Toekomst Martinair

Lekker voor je logboek...

Lekker voor je logboek...

Gaat een non-stopje NBO-HEL aan zitten te komen. Leker uren loggen met 320 kts IAS...:1855:

Sup homes?

Ik denk dat ze het over ini-mini's hebben... Ini-mini salarisverhoging waarschijnlijk :dozey:
 
Nog een vraag; blijft Martinair met de A320 vliegen en zo ja, wat zijn de mogelijkheden om hiervoor in aanmerking te komen. Moet je nog steeds ex-MLD of ex-KLu zijn? Hopelijk zal dit snel veranderen; er lopen genoeg NL A320/321 ervaren mensen rond die de ervaring in het buitenland op hebben moeten doen dankzij dit belachelijke aanname beleid bij vrijwel elke maatschappij in 'the good old NL'...By the way d'r word nu ook een cargo versie van de 320 ontwikkeld c.q. gebouwd!
 
PS waar zijn de tijden dat het goed mogelijk was met een 320 rating voor een NL airline te vliegen na Dutchbird en VBird... Vrijwel ieder land met een LCC vliegt 320 :confused:
I know; started with Air Berlin; groing like hell!!
 
76-ER

Wat is een double digit growth??????
Gaat dit over de charteraanvragen, of zijn het individuele boekingen? OP Europeese vluchten of op ICA vluchten??? Ben benieuwd

Heb ook het eea op scramble gelezen.
Heb zelf begrepen dat de ene MD11, welke vorig jaar nog ingezet werd voor pax-vervoer in het hoogseizoen, nu bij de vracht blijft en niet naar passage gaat. Klopt dat???
Als ik het goed heb, had MP 4 A320 vorig jaar (3 zelf en 1 ingehuurd met cockpit). Als er nu 3 extra komen, hebben ze er dan 6 of 7 deze zomer. Of is er 1 a320 dezelfde als vorig jaar en die andere twee ter compensatie van de MD 11???
Daarnaast erg benieuwd of deze drie weer ingehuurd worden met cockpit. VNV zal inderdaad dan niet akkoord gaan als dit echt zo is, denk ik zo.
 
76-er, zelf ben ik niet zo small minded en haat dragend. Ik heb werk en of MP nou omvalt of niet doet daar niks aan af. De houding van cabines tegenover elkaar heb ik niet zo veel verstand van en boeit me ook niet echt, als ik MP crew zie zeg ik gewoon gedag en praten gaat verder normaal. Maar zo vaak zie ik ze niet. Pas onlangs hoorde ik dat ze bij ons in Floris zaten, maar heb ze nog steeds niet gezien.

Het is echter realiteit dat er een zekere concurentie strijd gaande is tussen de twee toko's en vaak laten mensen (zowel cockpit als cabine) van beide kanten dat ook blijken. Het kan zo veel vriendelijker.
Zelf heb ik meerdere keren mogen ervaren dat Arrogance Air niet uit de lucht gegrepen is, maar als friendly single pilot doe je er niks aan, dat vereist een cultuuromslag waar verder geen reden voor is anders dan omgang met andere airlines.

(dat ik van die rare zilveren strepen draag kan ook een oorzaak zijn, alleen BA en andere Tui toko's groeten terug...)
 
76-er, zelf ben ik niet zo small minded en haat dragend. Ik heb werk en of MP nou omvalt of niet doet daar niks aan af.

Hmmm, raar. Hoe moet men de deze posts dan interpreteren? :confused:

Ik heb al een paar keer gehoord dat passage opgedoekt gaat worden. Of dat in een sterfhuis constructie is of niet is onduidelijk, maar het einde is in zicht... hoorde ik.. don't shoot the MSN messenger :)

De laatste geruchten die ik tegelijk van meerdere mensen hoorde (wat eigenlijk niks betekend) is dat er ini's gestopt zijn bij de Mac.

Let the denial begin! :)
 
Denk ik in het Beroepspiloten forum veilig te zijn, krijgen we nog allemaal van dat slappe gelul dat helepaal niet to the point is:

Vooral El-Stevo lijkt het moeilijk te vinden 'on-tack' te blijven. Mischien een geschikt moment om hem er op te wijzen dat er zo iets bestaat als PM? Probeer het eens zou ik zeggen. Of is dit allemaal gewoon een beetje interessant doenderij, even laten weten dat je in POP zit? Ja, ik vraag het maar.
 
Ik heb wel gemerkt dat zuid amerika ineens een grote markt is voor MP. Eerder deze week stonden er 2 MD11's naast ons in BOG, 2 nachten terug moesten we voor een MD wachten in Santiago, Chili. Is dat allemaal eigen vracht of ACMI lease? Onze kisten (met de G-spot) vliegen vaak onder verschillende call signs (Fl West, Big A, Das Air) en heel af en toe onder eigen naam.

Air Cargo world had een artikel waarin MP inderdaad nog een MD erbij wil krijgen dit jaar.

Van wie zijn die A-320's die vanuit MIA naar o.a. SJO vliegen in MP kleuren?
 
er op te wijzen dat er zo iets bestaat als PM?

Hij heeft een punt. Bij diverse mensen vliegen de offtopic meldingen door de threads over wanneer ze waar zijn, terwijl ik daar zo'n mooie functionaliteit voor heb gemaakt... die helaas nog niet echt gebruikt wordt...
Misschien bij deze een mooie gelegenheid om er op te wijzen: de Googlemap Hotspot, alwaar je kunt aangeven waar je nightstops hebt.

Heb overigens de offtopic berichten verwijderd, dit voor degenen die zich afvragen waar dit allemaal over gaat.
Tot zover de huishoudelijke mededeling, nu weer terug naar Toekomst Martinair.
 
Terug
Bovenaan