Voortaan even bellen op MZ

Sorry, makkelijk praten hebben jullie. MZ zit in de rimboe hier terwijl tarieven echt niet hoger zijn als bijv seppe. Gebied rond seppe is veel dichter bevolkt als hier in arnemuiden. Wat denk je wat het kost om de toren te bemannen, sla dat is om naar een handvol bewegingen per dag! Of de huur van een brandweerwagen a 2000 per maand?
 
Als ik dit lees, dan zie ik ook wel waar het fout gaat. In Duitsland hoor ik veel mensen klagen dat dingen zo precies geregeld zijn en dat de regels zo streng zijn.

Echter als ik ze dan vertel dat het in Nederland nog erger is, staan ze toch wel stom te kijken. Maar het is natuurlijk wel zo, dat we in Nederland de regels bij voorkeur zo streng mogelijk uitleggen....
Ook dat soort dingen als een piloot die zo laat nog weg gaat. Vooral even niet oproepen en vertellen dat de toko dicht gaat, maar wel de vliegschool bellen en die vertellen dat e.a. niet goed gaat komen.
Mag het aan mij liggen dat ik dat gewoon super slechte service vind?
 
Als ik dit lees, dan zie ik ook wel waar het fout gaat. In Duitsland hoor ik veel mensen klagen dat dingen zo precies geregeld zijn en dat de regels zo streng zijn.

Echter als ik ze dan vertel dat het in Nederland nog erger is, staan ze toch wel stom te kijken. Maar het is natuurlijk wel zo, dat we in Nederland de regels bij voorkeur zo streng mogelijk uitleggen....

Tja, hier in nederland zijn we gek op regeltjes voor een ander om onze eigen -vermeend superieure- belangen veilig te stellen, maar dat boemerangt dan direct terug op onszelf........ Zowel kwa kosten als kwa onnodige en volstrekt onzinnige beperkingen.

Bv: Gemeenten die kilometers klinkerweg in het buitengebied benoemen tot bebouwde kom met bijbehorende 30 km zones. En dat alleen omdat er een paar huizen aan liggen en het een ontsluitingsweg voor een woonwijk is.
 
Echter als ik ze dan vertel dat het in Nederland nog erger is, staan ze toch wel stom te kijken. Maar het is natuurlijk wel zo, dat we in Nederland de regels bij voorkeur zo streng mogelijk uitleggen....

.. zelfs in het katholieke deel van NL, stikt het nog van de dominees. Volksaard heet dat geloof ik

en ja, ik ben het er mee eens: hele slechte service!
 
Sorry, makkelijk praten hebben jullie. MZ zit in de rimboe hier terwijl tarieven echt niet hoger zijn als bijv seppe. Gebied rond seppe is veel dichter bevolkt als hier in arnemuiden. Wat denk je wat het kost om de toren te bemannen, sla dat is om naar een handvol bewegingen per dag! Of de huur van een brandweerwagen a 2000 per maand?

Die hoge kosten doe je toch echt zelf. Als jij die brandweer auto niet meer huurt spaart je dat 2000 Euro per maand uit. In plaats van een notam 'PPR DUE TO COST REDUCTION' stuur je een notam 'NO RESCUE SVC, AD AVBL AT OWN RISK'. Vervolgens zet je dat potje neer waarin de landing afgerekend kan worden.

Natuurlijk blijft het geld kosten, het veld moet onderhouden worden en zo. Maar zoek naar positieve impulsen in plaats van alweer beperkingen.
 
Zo werkt dat niet. Onze eigen brandweerwagen geeft te weinig bluscapaciteit. Zonder de juiste brandweerwagen moet veld dicht. Heeft ook te maken met soort vliegtuigen wat hier komt (relatief veel twins).
 
Zo werkt dat niet. Onze eigen brandweerwagen geeft te weinig bluscapaciteit. Zonder de juiste brandweerwagen moet veld dicht. Heeft ook te maken met soort vliegtuigen wat hier komt (relatief veel twins).

Tja, er gaan hele scheepsladingen brandweerauto's voor nop naar Afrika. Daar zal ongetwijfelt voor een prinkje wat tussenzitten dat ook op EHMZ kan functioneren......
 
...... Dat zijn er maar weinig.

1 is al genoeg .......

En anders koop een losse dakspuit voor EUR 500.00 monteer en gewoon manual bediening. Het is geen Jumbo waar de spuit voor gebruikt gaat worden.

Fantasie, gezond verstand, etc !

Vroeger hadden we zo'n gezegde: Waar een wil is, is een weg.

Tegenwoordig worden er eerder redenen verzonnen om iets niet te doen.
 
Zo werkt dat niet. Onze eigen brandweerwagen geeft te weinig bluscapaciteit. Zonder de juiste brandweerwagen moet veld dicht. Heeft ook te maken met soort vliegtuigen wat hier komt (relatief veel twins).


Veld dicht........natuurlijk niet! De oude brandweerauto voldeed alleen niet aan CAT 3 (Zoals ik 10 post's geleden ook al melde). CAT 1 en 2 is dus gewoon toegestaan !!!

Spuitcanon op de cabin is geen verplichting vanuit IVW, er dient voor CAT 3 alleen binnen een bepaalde tijd een bepaald aantal liters blusmiddel te kunnen worden afgezet.

Ook heb ik al de post's geleden al vertelde dat de auto niet meer in huur is !!!
 
Of de brandweer wagen nou koop of huur is (hij is eerst gehuurd en nu gekocht), maakt natuurlijk niet uit. Van die paar bewegingen kan dit gewoon niet betaald worden en zal iedereen er begrip voor moeten hebben dat er niet continu iemand op de toren zit. Rob vertelde me dat zo`n spuitding bovenop moet zitten, maar misschien is dat niet persé een vereiste.

CAT3 levert het meest op aan landingen + getankte liters, daarom is het voor MZ interessant om deze te blijven ontvangen.
 
CAT3 levert het meest op aan landingen + getankte liters

OK, point taken. Met mijn ene miezerige mogas-lurker behoor ik niet tot het primaire doelpubliek. Misschien moet ik zelfs wel dankbaar zijn dat ik welkom ben om een veelvoud van het normale landingsgeld te komen betalen. EHMZ zijn zin, vrijheid blijheid, ik vlieg wel elders heen.
 
Laatst bewerkt:
@N2024: Wellicht was het handig geweest om eerder te vermelden dat je een bron had...

@de rest: Is het nu echt nodig om onderling ruzie te gaan maken?

Volgens mij is het niet het idee van N2024 dat MZ wat vaker PPR is. Volgens mij is het niet een van ons die de regels maakt (maar ja, we zullen ze inderdaad wel moeten interpreteren.) En wij zijn ook niet de mensen die de keuzes maken om velden wel of niet "handig" open te stellen of op een handige manier service te laten verlenen. Dan kunnen we hier op het forum wel elkaar de hersenen inslaan, maar wellicht kunnen we beter blij zijn dat N2024 ons er op wijst dat MZ het service niveau verlaagt.

En ja, als je dan goede ideeën hebt over hoe het beter kan, slimmer kan, laat dat vooral weten, maar wellicht is het dan ook wel fijn om dat op een constructieve manier te laten weten.
 
Even voor de duidelijkheid, ik baal als een stekker van deze PN regel. Het is niet anders maar het gaat me wel vlieguren kosten. Als 1 van de havenmeesters dienst heeft uit Maassluis moet hij uren in de auto zitten als ik even een half uurtje wil vliegen. Ik betaal dan net iets meer als een tientje landingsgeld, dat komt natuurlijk nooit uit met de kosten die MZ moet maken.
 
@N2024: Wellicht was het handig geweest om eerder te vermelden dat je een bron had...

@de rest: Is het nu echt nodig om onderling ruzie te gaan maken?

Volgens mij is het niet het idee van N2024 dat MZ wat vaker PPR is. Volgens mij is het niet een van ons die de regels maakt (maar ja, we zullen ze inderdaad wel moeten interpreteren.) En wij zijn ook niet de mensen die de keuzes maken om velden wel of niet "handig" open te stellen of op een handige manier service te laten verlenen. Dan kunnen we hier op het forum wel elkaar de hersenen inslaan, maar wellicht kunnen we beter blij zijn dat N2024 ons er op wijst dat MZ het service niveau verlaagt.

En ja, als je dan goede ideeën hebt over hoe het beter kan, slimmer kan, laat dat vooral weten, maar wellicht is het dan ook wel fijn om dat op een constructieve manier te laten weten.

Uiteraard is het goed dat N2024 ons er op wijst dat MZ PPR is, geen probleem mee. Ook maak ik absoluut geen ruzie laat dat even voorop staan!

Er is echter aan het besluit om PPR te gaan en aan het besluit over een brandweerauto veel discussie geweest.......dat weet 2024 ook wel.

Verder geen problemen.......
 
N2024 Als 1 van de havenmeesters dienst heeft uit Maassluis moet hij uren in de auto zitten als ik even een half uurtje wil vliegen. Ik betaal dan net iets meer als een tientje landingsgeld, dat komt natuurlijk nooit uit met de kosten die MZ moet maken.
Als de baten de kosten niet meer dekken dan is dat heel eenvoudige economie. MZ zou dan gewoon dicht moeten in de winter.
Ik kan vanuit mijn standplaats niet weten waar de havenmeester vandaan moet komen.
Vraag blijft, waarom kan TX het wel en MZ niet ????
 
Denk dat wij een beetje het griekenland van de vliegvelden zijn:confused:
De tarieven op MZ zijn misschien iets té billijk? Maar als je die verhoogt komt er wellicht nog minder aan bezoekers.
 
@J5B: Ik zie hier een discussie nogal uit de hand lopen. Ruzie is wellicht een beetje zwaar aangezet, maar er zijn van diverse mensen wel argumenten langs gekomen die ik een hoog welles-nietus gehalte vond hebben. Vandaar dat ik het wel een erg goed idee vond om te kijken of ik de discussie (een beetje) tot bedaren kon brengen.


Denk dat wij een beetje het griekenland van de vliegvelden zijn:confused:
De tarieven op MZ zijn misschien iets té billijk? Maar als je die verhoogt komt er wellicht nog minder aan bezoekers.


Als ik kijk naar vliegvelden in Duitsland, vraag ik me af of de tarieven op MZ iets te billijk zijn. Sterker als ik kijk naar de situatie over de grens, denk ik dat de tarieven eigenlijk naar beneden zouden moeten.
Ik snap dat ze dan helemaal niet meer uit de kosten met het aantal vliegbewegingen dat ze nu hebben. Dus zul je dan iets moeten bedenken om het aantal vliegbewegingen omhoog te krijgen. Hmm, kosten omlaag zou ook wel handig zijn.

Wat moet je dan doen?

Het aantal vliegbewegingen krijg je omhoog als mensen weten dat ze voor een redelijk bedrag een relatief goede service krijgen. Vandaar ook dat ik zeg dat de prijs eigenlijk omlaag zou moeten. Ze willen graag geld verdienen aan brandstof? Oke, doe het dan helemaal simpel. Laat je landingsgeld wat het nu is, maar als je voor meer dan X tankt, is je landing gratis of half geld. (X zal wel een functie zijn van je landingsgeld, bijvoorbeeld als je voor 5 keer je landingsgeld tankt, betaal je maar de helft. In Duitsland betaal je op bijvoorbeeld Leer geen landingsgeld (UL) als je minimaal 20 liter tankt.)
Zorg er verder voor dat je een restaurant hebt dat goede service levert. En om eerlijk te zijn, de laatste keer dat ik op MZ was, zat dat wel snor.
Oh, ja en zorg dat mensen het weten. Organiseer een flyin, nodig andere clubs uit, adverteer. (En nee, dat hoeft niet duur te zijn. Postertje hier en daar op een vliegveld doet vaak al veel.)

Hoe je de kosten omlaag kan brengen? Tja, dat wordt ingewikkeld, maar ik zou eens kijken of je creatief met de regels om kan gaan. Kan je bijvoorbeeld de eigenaar van het restaurant opleiden om op rustige tijden als havenmeester te fungeren? Op bijvoorbeeld Munster Telgte is door de week, zeker in de winter dat de situatie. Trouwens ook wel handig, want dan kan je in de lucht vast vragen of de koffie klaar is en wat er voor taart in de aanbieding is. :)
 
Terug
Bovenaan