Vliegmedische Keuring: Ervaringen

Doktershuis Ridderkerk

Doktershuis Ridderkerk

In februari mijn Klasse 2-keuring gehad bij het Doktershuis in Ridderkerk. Inclusief pieptest voor mijn Instrument Rating. Ogentest was in mijn geval bij een opticiën iets verderop, maar er zijn ook dagen dat deze langskomt in het Doktershuis.

Prima ervaring, nette prijs. Aanrader! :)
 
En voor de Belgen onder ons.

Ik ben gekeurd door Medex in Brussel (recht tegenover station Brussel-Zd).

Alles verliep super vlot, max 10min gewacht, alles mooi op afspraak.

Had oorspronkelijk een klasse 4 en vroeg kort na die keuring voor een keuring klasse 2. Normaal gezien moet je alles dan opnieuw doen. De hoofdgeneesheer vond dat wat te zot, dus enkel wat kleine onderzoeken bijgedaan en wat peanuts bijbetaald en klasse 2 was ok. (en dat voor een overheidsinstelling... nice!)
 
Voor diegene die meer noordelijk wonen is Dhr. Prummel een aanrader in Wijnjewoude.
Geen wachttijden als je er bent. En binnen 45 min klaar. Helemaal top. En mooie prijs ook voor Medical 1 anual check.
Medical 2 doet hij ook zover ik weet. Check www.fit-to-fly.nl.

Al twee keer mijn Anual daar gedaan. Zeer tevreden.
 
Voor wie in het noorden of oosten van Nederland woont raad ik aan om naar
Westoverledingen te gaan....naar Johann Mijatovic.

Westoverledingen ligt een paar kilometer onder Leer (EDWF)

Voor ongeveer honderd Euro heb je een klasse 2 medical. deze krijg je meteen mee. Initieel of herhaling is gelijk tarief.
Pinnen is niet mogelijk. Dus kontanten meenemen.
De service is fantastisch. Als je belt heb je meestal volgende week al een afspraak.
Zodra je je meldt bij de balie krijg je al een plastic bekertje aangereikt. Wasser lassen en daarna het bekertje in de kast doen. Tussen de testen door moet je wel eens een paar keer weer plaats nemen in de wachtruimte.
Na een uurtje of anderhalf wil de dokter ook nog even wat met je babbelen over
vliegtuigen en luchtvaart. Het is een aardige man met zelf ook een vliegbrevet.


Allgemeinmedizin Westoverledingen

Dr. med. Johann Mijatovic


Steinweg 9
26810 Westoverledingen
Niedersachsen / Deutschland

Telefon: 0 49 55 / 87 78
 
Medische keuring

Medische keuring

Vanaf 9 januari is het EAMC, European AeroMedical Centre, geopend in Rijen.
Goede atmosfeer, goede prijs en vakkundige mensen, die ook nog eens verstand hebben van de luchtvaart. Als je nog geen baan als piloot hebt, krijg je nogmaals 20% korting op de prijslijst. www.eamedical.eu
 
Ik heb me een paar weken geleden (voor het eerst) klasse 2 laten keuren bij Aeglia, EHLE. Ik heb hier eigenlijk vooral uit praktisch oogpunt voor gekozen. Ze zitten binnen enkele honderden meters van de vliegschool waar ik les, dus dat kon ik mooi combineren.

Mijn ervaringen daar waren goed. Er werd goede uitleg gegeven van wat ik kon verwachten. De mensen waren vriendelijk en correct en alles zag er verzorgd en professioneel uit. Ik voelde mij prima op mijn gemak.

Voor wie binnenkort zich voor het eerst laat keuren, de keuring valt wel mee. Er wordt vrij veel tijd besteed aan allerlei tests rondom je ogen, o.a. hoe scherp je ziet en of je geen blinde vlekken in je gezichtsveld hebt. Verder natuurlijk het gehoor en ook het hart wordt gecontroleerd. Het maken van een hartfilmpje ziet er wel ernstig uit, maar stelt verder niets voor. Er worden allerlei plakkers op je lichaam geplakt met snoeren eraan. Een apparaat gaat dan via die snoertjes je hartfunctie bekijken. Hier merk je niets van. Verder nog wat kleine tests. O.a. een meting van je HB en een test of je rechtop kunt blijven staan met je ogen dicht.

Alles was bij mij helemaal in orde, dus ik kwam alleen al daarom goed gehumeurd naar buiten na een keuring die in totaal ongeveer 2 uur in beslag nam.
 
KLM healthservices?

KLM healthservices?

Goedemiddag,

Lees hier goede berichten over het Aeromedical Expert Center. Zaten voorheen kennelijk op Schiphol maar inmiddels verhuisd naar Bosschenhoofd?

Dat is mij wat te ver, woon ik Amsterdam. Iemand enige ervaring met KLM Healthservices op Schiphol voor een klasse I medical?

Thanks!
 
Goedemiddag,

Lees hier goede berichten over het Aeromedical Expert Center. Zaten voorheen kennelijk op Schiphol maar inmiddels verhuisd naar Bosschenhoofd?

Dat is mij wat te ver, woon ik Amsterdam. Iemand enige ervaring met KLM Healthservices op Schiphol voor een klasse I medical?

Thanks!

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik tijdens herkeuring Klasse II gebeld heb en geschrokken ben van de prijs. Voor +- de helft in Lelystad laten doen.
 
Ik heb mogelijk een EASA medical nodig voor een bedrijf in het verre oosten van Europa. Ik heb gehoord van prijzen die tot de $800.- gingen. Wat zijn normale tarieven? En waar? Ik zit niet specifiek naar NL te kijken, zolang er maar EASA op het medical staat.
 
Ik heb een EASA herhalingskeuring klasse 1 laten doen in BRU op de luchthaven.
€122.28 en ik stond op een uurtje weer buiten - maar het was ook maar een heel klein keurinkje dit jaar.

Brussels Aviation Medical , snel en hele aardige mensen.
 
Dhr Bert Prummel

Dhr Bert Prummel

Ik ga morgen weer naar Dhr Prummel voor mijn Klas 1.
En ik hoef niet naar Wijnjewoude !!
Hij weet dat ik op Texel woon, toen zei hij, nou ik zit morgen toevallig in Den Helder, dan doen we de keuring daar toch !! Kijk, dat is meedenken !!
Prima vent die Bert Prummel, en niet duur.

Ger
 
Terug
Bovenaan