Vragen aan FAA - brevethouders en eigenaren / vliegers van N-reg kisten

@LHU


De 51% Regel geldt voor de "amateur built category" EXPERIMENTAL
die vervolgens hun eigen reparaties dan mogen uitvoeren.

Er is ook nog een experimental exhibition categorie:

Zie bijv. http://cessna170.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=7236&start=29


@Overstag

De term BFR is een verlaten term officiele term is Flightreview volgens FARs.

Maar dat is verlaten ongeveer rond 1997/1998 omdat er teveel verwarring was,
het is namelijk geen biannual flightreview maar een biennial flightreview.

In de FARs wordt nu "each 24 months" gebruikt zie FAR 61.56

Rest mij de uitleg van de verwarring:
Als je het gebruikt schrijf/typ dan: Biennial Flightreview.
Biannual is nl. 2 x per jaar en biennial 1x per 2 jaar!! ;)

grtz VF
 
Volgens mij bestaat een dergelijke exhibition categorie in Nederland niet. Wel een historische categorie, maar dan moet het ook een klassieker zijn, relevant voor de Nederlandse luchtvaart historie. Zal niet gelden voor een C-150 (misschien over 20 jaar). Zitten ook restricties, aan het aantal te vliegen uren per jaar.
 
In elk geval, gisteravond heeft Vanfan me toegezegd me aan een NL brevet te helpen:) (moet idd nog 2 vakken doen). Wil de long range tanks dolgraag houden, dus ga daar wel proberen een oplossing voor te vinden.

Wat balen allemaal. Mensen gaan hiervan stoppen met vliegen. Sprak iemand vanmiddag die z`n AOC in wilde leveren, was `t ook helemaal zat.
 
Wat balen allemaal. Mensen gaan hiervan stoppen met vliegen. Sprak iemand vanmiddag die z`n AOC in wilde leveren, was `t ook helemaal zat.
Verbaasd?

Ikke niet ;)

De niet te pruimen Haagsche 'IVW' Hopjes, Big Brother 'KLPD' is scratching you en €urocraten, zijn meer met cash robbery, eigenbelang, reputatie en 'dagelijks' plezier bezig, dan met 'real' common sense (we gaan voor zover het al niet verboden was, alles verbieden, tenzij).

Het is een feit, dat er al vele NL zijn ontvlucht en 'net' over de grens zijn gaan vliegen ;)
Ondanks dat het gras bij de buren 'altijd' groener is, is dit in werkelijkheid ook zo.
Al moet ik 700km v.v. reizen om in een van m'n favorieten te 'mogen' vliegen, ik heb het er graag voor over.

EU:
Wat wil je met 'n tsjeef als opperhoofd? welke dan ook nog het charisma heeft van een dweil en het inzicht (lees: uitzicht) van een 'eigen zakkenvullende' bankbediende, afkomstig uit één virtueel, communauté franco(tele)phone onderworpen, bijna failliet land, klikkerdeklik.

Idem. ondemocratisch en vooringenomen (DDR/STASI cultured, Caviar 'own pockets first' saloon Socialist) Commissie voorzitter.

Op €ASA top nivo, zit een geboren "If it ain't Dutch, it ain't much" pennelikker, welke zonder blikken of blozen, de luchtvaart met BS reglementering (zoals N-reg ban) 'verder' om zeep helpt.

Volgens de media is het 'momenteel' drukker dan druk in Brussel. Rond het parlement is geen enkele kamer in 'n rendez-vous hotel (love Hotel) meer te krijgen en de 'F*rd' €sc*rt Ghi* garage's moeten 'ook al' neen verkopen omdat de parlementariërs, ministers en staatshoofden (m/v) je voor zijn geweest, klikkerdeklik.

MG nieuwe 'bash' uitdaging? ;)

@N2024,
Naast de drie theorie vakken (Human Performance, Air Law en Lul IJzer), moet je voor je PPL skill test, ook nog 'n "don't call me, I call you" (R/T praktijk) examen afleggen.

Dat je als mens al hebt gepresteerd (2 kids, eigen zaak) is al een pass, de rest is bijzaak.

BTW vergeet de Lult Papa Engels test niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben me er van bewust dat ik als een speer m`n 2 vakken nog moet halen (en de rest, maar dat is minder spectaculair).
 
Air Law, kan/mag geen probleem 'meer' zijn, zie §91.703 ;)

Hiermee bedoel ik te zeggen, dat je op de hoogte behoort te zijn van de meest restrictieve beperkingen tussen U.S. Air Law en 'IVW/EU' Air Law.

Helaas wordt dit nogal eens vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het hier toch al een beetje off-topic gaat, maar het toch wel een beetje gerelateerd is, wil ik hier toch maar even een vraag stellen die niet N-related is.

Let op: De vraag is eigenlijk twee ledig, want zoals hier en in andere topic's al duidelijk wordt, is de IVW nog wel eens geneigd om richtlijnen anders uit te leggen dan dat ze volgens ons bedoeld zijn.*

- Mag ik straks (met de EASA brevetten) als Nederlander nog een PPL-brevet halen in bijvoorbeeld Frankrijk en vervolgens met een PH-reg boven geheel europa (inclusief NL) vliegen?

- Mag dat ook nog van de IVW?

Reden van de vraag, nu ze zo ongeveer onmogelijk willen maken dat je met een FAA-brevet boven europa vliegt, kan ik me voorstellen dat het wellicht mogelijk is om de nieuwe regels zo uit te leggen dat ook dit moeilijk/onmogelijk gemaakt wordt.

* Wij hebben zelf natuurlijk altijd de neiging om richtlijnen zo vrij mogelijk uit te leggen, want vliegen = vrijheid en die willen we zo min mogelijk inperken. Wellicht is het vanuit het oogpunt van veiligheid of weet ik veel wat soms wel gewenst of nodig om die vrijheid wat in te perken, dus wellicht is er voor het standpunt van het IVW ook wel wat te zeggen. Echter die discussie wilde ik hier liever niet voeren.
 
Een Frans brevet bestaat straks gewoon niet. Er is 1 Europees brevet, net zoals we 1 Euro hebben:):):) Ook zo`n enorm succes vind je niet?

Misschien kunnen we met z`n allen naar Griekenland om een IR? :biertje:
 
Voor de fijnslijpers onder ons.... Een brevet uitgegeven in Frankrijk.

Wat ik ondertussen van de regels heb gelezen en er van begrijp, zou het zo moeten zijn dat ik met een brevet, afgegeven in Frankrijk, gewoon binnen alle EASA landen moet kunnen vliegen, ook als ik geen Frans paspoort kan overleggen. Echter ik zou dat graag min-of-meer bevestigd zien.

Overigens is het halen van een brevet, afgegeven in Griekenland wellicht ook wel een overweging... Zoals ik het begrepen heb, is het daar gewoon een kwestie van wat Drachmen aan de juiste Griek geven en dan krijg je wel het vooraf ingevulde formulier mee dat al 14 keer bij de Griekse IVW is ingeleverd....
 
Frankrijk geeft straks toch een EASA brevet af, net als in NL. Dan maakt `t toch niets meer uit qua "waardering". Of zie ik `t nu te simpel?
 
Ik denk dat een EASA brevet een EASA brevet is met dezelfde bevoegdheden als elk ander EASA brevet.
Vraag is wel of je zo maar in een ander land waar je geen binding mee hebt ( niet woont en geen burgerschap van hebt) examen mag doen.
Je kunt ook niet zo maar je rijbewijs in Griekenland of Frankrijk gaan halen.
 
Denk `t wel. NazGul heeft toch ook een UK brevet. Waarom zou je niet in bijv. Griekenland examen mogen afleggen?
 
Frankrijk geeft straks toch een EASA brevet af, net als in NL. Dan maakt `t toch niets meer uit qua "waardering". Of zie ik `t nu te simpel?
Nope ;)

De staat van uitgifte blijft 'wel' bestaan en moet t.z.t. (New Rule Making) gelijk zijn aan de staat van medical v.v.
 
Denk `t wel. NazGul heeft toch ook een UK brevet. Waarom zou je niet in bijv. Griekenland examen mogen afleggen?

Ik vlieg veel in de UK, heb een UK-CAA medical, en doe UK-CAA profchecks, ondanks de recente mogelijkheid om medicals en profchecks in andere JAA-staten te doen. Het eventueel terugdraaien van die mogelijkheid raakt mij dus niet.
 
Ik hoorde laatst dat de hele rompslomp rondom FAA brevetten juist waarschijnlijk van tafel is, aangezien europese onderhoudsbedrijven het onderhoud op N-kisten mogen doen.


Might just be rumors....
 
Volgens mij moeten die zowel volgens FAA als EASA regelgeving onderhouden worden, dus dual licensed mechanics (net als de vliegers) en most restrictive regelgeving.
Maar wat heb je daaraan ? Je mag die kist dan toch niet vliegen op alleen een FAA brevet.
 
Terug
Bovenaan