1 jaar in dienst.

De vloer is open.
 
Hahaha geld erbij bij Lufthansa CityLine..... yeah right.

Al sinds 2002 GEEN CAO-verhoging gehad !!! Sterker nog, hebben ingeleverd door een "vreemde" overuur-regeling die inmiddels weer terug is gedraaid. Onderhandelingen lopen op dit moment (nou ja lopen.... zitten vast zeg maar..)

Wie biedt meer??

C
 
EZY op UK contract krijgt er per 1 oktober RPI bij. Zou wel eens rond de 3 á 4% kunnen zijn en is geldig voor één jaar. Italië krijgt er 2,7% bij. Spaanse contract onderhandelingen lopen nog en Frans contract weet ik niet.

Captain salaris UK met TRSS zal dan zo rond de ₤5250 uitkomen.
In Madrid zijn ze erg blij met de ex-pat deal en zitten ze nu op €8500.
Italië wordt dan €7800 en op TRSS basis €8250.
Frankrijk zal wel zo rond de €7500 uitkomen maar dan wel met "frills".

Alle bedragen netto met belasting betaald in het land waar het contract loopt.

SFO TRSS UK ongeveer ₤3300
MAD SFO rond de €5000.
Italië zal daar iets onder liggen.
Frankrijk geen idee.

Senior management heeft een Pay Freeze, maar wel nadat de bonussen al waren uitgekeerd...

Alle Pay deals lopen oktober 2009 af en over de Britse Peso vs. de Euro is al genoeg gezegd.
 
per april weer 4% omhoog
hebben nu ook een hourly duty pay deal

deze maand +/- 14700 euro netto. edit, met de huidige pound/euro, ook ik kan niet wachten tot er daar weer wat verandert
 
eind van het jaar naar CX, dus dan wordt het 1500 pond per maand minder

boeiuuuhh
 
@Capri,

KA cargo bestaat niet meer over een tijdje, dus hebben ze ons lekker gemaakt met alle verhogingen en een job bij CX voor minder centen.
het grootste voordeel haal ik nu uit mn belasting

betaal belasting zowel in HKG als UK, maar Gordon heeft besloten omdat ik maar een gering aantal dagen van mijn tijd daar doorbreng me maar 8% te belasten in de UK..
in HK betaal ik als ik meer dan 60 dagen in het land ben..

bovenstaande is de deal die CX/KA met de HRMC/IRS hoe ze ook heten gemaakt hebben, als non res in UK ben ik er netto op vooruit gegaan..

@ Janus,

makker, met mij alles goed, ben zelfs wat dagen per week in de gym gespot, drop me anders effe een mail
 
Bij mijn bedrijf is de opbouw van het salaris te moeilijk om echt duidelijk uit te leggen aan mensen die er niet werken.

Okee,

Vastsalaris: 5.300 E Bruto
Komen er allerlei premie-uren, credit-uren, nachtuurtoeslagen, etc bij: In april ontving ik er dus ongeveer 2.300 euro bruto bij.

Totaal: 7.600 E bruto.

Dat is dus ongeveer 4.700 E Netto.

Ik heb ook nog een 13e maand en krijg ook nog vakantietoeslag, dus per jaar krijg ik ongeveer 65.000 E Netto.

Al met al tevreden :)
 
Chef slagroom klopper, net 7% erbij gekregen.

GBP 53500 p/j
Beetje flightpay GBP 1.90 p/dutyhr.

Tja ponden/euro verhouding geeft bijna hetzelfde als vorige kleinere slagroomklopper. Maar ja met 18% income tax, 6% soc security, en 3% BTW valt het wel mee (hoewel benne London prijzen hier).
Pensioen zit nog in de speciale eilanden pijpleiding, slechts 20 VK dagen per jaar en 8Bankholiday dagen, geen VK toeslag, geen 13e maand, geen km vergoeding geen.....whatever

Winstpakker, vrijwel elke avond thuis en geen dubbele woonlasten meer
 
Last edited:
Back
Top