Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Natuurlijk denken ze dat, als het altijd goed gaat moet het wel automatisch zijn Maar goed, als het niet het geval is dan kijkt de toren assistent in de EDD (niet zijnde de PH-EDD maar een computer voor zijn neus) of er een vliegplan instaat van die registratie.
Natuurlijk denken ze dat, als het altijd goed gaat moet het wel automatisch zijn Maar goed, als het niet het geval is dan kijkt de toren assistent in de EDD (niet zijnde de PH-EDD maar een computer voor zijn neus) of er een vliegplan instaat van die registratie. Indien dit niet het geval is moet je net geluk hebben of de VKL er zin in heeft, in princiepe mag je niet kruisen zonder plan, maar goed, zoals gezegd, beetje controller afhankelijk, en ook vlieger afhankelijk! Als je als vlieger oproept en het is meer eeeuuhhh dan dat er een goed plan uit komt denk ik niet dat het gaat gebeuren, maar als je weet wat je wil en dit ook kort en bondig duidelijk kan maken, tja, wie weet heb je geluk.
Ik denk dat er geen controller te vinden is die een hele outbound flow gaat stilzetten omdat er een VFR boer door de CTR loopt te boren, dus, voordat je uberhaupt vraagt, eerst even uitluisteren wat de baancombinatie is en of het druk is ja of nee. Dan een goed verhaal klaar hebben over wat je precies wil (en passend in de baancombinatie welke actief is) vervolgens contact maken en verhaal opdissen, en dan..... wie weet heb je geluk.
Groeten
:radar: André :radar:
Ha da's nuttige info voor VFR-vliegers die elke keer voor een crossing van een CTR (denken) hun hele ingediende FP nog 's te moeten oplepelen over de R/T ;-)
Hebben de MIL collega's ook zo'n EDD?
Greetz,
Fritz
Nou ik vind het verkeersleiderafhankelijk. Ik riep laatst echt extreem strak, cool en tof op, maar omdat ik geen FP had mocht het niet. Toen heb ik hem op m'n minst sarcastische manier bedankt. Helaas was die manier nog steeds vrij sarcastisch, maar dat kan ik ook niet helpen.
Mil heeft zoiets niet, ze hebben wel een lijntje met AAA...maar ze hebben je vliegplan zeker niet voor hun neus als je oproept! Volgens mij is het enige wat ze met VFR-verkeer doen is luisteren naar wat over de Freq. wordt gemeld als ADEP en ADEST, en dan meeschrijven in het Logboek.