Is er geen standaard rt voor ongecontroleerde velden ???
Het kan toch niet zo zijn dat ieder veld er zijn eigen rt regels op na houdt.
Niet zo handig voor bezoekers.
Ja, en de afwijkende regels (zoals bij EHLE/Bravo) worden gepubliceerd in de AIP.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is er geen standaard rt voor ongecontroleerde velden ???
Het kan toch niet zo zijn dat ieder veld er zijn eigen rt regels op na houdt.
Niet zo handig voor bezoekers.
combineer de twee en voilà:
Air-to-air frequentie en de restaurant eigenaar is de brandweerman.
Potje voor het landingsgeld en een videocamera om de vliegbewegingen te registreren voor wanbetalers.
Maar het kan geen toeval zijn dat volgens mij iedereen Texel geweldig vindt en de rest 'standaard'.
Het lijkt me toch echt wel mogelijk dat de luchthavenmeester los van de landingsfee althans de indruk wekt dat hij blij is dat je komt. Dat lijkt me louter een kwestie van klantvriendelijkheid.
De optie om de lokale restaurateur ook havenmeester en brandweerman te laten zijn lijkt me niet reëel. Dan onderschat je toch eigenlijk wel een beetje de werkzaamheden van deze 3 taken.
Met de GPS-jes van tegenwoordig is het net zo makkelijk om te zeggen[Van de havendienst is ons te kennen gegeven dat "approaching from the North" feitelijk niets zegt
Dat heeft alleen voordeel als je in CAT1-2 wel zonder brandweerbezetting mag. Dat is mij niet duidelijk uit deze discussie. Het is mij ook niet duidelijk of de ICAO eisen m.b.t. brandweerwagen nu recommended of wettelijk verplicht zijn. Volgens N2024 is het voor CAT3 verplicht, maar voor CAT1-2?Kan je niet alleen CAT3 zijn als er een twin binnen komt (dus PPR voor twins)
De optie om de lokale restaurateur ook havenmeester en brandweerman te laten zijn lijkt me niet reëel. Dan onderschat je toch eigenlijk wel een beetje de werkzaamheden van deze 3 taken.
Trouwens in Duitsland ken ik inderdaad ook wel een veld waar de kans groot is dat je gewoon nul feedback krijgt, omdat de torenwacht ook les geeft en net even een overlandje aan het doen is met een leerling bijvoorbeeld. Ach, komt er iemand anders binnen, dan neemt die de torenwacht wel even over. Kortom het hoeft niet altijd even dichtgeregeld te zijn als wij in Nederland doen.
Dat lijkt inderdaad het sleutelbegrip. We doen het toch om de ontspanning? Piloten EN groundcrew? OK, het kost wat het nu eenmaal moet kosten, fossiele brandstof is onvermijdelijk duur vandaag de dag - maar gekker moet het dan ook niet worden.Relaxed allemaal.
In de UK heb je grote verschillen tussen vliegvelden van verschillende klasse. Niet te vergelijken met NL waar we gewoon geen unlicensed fields, private fields of farm strips kennen die je mag bezoeken.