VFR guide Nederland

Zal dan aan IE liggen denk ik. Die blokkeert het script, maar er komt dan zo'n balk tevoorschijn en als het goed is kun je het daar weer mee activeren. Ik weet het niet 100% zeker, ik gebruik nooit IE.
 
het probleem met de EAD website heb ik aan EAD voorgelegd. Ze kwamen snel met een antwoord:

Please accept our apologies for the late reply. In general, can you please make sure the following does apply to your system:
- cookies should be allowed while accessing EAD Basic;
- Required browser version is IE 6. IE7 might work as well, IE8 will cause problems due to the way it handles scripting;
- Java engine should be 1.6u6, JAVA's recent update to 1.6.0_20 (or later) does not work (we still have the 1.6u6 version available on our website if you want to revert)
- firewall settings should accept connections from www.ead.eurocontrol.int
- pop-up blocker should be set to accept pop-ups from EAD Basic.

Furthermore, if you only use EAD Basic for PIB generation and AIP consultation, you may want to consider changing your access method from "Advanced mode - Java" to "Simple mode - HTML". In fact there is no difference in functionality for these 2 access methods (Java and HTML) on EAD Basic. The reason why both are there is that in the past everything was Java and after many feedbacks from clients we made PIB and AIP also available in HTML, but kept the Java in parallel. The only part requiring Java is the Static Data reporting.

After login, the access method can be changed in "My Profile/Password". Once in there, you'll find the field right under your personal details. After changing the setting, click on "Change" to validate. Then you can "Enter Applications" through the green link in the top left corner of the screen/menu.


Na JAVA uitgezet te hebben en overgegaan te zijn naar "simple mode-HTML" geen problemen meer gehad. M.i. is het het vanuit juridisch oogpunt het beste EAD te gebruiken. Als er problemen zijn en je kunt daar een printje van tevoorschijn halen wordt het voor de tegenpartij toch erg lastig om het tegendeel te bewijzen. Dat ligt bij IPPC, orbifly en andere initiatieven toch wel anders; zij gebruiken informatie van derden om hun databases mee te vullen. Zelf regelmatig verschillen gezien.
 
De helikopters waar ik mee vlieg zijn redelijk analoog, dat scheelt ;)
Ik vind homebriefing gewoon te uitgebreid. Er zijn teveel opties voor een goed overzicht, zeker als je er net mee gaat werken. Ik stel een personal FIR in (EHAA) Vervolgens ga ik naar 'New zone briefing' en is daar geen area om te selecteren.

Je moet dan IFR/VFR selecteren en dan kan je een zone selecteren. Zie hier weleens NOTAMs van Nederland staan die op de EAD website weer niet staan.

En daarnaast, Meteo van Nederland:

www.luchtvaartmeteo.nl

Ze zullen het wel niet gratis kunnen doen, maar toch vind ik dat het zou moeten. Ideale site, als vliegschool kan je een login aanvragen, en als KNVvL, PBN, VNV of AOPA lid ook. Met die login kan je METAR's, TAF's van alle velden ter wereld opvragen (mits ze die publiceren), en ook kan de gegevens van meetstations die geen METAR publiceren opvragen;

Bijvoorbeeld; Hoogeveen, Lelystad, de Bilt, de Vliehors.

Ook kaarten met hoogtewinden, SIGWX, etc. (die significant weather charts zijn wat minder dan die van die engelse site waar ik nu de URL even van kwijt ben)

Als je ergens een keer bij een club of een school wat huurt kan je misschien die login wel gebruiken, ook thuis. Misschien kan je proberen ze gewoon te emailen als losse gebrevetteerde, in het kader van verbetering van de vliegveiligheid, of iets dergelijks.
 
Bedankt voor de tips Talsma. Ik kan eens contact met ze opnemen om te vragen of ze bereid zijn ook gebrevetteerden toe te laten voor een bepaald bedrag. Waarom zou je immers informatie achter houden als we er allemaal beter van kunnen worden.

Als ik het goed begrijp is EAD ook niet 100%? Als geen enkele NOTAM site 'waterdicht' is, dan is IPPC misschien niet eens zo'n hele slechte optie. Dat je dan een keer door een Restricted zone heen vliegt moet je dan maar voor lief nemen ;) Dit is uiteraard een grapje. Ik zal deze week nog eens in EAD duiken om te zien of ik er iets uit kan halen met jullie tips.

Het is nu voor mij een wat drukke periode, dus het schrijven schiet niet echt op. Maar ik hoop in de avonduren er nog wat aan te kunnen doen. Ik kan eens wat proef documentjes hier online gooien en dan zien wat jullie er van denken.
 
www.luchtvaartmeteo.nl

..., en ook kan de gegevens van meetstations die geen METAR publiceren opvragen;

Bijvoorbeeld; Hoogeveen, Lelystad, de Bilt, de Vliehors.

...

Bedoel je zo'n synops?

SNEHLE LELYSTAD/LELYSTAD NLD -4 m.
142200 ... 06269 47472 82608 10086 20070 30016 40011 53056 75780 8////
333 83/13 84/17 86/31 91012 91117 91213=

Is dit een juiste referentie om de code te leren? Of wijkt het nederlandse systeem daar weer vanaf? http://wxp.unisys.com/Appendices/Formats/SYNOP.html
 
Als ik het goed begrijp is EAD ook niet 100%? Als geen enkele NOTAM site 'waterdicht' is, dan is IPPC misschien niet eens zo'n hele slechte optie. Dat je dan een keer door een Restricted zone heen vliegt moet je dan maar voor lief nemen ;) Dit is uiteraard een grapje. Ik zal deze week nog eens in EAD duiken om te zien of ik er iets uit kan halen met jullie tips.

Nee, want IPPC is ZEKER niet 100%.

En homebriefing.nl wel.
 
Kan iemand dan eens uitleggen hoe ik hier simpel een lijst met NOTAMs uit trek? Als ik ga naar 'New zone briefing' dan krijg ik daar met geen mogelijkheid een 'Selected area' tevoorschijn. Ik heb al EHAA ingevuld bij 'my FIRs', maar ik kan hem nergens selecteren in de zone briefing.
 
Ah, dus daar ligt het probleem. Jammer dat die optie niet mogelijk is, maar niet onoverkomelijk :) Dat maakt het een stuk duidelijker. Bedankt!
 
Terug
Bovenaan