Stella takes over general aviation!!!

Hallo allemaal,

Als ik het allemaal zo zie doet geeneen school meer echt iets voor de leerling nadat deze klaar is,tenminste niet concreet. Behalve KLS EPST etcetera.

In deze tijd kun je naar mijn mening beter kiezen voor een goedkope opleiding bijvoorbeeld white wings europe en vervolgens een jet-uren programma kopen voor 35000 euries.

Totaal ben je dan net zoveel kwijt als bijvoorbeeld Stella aviation (91000) alleen heb je dan wel minstens 1000 uren jet en een hele mooie USA ervaring!!!!!

Greetz Robmeister
 
BA neemt op dit moment alleen type-rated en ervaren mensen aan. Het slappe gel@l houdt maar niet op in het verschrikkelijke trainingswereldje.

'tuurlijk. Kijk maat, de schooltjes zijn altijd met "iets" bezig. Verder als voorpret en gossip komen ze nooit. Maar goed, weer wat gratis reclame voor jouw clubje, goed voor je.

Voor diegene die de achtergrond niet kennen mbt nederlanders in BA:

Zo'n 6 jaar geleden is de NLS aan het onderhandelen geweest met BA. BA is toen langs geweest op de NLS en heeft een "audit" gedaan. N.a.v. deze audit heeft BA besloten dat de NLS 10 oud studenten aan de selectie mocht laten deelnemen. Hiervan zijn er 3 aangenomen.

Toen de KLS hier lucht van kreeg zijn ook zij gaan onderhandelen en ook zij mochten een aantal oud studenten op selectie laten komen. Hiervan is er toen 1 aangenomen, die echter na 9-11 uit vrije wil terug is gekeerd naar de KLM.

Ook EPST heeft toen een aantal studenten mogen sturen naar BA. en hiervan is er toen 1 aangenomen.

Dit was allemaal net voor 9-11. Hierna is de hele selectie stopgezet. Dus ook geen low-time mensen meer aangenomen.

Ik weet niet waar jij je feiten vandaan haalt MAE, maar je kan niet verder van de waarheid zitten...

BA heeft op het ogenblik een ONTZETTEND tekort aan piloten! En er zijn idd een vrij groot aantal low-timers (op het ogenblik alleen Engelsen) aangenomen op de 737 en 320. Dit vanwege dat mensen met een ATPL alleen naar Longhaul (777 / 744) willen en maar weinig een shorthaul contract accepteren.

Ik weet niet wat de actuele stand van zaken is, maar weet wel dat het niet onwaarschijnlijk zou zijn dat de NLS en KLS hun oude contacten bij BA weer gebruiken. (en volgens mij zijn er idd KLSers op selectie geweest, NLSers kan ik nog niet bevestigen.)

Ik ben het met je (MAE) eens dat het weinig uitmaakt naar welke school je gaat mbt tot je vliegkwaliteiten en dat het papiertje gewoon hetzelfde is. En het allerbelangrijkste is je motivatie!

Maar de contacten van een school zijn daardoor niet onbelangrijk! Of die contacten het extra geld waard zijn moet men zelf maar bepalen, maar ik heb iig geen spijt gehad van mijn keuze.....
 
Buzzer, ik volg je niet. Je trekt mijn info in twijfel, maar je bevestigt het wel. Ik zei volgens mij dat er voldoende capaciteit was binnen de UK voor Low Timers. Ik weet niet of je de laatste FI hebt gezien, maar daar werd duidelijk om 400 uur jet gevraagd. En dat er 6 jaar terug een paar Nederlanders die kant zijn opgegaan, so what. Hebben de aspiranten nu weinig aan.
Jouw informatie is ook deels sugestief. "Lijkt me waarschijnlijk dat ze weer de oude contacten aanhalen".
 
MAE zei:
'tuurlijk. Kijk maat, de schooltjes zijn altijd met "iets" bezig. Verder als voorpret en gossip komen ze nooit. Maar goed, weer wat gratis reclame voor jouw clubje, goed voor je. Daarbij, goede school/slechte school maakt niet uit, je bent een Cessna Ace en wat je in je vliegende bromfiets hebt geleerd heeft nog steeds weinig raakvlakken met commercieel vliegen. Jammer genoeg krijg ik het idee dat mensen denken dat je een betere piloot wordt als je naar school X gaat ipv school Y. Horse Sh*t, je moet het zelf doen en het hangt puur en alleen van jouw motivatie af hoe goed je wordt. Vliegen word je niet geleerd, dat leer je zelf. Waarom denk je dat maatschapijen gradings hebben?

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, echter...
Er wordt nergens beweerd dat je een beter piloot bent als je van een 'grote' school komt, trouwens dat is überhaupt niet de issue. Waar het om gaat is het volgende. Er wordt te vaak beweerd dat je 'altijd toch alles zelf moet regelen na de opleiding'. Dit is niet helemaal waar. Voor de volledigheid:

Er zijn weldegelijk scholen die ALLES voor hun studenten regelen. Na je opleiding hoef je alleen te zwaaien met je brevetje en lief te lachen en je bent binnen bij de maatschappij. Natuurlijk moeten de leerlingen zich daarna als piloot bewijzen, maar hun bedje wordt in ieder geval gespreid. Dit betekent niet dat de leerlingen van dit soort scholen verwend zijn. Ze hebben het risico van het vinden van een baan verplaatst naar het begin van de opleiding. Ze hebben de selectiemolen in feite al doorlopen voordat ze beginnen te vliegen. Ze lopen unieke risico's, want ze komen met het minimale van het minimale van de opleiding af, terwijl hun bankrekening diep rood staat, en het zinnetje 'resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst' ook zeker geldt voor dit soort scholen (en laat het nou net deze resultaten uit het verleden zijn die dit soort scholen onderscheidt).

Dit, om de discussie(?) duidelijk te houden.
 
Van deze scholen zijn er volgens mij dan niet veel. De enige die ik me kan voorstellen momenteel is de LH school in Bremen. En wellicht nog iets in China. Voor zulke scholen moet je iig niet in Nederland zoeken....
 
Laatst bewerkt:
CTC-Wings komt ook heel dicht in de buurt. Hun ATP-scheme heeft redelijk aangetoond dat de contacten er echt zijn bij CTC. Het is niet zaligmakend, maar het is in ieder geval een grote stap verder. Het zet al de praatjes en beloftes in een ander licht.

Nogmaals, Stella, EPST, KLS, CTC, Polder Aviation, het is aan een ieder zelf om te bepalen welke risico's hij neemt. Alleen maar schreeuwen 'baangarantie bestaat niet!!!' is onvolledig.
 
@ 49015

Ik volg je niet helemaal, zeg je nou dat KLS, EPST, stella... enz wel of geen scholen zijn waarbij alles voor je wordt geregeld? Want volgens mij voldoen iig KLS en EPST wel aan de voorwaarden (Selectie bij aanname, Vette studie schuld) die jou noemt.
 
Rebel, in die 'allesregelende' cathegorie heb ik alleen CTC-Wings genoemd, als illustratie, als voorbeeld hoe het ook kan.
 
Re: Stella takes over general aviation!!!

El Trim zei:

Om even op de school terug te komen, zij zouden druk aan de weg aan het timmeren zijn voor het natraject en ik heb van een aantal leerlingen gehoord dat er zelfs contracten met maatschappijen aan zitten te komen.
Wat ik ook heel erg belangrijk vind is dat zij een garantiefonds hebben, als een van de weinigen van de huidige nederlandse opleidingen.

Ik heb gehoord at ze ook in gesprek zijn met Martinair EHLE (samenwerking / overname?). Dit zou aansluiten met het bericht in het jaarverslag van Martinair:

"Het komende jaar zal daarom in het teken staan van het realiseren van een noodzakelijk gebleken extra facet aan deze opleiding: een garantiefonds, gekoppeld aan een daadwerkelijke en goede introductieperiode als verkeersvlieger bij een gerenommeerde maatschappij."
 
...gekoppeld aan een daadwerkelijke en goede introductieperiode als verkeersvlieger bij een gerenommeerde maatschappij.

Introductie periode? Betekent dat dan ook dat een vlieger voor zijn eigen arbeidsplaats moet betalen?
 
Kom op active-8, niet zo somber, dit is eindelijk de baangarantie die een opleiding volgens velen op dit board zou moeten leveren.

Tsja, dat daardoor vacatures van full-time piloten mee verloren gaan en je er hoogst waarschijnlijk van een (zelf gefinancieerd) stagevergoeding mag rondkomen, zien we door de vingers.
 
OK, om wat nuance aan te brengen vwb mijn laatste reply;

Het fenomeen stageplaats is nu eenmaal niet weg te denken in het bedrijfsleven.
Als een stageplek gegarandeerd is tegenover een redelijke prijs en condities lijkt me dat een goede oplossing.
Een pas afgestudeerd vlieger kan er dan voor kiezen op de gebruikelijke manier te solliciteren of door middel van een stage zijn/haar c.v. te verbeteren.

OK, er blijkt een markt voor stageplaatsen te zijn bij een Amerikaanse provider ondanks de absurd hoge prijzen. Hier ben ik het dan wel mee oneens maar goed, het gaat hier nu eenmaal om een vrije markt.

Wat ik nogal bezwaarlijk vind is dat sommige vliegscholen claimen contacten te hebben die uiteindelijk niet goed gefundeerd blijken. Dat een vliegschool 'druk aan de weg aan het timmeren is' vind ik een zeer goede zaak. Laten we hopen dat het een gefundeerde snelweg word en geen zandpad.

cheers
 
El Trim zei:
Baan garantie krijg je nergens meer wordt mij verteld. Niet op de KLS, niet bij EPST, niet bij de NLS (weet iemand wat daar nog van over is??) en zo ook dus niet bij Stella.
[/B]
:rolleyes:

NLS bestaat gewoon hoor, vliegfase is alleen in portugal. Theorie in Nederland. En de komende klassen schijnen vol te zitten dus!
 
Terug
Bovenaan