Stella takes over general aviation!!!

Je moet je bronnen altijd goed beschermen, en dat doe ik absoluut;)

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de NLS daar mee bezig is, nog niets is officieel dus moet je er ook helemaal niet op rekenen. Het zou me echter niets verbazen wanneer er binnenkort NLS'ers naar BA gaan, let op mijn woorden.
 
'tuurlijk. Kijk maat, de schooltjes zijn altijd met "iets" bezig. Verder als voorpret en gossip komen ze nooit. Maar goed, weer wat gratis reclame voor jouw clubje, goed voor je. Daarbij, goede school/slechte school maakt niet uit, je bent een Cessna Ace en wat je in je vliegende bromfiets hebt geleerd heeft nog steeds weinig raakvlakken met commercieel vliegen. Jammer genoeg krijg ik het idee dat mensen denken dat je een betere piloot wordt als je naar school X gaat ipv school Y. Horse Sh*t, je moet het zelf doen en het hangt puur en alleen van jouw motivatie af hoe goed je wordt. Vliegen word je niet geleerd, dat leer je zelf. Waarom denk je dat maatschapijen gradings hebben?
 
Laatst bewerkt:
MAE zei:
BA neemt op dit moment alleen type-rated en ervaren mensen aan. Het slappe gel@l houdt maar niet op in het verschrikkelijke trainingswereldje. Al zou BA lowtimers aannemen dan zijn er voldoende goede scholen en lowtimers binnen de UK. Het zou een school sieren als ze eens de waarheid zouden vertellen aan hun studenten en zich niet mooier proberen voor te doen als ze zijn. De studenten betalen er per slot van rekening genoeg voor.


Er zijn mensen van de kls bij BA geweest voor selectie. Dus ik zie niet in waarom die niet aangenomen kunnen worden....

@ El Trim: ik ben niet geirriteerd. Je gaf alleen aan dat je de argumenten die werden gegeven makkelijk kon weerleggen met de informatie die je had. En die informatie die je had m.b.t. het KLS garantiefonds was incorrect. Simpel, niks meer, niks minder
 
Er is een verschil tussen aangenomen worden op de B73/4 bij BA of aangenomen worden op de BACity. Dat zou wel weer eens waar kunnen zijn.

Groeten,
Steven
 
MAE zei:
'tuurlijk. Kijk maat, de schooltje zijn altijd met "iets" bezig. Verder als voorpret en gossip komen ze nooit. Maar goed, weer wat gratis reclame voor jouw clubje, goed voor je.

De NLS is niet mijn clubje hoor, ik zit nog vrolijk op de middelbare school.
 
Voordat je de grammaticale moraal ridder gaat uithangen hier, zorg dan tenminste dat je eigen posts foutvrij zijn...

En voor jij je ermee gaat bemoeien:
Het is 'fout vrij' en niet 'foutvrij', vriend.
En het minste dat je voor dit forum kan doen is die arrogante foto uit je profiel halen.


Ik vind het wel raar hoe jij je eigen argumenten omdraait. Eerst vertel je dat de financiële positie van SAA zo goed is omdat de stella groep zo groot is, wanneer ik je vertel dat de financiën van de KLS onder de vleugels van de KLM ook vast wel goed zit, zou dat niet waar zijn omdat ze met een paar Bonanza's vliegen

Ik begrijp hier totaal de samenhang niet van. Nu vergelijk je mijn opmerking over financiele zaken met vliegtuigen??
Dan erbij maak jij er van dat ik de financiele positie van de KLS als 'niet goed' zou bestempelen. Lees het hele verhaal nog maar eens goed. Want je begint nu toch echt weer, net als vele anderen in topics als deze, het overzicht te verliezen op wat nu eigenlijk mijn vraag was in eerste instantie.

Ik ben niet uit op een moddergooi wedstrijd tussen de verschillende fans van de scholen. Daar staan er al genoeg van op dit PBB en helaas is deze draad er ook weer in vervallen.

Het slappe gel@l houdt maar niet op in het verschrikkelijke trainingswereldje.
:) Hehe, toch jammer dat ook deze draad weer een eindeloze discussie is geworden...

Mensen, kom nou toch. Het enige dat ik (en een boel andere 'opleiding zoekenden') willen is een vergelijking (zonder meteen de scholen als slecht e.d. te bestempelen) van de verschillende scholen van mensen die weten waar ze over praten.

Neem nou erick, jij zit op de middelbare school man. Weet jij hoe het er dagelijks aan toe gaat op ofwel de KLS, NLS, EPST of Stella? Nee. Precies. Ook al zou je een broer hebben die op een van deze scholen zit, dan weet je het nog alleen van verhalen.

Er zijn slechts een paar mensen die concreet en duidelijk antwoord hebben kunnen geven in deze draad.

Voor de mensen die het overzicht kwijt zijn geraakt:
De bottomline was: Wat zou SAA nou een slechtere (of betere, maar haha dat is in deze draad niet echt aan de orde) school maken dan de anderen in NL? Zo moeilijk is dat toch niet?
Al die bullsh*t over het zal wel zo en het zal wel zus en vroeger dit en dat is niet relevant. Feiten zou ik willen zien.

Trouwens tot slot, men had het nog even over huisvesting wat een punt van aandacht kan zijn, op de KLS betaal je dus wel mooi over de 300 euro per maand voor een kamer op de campus, dus ja dat je bij SAA voor huisvesting moet betalen (want dat is inderdaad zo, tenminste zij hebben adressen waar je kan zitten) is niet zo raar in mijn ogen...
 
Hohohoho ik moet ff wat rechtzetten volgens mij....:1855:

De NLS is helemaal niet bezig met BA.

Op het forum van oud NLS studenten is er een thread over BA. Naar aanleiding van KLS-ers die daar op selectie mochten komen en het verhaal dat BA niet dezelfde BA van vroeger was en dat er daarom niet al te veel type rated mensen naar BA willen, waren er vragen of het collectief van NLS oud studenten niet een balletje kon opgooien bij BA. Niets meer en niets minder!
 
Laatst bewerkt:
En dat is dan weer voldoende info over de NLS en BA. Voor meer discussie over dat onderwerp s.v.p. een nieuwe thread starten.

Verder vraagt de persoon die deze thread is gestart, informatie over Stella. Discussie over KLS, EPST en waar de scholen wel of niet goedkoper zijn, is heel interessant maar hoeft niet per se terug te komen in ie-der topic waarin iemand om vliegschoolinfo vraagt. Hier gaat het over Stella, laat het daar dan bij en noem andere scholen alleen als het relevant is.

Tot slot weer 's het verzoek (het zal wel aan het weer liggen) om zoveel mogelijk te proberen elkaar met respect te bejegenen op dit board, zelfs als je het absoluut niet met elkaar eens bent en zélfs als je geprovoceerd wordt. En commentaar op spelling, daar word ik echt moe van. Bijna niemand spelt 100% correct en het is zinloos elkaar daar op te wijzen bij gebrek aan andere argumenten.
 
El Trim, het antwoord op je vraag is al gegeven. Vandaag, gisteren, vorige week, vorig jaar. Als een school je meer gaat kosten dan de uren waard zijn dan moet die school je ergens PLAATSEN. Het mag groen, geel, rood, of bruin zijn, als ze je maar PLAATSEN.

DIT is het criterium voor een grote school.

Anders kun je net zo goed naar een vliegclub stappen. (waar niks mis mee is overigens, just a different set of rules/headaches)
 
Dan wil ik hier al laatst voor de duidelijkheid nog aan toevoegen dat ik er absoluut niet aan twijfel dat SAA je vast een hele goede opleiding te bieden heeft.
Echter, op het traject na de opleiding (wat de laatste jaren voor veel mensen het lastigst was) hebben de KLS en EPST je veel meer te bieden dan SAA. Die scholen doen dat al jaren succesvol.

(En El trim, ik kan er natuurlijk weinig aan doen als jij de samenhang tussen je eigen replies niet meer ziet;) )
 
MAE -

Re BA: Je hebt helemaal gelijk. Dat is ook de enige reden dat ik niet meer reageer op dergelijke onderwerpen, omdat de kool-aid drinkers het altijd beter weten. Fair enough, we praten over 3/4 jaar verder.

Verder heeft 49 hierboven ook helemaal gelijk, maar wie niet horen wil.. Zie de laatste regel in de alinea hierboven.

Gebruik ook dat schema wat IZ heeft gemaakt (erg mooi schema voor het bereken van je studie schuld) heb je als wannabe / piloot in opleiding ook veel aan.

Ik blijf erbij. In deze zieke industrie als ik weer op 0 zou beginnen zou ik zo GOEDKOOP mogelijk mn brevet halen.. Allicht in Belgie, of in een oost europees nieuwe JAA land. Voor rond de 40k Kun je klaar zijn met je JAA papieren. Heb je nog zo'n 30K "over" voor een type, en ben je gemiddeld zo'n 40/50% goedkoper uit als je collega's bij een grote Nederlandse school die zonder type van school komen.

nuff' said.
FD
 
Flying Dutchman zei:
Allicht in Belgie, of in een oost europees nieuwe JAA land.

Belgie, tot daar toe (ben een belgje ;) ), maar in een oost-Europees land?
ofwel bedoel je hier Duitsland mee, ofwel nog meer naar het oosten. Indien het het laatste is zou ik hier persoonlijk niet voor gaan. nl owv het feit dat nazorg mogelijk op niet veel trekt ofwel nemen maatschappijen je niet aan of toch moeilijker omdat ze de school gewoon ni kennen.
Als je bv van de SFA, KLS, ... komt dan weten maatschappijen direct welke weg je hebt afgelegd en weten ze welk vlees ze in de kuip hebben, in tegenstelling tot kleine onbekende scholen

Ik denk dat het interessant is eens te kijken naar de school van Lufhtansa!! hier moet je wel pefect duits voor kennen
 
SAB -

Ik vind "nazorg" een vies woord als het uit de mond van vliegscholen komt.

Tenzij, een vliegschool me iets op zwart-op-wit geeft, neem ik het met een zak zout wat ze zeggen.

my 29 cents.

FD
 
ja ok, perfect nazorg bestaat niet, maar ik wou meer gaan naar het feit dat de weg naar een maatschappij veel moeilijker te berijden valt indien je van iets onbekends komt

het is misschien fout, maar veel maatschappijen gaan een grote bekende school toch vaak linken met een goede opleiding
correct me if.....
 
SAB330 zei:
het is misschien fout, maar veel maatschappijen gaan een grote bekende school toch vaak linken met een goede opleiding
correct me if.....

Maar als je daarentegen met hetzelfde papiertje komt aanzetten, MET een type-rating en wellicht nog extra uurtjes...dan wordt het toch opeens wel interessant voor de maatschappij denk ik. Je hebt immers datzelfde papiertje dus voldoet aan dezelfde eisen. In de huidige markt zie je toch dat mensen met een type eerder in aanmerking komen als een maatschappij vliegers nodig heeft.
 
Sab -

Does heeft net mijn antwoord gegeven :).

Ik heb afgelopen 3 maanden 4 sollicitatie procedures gehad bij 4 maatschappijen. Van die 4 vroeg 1 maatschappij me waar ik mn kale CPL/ME gehaald had. De rest maakte het idd geen bal uit. Als je je papiertje maar hebt, uren/type hebt en ze het gevoel hebben dat ze een 4-daagse trip met je kunnen overleven.

Het is geen rechten studie, waarbij je wel een puntje voor hebt als je van Harvard komt.

FD
 
juist afwegen dus, ni zo simpel allemaal he
Exact! :D

Dat is nu juist de reden om dit topic te starten.
Toch vreemd dat jullie allemaal door blijven gaan over scholen in het buitenland, voorkeuren van maatschappijen, etc.

Blijkbaar valt er niet veel zinnigs over te zeggen en komen we er op neer dat het eigenlijk niet zo gek veel uit maakt welke opleiding je neemt in nl. Of dat nu KLS, NLS, SAA of EPST is.

Het 'nazorg verhaal' zoals ik ook lees in andere draden is iets aparts en niemand zal het er over eens worden denk ik.
Ik denk dat het er uiteindelijk gewoon op aan gaat komen dat je zelf keihard moet vechten voor een baan.

Laten we ophouden over het 'goedkoop verhaal', ik vind naar het oostblok gaan om je opleiding te doen zoals SAB ook zegt om meerdere redenen riskant. Ik weet bijna zeker dat men met een frons zal kijken als jij je opleiding hebt gedaan bij Putchikovnische Flight Academy met voornamelijk training op de Yak-3 :D :D, alleen omdat het goedkoper is om maar een te noemen. Volgens mij kan dit uiteindelijk wel eens duurkoop zijn.
Zie?! Nu ga ik er zelf ook al in mee! Dit was het hele topic niet eens. Weg met het gepraat daarover a.u.b.

Goedenacht.
 
Zooo, ik ben klaar met mijn werk voor morgen. Tja heb volgende week FI examen en dat valt niet mee aangezien 2% schijnt te slagen voor de eerste keer en een ding..........ik ga bij die 2%horen.
Maar verder (nu ik zit te genieten van mijn welverdiende biertje) wat kunnen jullie ouwehoeren zeg. Blijf bij het onderwerp en who cares wie waar en wat aanneemt. Zolang ik niets op papier zie en zelf heb gelezen boeit het me totaal niet.Kls,NLS etc, die tijden zijn passe. Een enkel persoon die zichzelf status wil toebedelen zeurt hierover. Hebt het is over studenten en wat we voor ze kunnen doen in het algemeen. En baangarantie bestaat niet, wake up. Garantie tot de deur. En nu kappen met dat gezeur en kom is met concrete ideeen ipv BS. Ondertussen ga ik de wolkjes lekker inspecteren. Groetjes, JR.
 
Terug
Bovenaan