Grasparkiet
New member
Bedankt. Prima artikel toch. Niets mis mee. Had zo van elke andere vliegschool kunnen komen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
........als men het aantal opleidingsplaatsen naar beneden afstelt in economisch slechtere perioden i.p.v. aan een gelijk aantal of zelfs hoger aan te nemen.............
KLS is ook een commerciele instelling, net zo commercieel als Stella. Vertel je mij dan eens waarom deze de capaciteit heeft teruggeschroefd naar 60 man per jaar?
Om hier een concreet voorbeeld op te geven, er werd eerder genoemd dat het “beter” gaat bij de nls om dat er “maar” 10 van de 20 kandidaten door de selectie waren gekomen!!?? ik heb de selectie bij de kls twee maand geleden afgerond en binnen mijn traject zijn er van de 20 maar zo’n 4 door! Ze hebben dus niet alleen het aantal studenten verminderd maar ook de selectie flink aangescherpt.
Kortom oogkleppen op hebben en koste wat kost zo veel mogelijk studenten (lees winst) aannemen mag dan wel een plausibel argument voor de economisch belanghebbenden zijn, maar voor de studenten gaat/kan dit grote problemen opleveren.
Het getuigt echter wel van inzicht én respect voor de studenten om in tijden van economische malaise de aanname terug te brengen en zo dus het aanbod enigszins aan te passen aan de (verwachte) vraag.
Welke opgeblazen uitspraken dan??jammer van die opgeblazen uitspraken die stella veel mooier maken dan het in werkelijkheid is.
Om even op het selecteren in te haken (de precieze percentage's daar buiten gelaten). In deze tijd is strenger selecteren geen noodzakelijk goed. Zo gaat de KLS naar 60 en selecteert strenger schijnt. NLS selecteert ook strenger (NASS per 2009 totaal veranderd) en zijn er plannen voor samenvoeging van verschillende klassen. Maatregelen waar stella een voorbeeld aan zou kunnen nemen. De aantallen waar we het nu over hebben, honderden mensen die straks over 1,5 jaar de arbeidsmarkt op komen, gaan nerges meer over.
Gelukkig is dit nog steeds een forum waar meningen worden verkondigd...
Hoop storm in een glas water als je het mij vraagt. Mensen die na het lezen van de 'citaten' uit de Elsevier direct negatief reageren zonder even verder te kijken dan hun neus lang is, zijn wat dat betreft misschien niet heel kritisch. Lees het artikel even, verdiep je er even in zodat je 'simpele' opmerkingen achterwege kan laten...
Verder is het een prima interview toch? Zit wel degelijk een kern van waarheid in.
JM
Tja, volgens mij is dat dus hèt verschil tussen Stella en KLS.. Een verschil in visie! (Tuurlijk er zijn meer verschillen) Maar je kan ook denken dat juist door nog leerlingen aan te nemen kan je het voortbestaan van je school beter garanderen (meer geld beschikbaar) ZEKER in economisch moeilijk tijden! Dat betekent dus dat mensen die nu in moeilijk tijden toch een opleiding willen beginnen het kunnen èn mensen die er nog mee bezig zijn bij hun school kunnen blijven omdat die financieel nog gezond blijft.
Misschien kan je het een beetje vergelijken met Ryanair... die investeert ook zodra het minder gaat met de economie...
@RockyG
Welke opgeblazen uitspraken dan??
Ciao ciao
waar het mij echter wel om gaat, is dat Stella de markt voor jonge piloten kapot maakt.