Is NLS achteruit aan het gaan?

Zonder zelf enig waardeoordeel te willen/kunnen vellen over de NLS of wat voor school dan ook kan ik wel bevestigen dat de kwaliteit van veel NLS'ers nogal is tegengevallen afgelopen jaren bij o.a. sommige Transavia instructeurs.

Of dit effect heeft op de aannames kan ik niet zeggen.
 
Ik zeg niet dat de school slecht is en ik vraag ook niet of de school slecht is maar ik wil alleen maar weten waar ik mijn geld in investeer.
Ik probeer mee breed te laten informeren.

En gelijk heb je.

Er zijn wel degelijk, naar mijn mening, dingen mis qua aanname bij NLS. Toen ik begon in elk geval. Echter, ik weet te weining om te zeggen of andere scholen veel beter of slechter zijn.
 
zoek op de kls leerlingen die ergens anders zijn afgewezen maar aangenomen op de kls,
zoek dan op de nls leerlingen die op de kls waren afgewezen maar bij de nls aangenomen.

beide scholen leiden voor het zelfde brevet op, dan zou daar toch ook de zelfde selectie criteria voor moeten gelden?
 
NLS had altijd een betere opleiding dan de KLS maar daar is de laatste tijd weinig van te merken.
Een vriend van mij heeft stage gelopen bij de NLS en zowat iedereen heeft daar de KLS geprobeerd :p

Ik denk dat het genoeg zegt over de school.
Als KLM en transavia niets meer van de NLS willen weten..
 
NLS had altijd een betere opleiding dan de KLS maar daar is de laatste tijd weinig van te merken.
Een vriend van mij heeft stage gelopen bij de NLS en zowat iedereen heeft daar de KLS geprobeerd


Heb je bij de NLS gezeten? heeft de vriend van je stage bij de NLS gelopen???
Ik wil de NLS niet verdedigen want er is een hoop dingen die verbeterd moet worden maar ga aub niet bullshit verkopen dat je niet eens zelf hebt meegemaakt.

Ik denk dat het genoeg zegt over de school.
Als KLM en transavia niets meer van de NLS willen weten..


Ga dan lekker naar de KLS/Martinair/Stella/EPST/Luchtmacht/MLD (oww nee, daar zit Wepz) etc etc genoeg om te kiezen...
 
Kls = gem. 18% (volgens de voorlichter vorig jaar febr. 2006)
NLS = geen idee
Stella = gem. 38% (volgens de voorlichter vorig jaar febr. 2006, al vermoed ik dat dit aantal hoger zal uitvallen, omdat ik nog nooit iemand hier heb horen/zien afvallen)
EPST = ong. 10% " "
 
@ Fukko...
Over Stella, er vallen wel degelijk mensen af... Niet zo met moddergooien als je er niets van weet... want dat zegt je eigenlijk!

Ciao
Commander
 
Dus de NLS is niet slecht er kunnen alleen een paar dingen verbeterd worden,
maar dat heeft geen consequenties voor mijn toekomstige carrière??

Heb ik het zo goed begrepen?
 
@ Commander: Excuses, was ook niet me bedoeling om met modder te gooien. Bedoelde meer om aan te geven dat dat percentage misschien niet echt recent meer is (waar dat bij de kls en epst wel is, ondanks dat die ook van vorig jaar zijn).
(maw, verkeerde conclusie van mijn kant, ook al zei ik niet dat er nooit iemand af valt).
 
2/3 die erdoor komen is onzin. Ik heb mij door een NLS leraar laten vertellen dat het zo rond de 20-25% is. Want als ze 2/3 doorlaten moeten ze mensen gaan afwijzen omdat er geen plekken meer zijn, dus dat kan nooit.
 
bij de kls en epst komen er het minste door. dan de nls. en dan stella. daar komen er het meeste door.

(zo denk ik erover)
 
2/3 die erdoor komen is onzin. Ik heb mij door een NLS leraar laten vertellen dat het zo rond de 20-25% is. Want als ze 2/3 doorlaten moeten ze mensen gaan afwijzen omdat er geen plekken meer zijn, dus dat kan nooit.

Ik ben recent naar een opendag van de NLS geweest en daarvertelde de voorlichter toch echt dat er 2/3 door de selectie komt... ik vond het zelf ook raar :1855:
 
Ik heb begrepen dat de KLM de laatste tijd niet erg tevreden is over de NLS-studenten. Volgens mij is er ook geruime tijd geen NLS'er (ab initio) aangenomen.

Ik hoor nog steeds van mensen die bij de KLM werken dat de KLS steeds slechtere kwaliteit levert en dat ze liever NLS-ers zien.
Dus wat mij betreft zijn dit allemaal grote roddels die gewoon gebruikt worden om scholen af te kraken.
 
@ Fukko...
Over Stella, er vallen wel degelijk mensen af... Niet zo met moddergooien als je er niets van weet... want dat zegt je eigenlijk!

Ciao
Commander

Eeh. Hoeveel vallen er ongeveer af bij Stella? In percentages? En hoeveel mensen hebben er dit jaar eigenlijk selectie gedaan daar?

Ik ben benieuwd, en volgens mij ben jij een "insider"? :grijns:

(mag ook via PM als je het niet op het forum wilt posten.)

TNX!
 
Ik hoor nog steeds van mensen die bij de KLM werken dat de KLS steeds slechtere kwaliteit levert en dat ze liever NLS-ers zien.
Dus wat mij betreft zijn dit allemaal grote roddels die gewoon gebruikt worden om scholen af te kraken.

Ja, daarom vliegen er ook heel veel NLS'ers bij de KLM en heel weinig KLS'ers ;)
 
Back
Top