Eerste post hier, maar afgelopen dagen al veel gelezen. Steeds beter op de hoogte van de materie, erg interessant allemaal. Context van lid worden hier is dat ik aan het kijken ben of ik serieus voor een brevet wil (en kan, ben nog student) gaan.
Woon in Leiden, dus eerst info gezocht over mogelijkheden op Zestienhoven. Dat viel tegen, stevig aan de prijs en veel posts op internet (ook hier) dat Rdam voor recreatief vliegen eigenlijk niet aantrekkelijk meer is. Helaas is Valkenburg dicht, dus daarom info gezocht over Hilversum omdat dat daarna dichtste bij is (~60km). Veel goede verhalen, gunstige tarieven (ook voor landingen valt het mee) en verschillende plaatsen om te lessen daar. Las dat veel forummers hier ook dingen op EHHV gedaan hebben dus benieuwd of jullie er verder nog over kunnen vertellen.
Afgelopen zaterdag ook even in Hilversum geweest om paar vragen te stellen aan de vliegschool (VSH), vliegclub (ACHA), en Dwarf. Ook direct even kritisch gekeken of de mensen aardig waren en de algemene indruk gewoon 'goed'. Qua locatie wordt het wss dus wel Hilversum, welke tent nog niet zeker. VSH wordt voor mij te duur (ik neem aan dat maar 1x per maand kunnen lessen niet bevorderlijk is voor je voortgang), ACHA en Dwarf zijn beide interessant maar voor andere brevetten.
Over die brevetten heb ik daarom sowieso nog wat vragen. Het zal voor mij sowieso een hobby blijven, mijn toekomstige werk ligt in een andere richting dus CPL/ATPL wil ik niet heen. Hoogst haalbare is PPL maar ik wil ook goed kijken naar de mogelijkheden sneller / lager in te stappen met bijvoorbeeld LAPL-SEP, LAPL-TMG, of RPL-MLA. Die laatste optie is het goedkoopst, want goedkopere instructietarieven. Als er na 2018 en de afschaffing van de andere RPL brevetten dan geen optie meer is om door te stromen vanaf MLA naar LAPL-SEP is het minder interessant, want wil op termijn wel in een 4-persoons kist mogen vliegen en wordt duur grapje om dan weer vanaf 0 uren te moeten starten. Heb de IL&T gemaild met de vraag of er conversie mogelijkheden zijn, wacht het antwoord nog af.
Ben benieuwd of ik nog dingen over hoofd gezien heb, of dat het bijvoorbeeld gunstiger / leuker is te lessen op een andere plek. De VS, Zuid-Afrika, Polen etc is voor mij geen optie want heb niet het hele bedrag dat het gaat kosten zomaar klaarstaan op mijn rekening. Ik heb echter ook dingen over België gelezen, weten jullie daar meer van (of dat echt gunstiger is?)
Alvast bedankt
Woon in Leiden, dus eerst info gezocht over mogelijkheden op Zestienhoven. Dat viel tegen, stevig aan de prijs en veel posts op internet (ook hier) dat Rdam voor recreatief vliegen eigenlijk niet aantrekkelijk meer is. Helaas is Valkenburg dicht, dus daarom info gezocht over Hilversum omdat dat daarna dichtste bij is (~60km). Veel goede verhalen, gunstige tarieven (ook voor landingen valt het mee) en verschillende plaatsen om te lessen daar. Las dat veel forummers hier ook dingen op EHHV gedaan hebben dus benieuwd of jullie er verder nog over kunnen vertellen.
Afgelopen zaterdag ook even in Hilversum geweest om paar vragen te stellen aan de vliegschool (VSH), vliegclub (ACHA), en Dwarf. Ook direct even kritisch gekeken of de mensen aardig waren en de algemene indruk gewoon 'goed'. Qua locatie wordt het wss dus wel Hilversum, welke tent nog niet zeker. VSH wordt voor mij te duur (ik neem aan dat maar 1x per maand kunnen lessen niet bevorderlijk is voor je voortgang), ACHA en Dwarf zijn beide interessant maar voor andere brevetten.
Over die brevetten heb ik daarom sowieso nog wat vragen. Het zal voor mij sowieso een hobby blijven, mijn toekomstige werk ligt in een andere richting dus CPL/ATPL wil ik niet heen. Hoogst haalbare is PPL maar ik wil ook goed kijken naar de mogelijkheden sneller / lager in te stappen met bijvoorbeeld LAPL-SEP, LAPL-TMG, of RPL-MLA. Die laatste optie is het goedkoopst, want goedkopere instructietarieven. Als er na 2018 en de afschaffing van de andere RPL brevetten dan geen optie meer is om door te stromen vanaf MLA naar LAPL-SEP is het minder interessant, want wil op termijn wel in een 4-persoons kist mogen vliegen en wordt duur grapje om dan weer vanaf 0 uren te moeten starten. Heb de IL&T gemaild met de vraag of er conversie mogelijkheden zijn, wacht het antwoord nog af.
Ben benieuwd of ik nog dingen over hoofd gezien heb, of dat het bijvoorbeeld gunstiger / leuker is te lessen op een andere plek. De VS, Zuid-Afrika, Polen etc is voor mij geen optie want heb niet het hele bedrag dat het gaat kosten zomaar klaarstaan op mijn rekening. Ik heb echter ook dingen over België gelezen, weten jullie daar meer van (of dat echt gunstiger is?)
Alvast bedankt