Vragen aan FAA - brevethouders en eigenaren / vliegers van N-reg kisten

ja dat was ook de basis van mij reactie: FAA PPL in Nederland halen
dat zal niet mogelijk zijn van wege de FAA solo vluchten regelingen

Tenzij een JAA FI de soloverklaring heeft ondertekend. Veel scholen die FAA opleiden in de EU zullen toch ook wel JAA opleiden en dus is een JAA FI beschikbaar en een PH (of ander EU reg) toestel?

euhh maar wat is eigenlijk het voordeel van FAA in EU doen? (behalve de bekende medische punten e.d.)
 
International flight: a flight that takes off in one country and lands in another.
Domestic flight: a flight that begins and ends in the same country.

M.a.w. zolang je 'n solist niet grens overschrijdend laat vliegen is FAR 61.89 (a)(5) niet van toepassing.

Immers, nergens staat:

(a) A student pilot may not act as pilot in command of a civil aircraft of the United States:
(x) Outside the United States of America

In zekere zin heeft VanVan dus gelijk (het staat nergens) en Sjenny ongelijk (foutieve § interpretatie).

Anderzijds heeft Kliko ook een punt.

§91.703 Operations of civil aircraft of U.S. registry outside of the United States.
(a) Each person operating a civil aircraft of U.S. registry outside of the United States shall-

(2) When within a foreign country, comply with the regulations relating to the flight and maneuver of aircraft there in force;

En hier wringt m.i. het solo schoentje.

Zolang je 'zwart op wit' toestemming hebt van het land waarin je iemand solo laat, is er niets aan de hand. Heb je geen toestemming dan zit je in een grijze/zwarte zone.

Idem (FAA) Sport and Recreational Pilots.

euhh maar wat is eigenlijk het voordeel van FAA in EU doen? (behalve de bekende medische punten e.d.)

0,0 ;)
 
Laatst bewerkt:
Thnx GBOF!

Ben het totaal met je eens, betreffende de international flights,
en trouwerns ook wat betreft het grijze gebied!

Vandaar dat je het beste met een FAA en tegelijkertijd JAA licenced
Instructeur in zee kan gaan! :)
Maar Solo flights in Nederland of Belgie zijn dus wel degelijk mogelijk.

We zijn bezig met een FAA/JAA PPL opleiding tegelijkertijd met een deel in
de States... ;)

PM me for meer info...

Grtz VanFan
 
Great Balls of Fire zei:
Sjenny ongelijk (foutieve § interpretatie).

OK,

maar wat met FAA student pilot license,
deze zijn nationaal en voldoen niet aan de OACI eisen,
deze zijn hierdoor niet geldig om in de Nederlands of Belgie solo vluchten te vliegen.
 
maar wat met FAA student pilot license,
deze zijn nationaal en voldoen niet aan de OACI eisen,
deze zijn hierdoor niet geldig om in de Nederlands of Belgie solo vluchten te vliegen.
Je moet de zaken geschieden van elkaar zien.

1. Nergens in de FAR staat dat het niet mag.
2. ICAO is geen verplichting, maar een aanbeveling.
3. Elke staat heeft de eigen soevereiniteit over haar grondgebied.

Om op punt 2 terug te komen.
Elke staat heeft de individuele keuze vrijheid om ontheffing te verlenen of een 'collectieve' deal te sluiten met een ander staat (Random voorbeeldje).

Kortom, het valt en staat met de toestemming van de staat waarin je iemand 'solo' laat vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de zaken geschieden van elkaar zien.

1. Nergens in de FAR staat dat het niet mag.
2. ICAO is geen verplichting, maar een aanbeveling.
3. Elke staat heeft de eigen soevereiniteit over haar grondgebied.

Om op punt 2 terug te komen.
Elke staat heeft de individuele keuze vrijheid om ontheffing te verlenen of een 'collectieve' deal te sluiten met een ander staat (Random voorbeeldje).

Kortom, het valt en staat met de toestemming van de staat waarin je iemand 'solo' laat vliegen.

Leuk dat je weer aktief bent GBOF. Heb zelf trouwens best lang gesolood met student pilot license in NL (nooit in Amerika geweest om eerlijk te zijn:duh:) en heb toch een FAA license. Beterschap btw.
 
Nog even een (volgens mij) nuttige toevoeging van Chase op het topic die ik van de week ontving per mail.

Over hoe dat zit met PH-kisten vliegen met alleen een FAA brevet, daar kan ik zéér stellig over zijn want ik heb het eens bij IVW nagevraagd en nu zwart op wit. Het antwoord is dat je niet legaal met een FAA brevet een PH-geregistreerde kist boven Nederlands grondgebied mag vliegen. Echter, hoe onwaarschijnlijk dit ook lijkt, je mag diezelfde PH-kist wel met een FAA brevet boven niet-Nederlands grondgebied (België bijvoorbeeld) vliegen. Zalig inconsequent, maar zo zit het in elkaar.
Even reageren op een 2 jaar oude post:
Ik had hetzelfde ook bij de IVW nagevraagd en juist zwart op wit het tegenovergestelde. Ze vertelden mij dat je WEL legaal in PH-rego boven NL mag vliegen, maar niet in het buitenland. Mits je niet in NL woont
quote: "In de gelijkstellingsregeling kunnen niet Nederlands ingezetenen op privebasis VFR vliegen binnen Nederland zonder het hebben van een Nederlands brevet of gelijkstelling. "
 
Welcome to the IVW.
Als het antwoord je niet bevalt, schrijf je een jaartje later gewoon nog een keer en dan is inmiddels de regelgeving dan wel de interpretatie veranderd.
Kan ook minder gunstig uitpakken....
 
Net mijn FAA "piggyback" gehaald op mijn JAA ATPL.
In de VS een biannual flight review gedaan.

Moet ik nou elke 2 jaar weer zo'n flightreview doen om mijn FAA brevet geldig te houden? Of is een geldig onderliggend JAA brevet verder genoeg?
Als ik straks weer zo'n BFR moet doen, kan dat dan ergens in Nederland? Kan dat ook op een NL registratie?

Dank voor de antwoorden......
 
Ja, ja en ja.
Het moet elke twee jaar en het kan ook in Nederland en ook op een PH kist (maar de meeste FAA CFI's hebben ook een N-reg ter beschikking)
 
Indien je de 'private pilot' privileges van je §61.75 certificate wilt uitoefen, dan zal je elke 24 maanden 'n Flight review moeten ondergaan.

61.56 (c)
Except as provided in paragraphs (d), (e), and (g) of this section, no person may act as pilot in command of an aircraft unless, since the beginning of the 24th calendar month before the month in which that pilot acts as pilot in command, that person has -
 
Misschien off-topic, maar het gaat over vliegen met N-reg kisten.

Vandaag iemand gesproken van N Flyers, een hele aardige fransman die in Zierikzee woont. Zijn website is www.november.aero

Volgens hem wordt `t straks ook verboden om een N-reg toestel hier te hebben als privaat persoon. De Trust oplossing mag ook niet meer. Ze zijn nu bezig met een T7 route (San Marino). Mijn kist heeft een FAA STC, dus ik denk dat ik experimental zal moeten worden...
 
Je kunt je kist volgens mij niet zo maar experimental registreren, dan moet je hem 50% zelf gebouwd hebben.
 
Brr. Ik hoop dat je geen gelijk hebt. Volgens mij kan dat wel hoor. Kan ik er gelijk EFIS e.d. in bouwen.
 
Als ik jou was, zou ik die long range tanks er uit halen, PH registreren en twee vakken theorie en PPL praktijk doen (EASA). Of laat ik het anders zeggen, ik zou nu een EASA PPL halen (stelt niet zo veel voor in jouw geval, omdat je genoeg uren hebt). Die kist zou ik nog even zo laten tot alles definitief is.
 
Terug
Bovenaan