TUI Airlines Nederland???

Jetjock,

Maakt jou dat dan niet een beetje pedo? Ik bedoel, je zit maar dagelijks naar die kinderopvang te kijken, soms doe je een beetje mee..... Eng hoor!

:grijns: :grijns: :grijns: :p:

nee dat was een andere collega van mij :)

Ik kijk, net zo als andere collega's van mij, op dit board en ik ben een van de weinigen die mee doen (af en toe). Om de simpele reden dat hier af en toe goede informatie op staat en ik met mijn mening en/of ervaring andere kan helpen. ( dit is buiten dit onderwerp)

Wij zetten onze info op een ander board omdat de meeste collega's het gesnauw, gebitch en afzeikerige gedrag van mede PBB gebruikers zat zijn.

Op welk board zitten de die-hards dan? Misschien het vervolg op de erikdevlieger.com site? Of is er nog een andere ja-knik en erg-he site?

Air Exel spreekt nog met één overnamepartij

MAARSSEN - Het op de rand van de afgrond balancerende Air Exel praat nog met één investeerder over een mogelijke doorstart. De luchtvaartmaatschappij wil niet zeggen wie de gesprekspartner is, maar directeur Harm Prins kondigt aan dat Air Exel, mocht een overname doorgaan, surseance zal aanvragen.

Ook zusterbedrijf Holland Exel, beide vliegmaatschappijen behoren tot luchtvaartconcern ExelAviationGroup (EAG) van ondernemers Erik de Vlieger en Niek Sandmann, vroeg uitstel van betaling voordat het met een doorstart in de weer ging.
De vliegtuigen van Air Exel staan inmiddels aan de grond. Prins zegt dat de luchtvaartmaatschappij nu maandelijks een half miljoen euro kwijt is aan onder meer personeelskosten. Als zou worden doorgevlogen zouden de kosten miljoenen hoger liggen.

Infrastructuur intact
Directeur Prins stelt in Het Financieele Dagblad dat Air Exel voor een investeerder zeker waarde heeft. 'De infrastructuur is nog intact. Dat zijn de mensen, de automatisering, het onderhoud en de vergunningen. Als de investeerder een nieuwe luchtvaartmaatschappij zou moeten opzetten, dan is hij een paar miljoen kwijt.'
Of de investeerder met dezelfde straalvliegtuigen wil vliegen als waar Air Exel eerder mee vloog, kan Prins niet zeggen. 'Het is nog niet zeker of die vliegtuigen passen in de strategie van de nieuwe eigenaar. Misschien wil die alleen vliegen met de turboprop-toestellen van ATR.'
Prins noemt Eindhoven Airport als mogelijke thuisbasis vanwaar naar Parijs, Hamburg en Heathrow zou kunnen worden gevlogen. Ook kan Air Exel volgens hem weer in Frankrijk gaan vliegen.

Geen vleugels meer
Prins stelt dat het bericht in Het Financieele Dagblad eerder deze week dat NIB Capital een lening van bijna 38 miljoen euro opeist, bijna roet in het eten gooide. Hij wil daarom nu niet vertellen wie de mogelijke doorstarter is. Pas als Air Exel werkelijk in surseance verkeert zal hij daar uitspraken over doen.
Begin december vorig jaar werd Prins gearresteerd op verdenking van afpersing, witwassen en bedreiging. De directeur vertelt dat Justitie twee van de drie verdenkingen heeft laten vallen, alleen afpersing staat nog. Maar hij erkent dat ook dat niet aan zakelijke contacten valt uit te leggen. Prins zegt dat zijn arrestatie Air Exel naar de afgrond heeft gebracht. De arrestatie van Erik de Vlieger pal daarna in dezelfde affaire, verergerde de zaak.
Over zijn eigen activiteiten na de mogelijke verkoop zegt Prins: 'Geen idee. Dat kan van alles zijn. Zolang er maar geen vleugels aanzitten.'

Bron: Het Financieele Dagblad

nanny jetjock dat board waar je t over hebt bestaat niet want meer nieuws dan je hier op ppb ziet is er niet over exel of airexel.

Laatst bewerkt:
alte post zei:
nanny jetjock dat board waar je t over hebt bestaat niet want meer nieuws dan je hier op ppb ziet is er niet over exel of airexel.

En dat weet jij natuurlijk 100% zeker? Zielig, maar phoenix zie je wat ik bedoel????

alte post zei:

Het is gewoon een besloten forum waar alleen personeel op terecht kan. Het bestaat dus wel degelijk.

Dat weten we dan ook weer. En nu s.v.p. door met het topic en ondertussen proberen elkaar niet met de zandschepjes voor het hoofd te slaan. Lief zijn.

jetjock ik dacht al dat je dat bedoelde, ik ben namelijk ook personeel daar en ik weet niks van dat forum.. ik neem aan dat je toch niet het hollandexelforum of het babaforum bedoelde dus

en ik zeg het nog maar een keer :er is niet meer nieuws over airexel dan hier gepubliceerd word want wij worden verder nauwelijks geinformeerd als vliegers.

sorry diana maar ik vind het gewoom irritant als er mensen zijn die wel ppb lezen en posts zetten maar dan vervolgens roepen dat ze het hier een kinderopvang, of een plek voor discussies zonder eind, of iets dergelijks noemen.

Laatst bewerkt:
Sorry alte post, maar zelfs op L1 teletekst staat meer over Air Exel dan hier.
Als jij niks hoort, dan moet jij eens je oren open zeten.

Back to topic, wat dat nog wezen mag.

alte post zei:
waarom zette je t er zelf niet op dan

Dit schreef jij een paar dagen geleden. Jij zegt zelf dat je personeel bent, waarom heb jij de wereld van PBB niet ingelicht? Inplaats van mij aan te vallen???

Diana, heb jij nog een zandbak hockeystick voor mij die ik even mag gebruiken?????:)

OK , weer effe on topic dan...

Le premier juillet dernier, on vous annonçait que les ATR-42 n° 520 et 539 partaient à l'atelier de peinture pour la compagnie Exel d'Erik de Vlieger.

Il y a 15 jours, on vous annonçait que ces ATR étaient revenus à Toulouse. Aujourd'hui, on peut vous annoncer qu'ils ne vont pas tarder à partir vers l'atelier de peinture, toujours à Toulouse.

Inutile de préciser qu'une fois repeints, on voit mal comment ils pourraient repartir chez Exel. Pourtant, on nous annonce que les lignes vont prochainement reprendre...

unquote
Bron www.eurocockpit.org

Op 1 juli werd er gemeld dat er ATRs nrs 520 en 539 van ExelAviationGroup werden geschilderd in de kleuren van de ExelAviationGroup vqn Erik de Vlieger.

15 dagen geleden werd dan gemeld dat die ATRs werden teruggevlogen naar TLS. Vandaag kondigt men aan dat men niet langer wacht met het herspuiten van de toestellen en dat ze naar de spuithal in Toulouse zijn gegaan.

Onnodig te zeggen dat eenmaal ze herspoten zijn, dat het moeilijk zal zijn ze terug naar Exel te laten gaan. Desondanks heeft men aangekondigd dat de lijnen binnenkort weer worden opgenomen...

Ondertussen worden de ATRs in het blauw geschilderd (is gerucht van radiocockpit). Misschien voor een andere maatschappij?

Greetz

In het artikel wat Bertus hierboven heeft gekopiëerd kun je van Prins Harm opmaken dat AirExel momenteel een lege huls is. Dwz een volledig bedrijf met maar één missend element: de vliegtuigen. Voor een investeerder kan dat dus wel degelijk interessant zijn. De vraag is alleen, wat is er intussen met de markt van AirExel gebeurd? Cityhopper vliegt al veel van de voormalige codeshare routes en ook Denim begint zich ermee te bemoeien. Een nieuwe investeerder zou dus een geheel nieuwe markt moeten gaan aanboren, en je kunt je afvragen of die er nog wel is.

S tail,
Had dit nog niet gehoord vanuit TLS maar zal ff gaan bellen. Maar mocht AXL door gaan komt er toch een andere kleur op. EAG heeft de naam van Exel redelijk besmet gemaakt.

76-er,

1. Ik zie niet hoe Denim zich ermee bemoeit of bedoel je het vliegen met een F50 naar Barcelona en Zurich?

2. Cityhopper vliegt enkel de Heathrow tot dusver en dat waren al slots van de KLM. Weet niet of Cityhopper nog voldoende capaciteit heeft om nog veel meer routes over te nemen.

JetJock,

Als jet iets hoort, ben ik wel benieuwd. PMetje?

Greetz

S-tail (?)

Terug
Bovenaan