Twee opmerkingen over comments in dit topic...
We hebben het vroeger op de vliegschool meegemaakt dat een collega-leerling (net zijn PPL en time building before better times started) op een langdurige nachtvlucht 'opeens' boven dichte dikke stratus kwam te zitten. ATC heeft hem parrallel aan de staart (strobe) van een andere kist geknoopt en zo door de soep naar beneden laten komen. Beetje mazzel gehad, beetje op de instrumenten gekeken en daarna afgesloten met de hele nacht papierwinkel... (Instructeur die uit zijn bed was gebeld was er overigens ook niet gelukkig mee).
Verder dan over Night VFR Single Engine in combinatie met een motor storing...
Ik herinner me een trainingsvideo van het echtpaar KING, waarbij hij in die situatie iets zei als: "Je kunt er voor kiezen om de landingslichten nog aan te doen... maar je kunt ze ook uitlaten".
Heeft indruk gemaakt en ik was blij dat we altijd in formatie met 2 of 3 kisten gingen timebuilden. Dan konden die anderen de equipment bellen en ze naar de crashsite brengen mocht het fout gaan....
Safe Flying.