Stella Aviation september klas

Ik kan me niet voorstellen dat een gezond bedrijf als Stella zo veel mensen aan neemt dat het ten koste gaat van de kwalitieit die ze juist opgebouwd hebben. Het is niet voor niks dat ze een samenwerking hebben met Transavia, VLM en Lufthansa CL. En als dat wel gebeurd dan neem ik toch aan dat ze op korte termijn daar maatregelen tegen gaan nemen door bijvoorbeeld aanschaf van meer kisten e.d.

Van een nog niet zo lang geleden afgestudeerde klas bij Stella weet ik dat er 3 als F/O bij Transavia vliegen, 1 bij Ryanair, 1 bij Lufthansa CL en 1 bij KLM (CH). 2 andere zijn werkzaam als instructeur bij Stella zelf. Ze zijn dus naar mijn weten allemaal geplaatst binnen een periode van +- 4 maanden.

Eerlijk gezegd snap ik alle commotie niet zo. Stella is een leuke school waar een goede sfeer hangt.

MVG Michael
 
dat er zoveel vliegers nodig zijn komt uit een rapport van een bepaalde instantie (welke weet ik niet meer maar was geen nederlandse) dat rapport heb ik trouwens gekregen bij de informatie dag van de DFA, al zeiden ze met die 75000 volgens mij de technischi die nodig waren, en de vliegers waren er ook heel veel nodig maar wel minder. heb het rapport zo niet bij de hand kan het nu dus even niet controleren.
 
begin trouwens ook in de septemberklas bij stella, de keuringen alweer een tijd terug gehad,

huisvestiging is al geregeld samen met nog een paar uit de klas.
 
Hey allemaal

Ook een keer een bericht van mijn kant, iedereen zal mn voorstelmail wel gelezen hebben..

Ik wist dat dit 'draadje' bestond maar nog geen tijd gehad om er echt eens op te kijken, vandaar dat ik nu reageer.

Voor degene met vragen over huisvesting kan ik zeggen dat ik thuis blijf, en dus met de auto een half uurtje rij. Gaat dit niet dan kom ik in ieder geval dicht bij Teuge wonen (denk in de kostadres)

Tot de 15e!


Henk
 
Die klas waar je het over hebt is waarschijnlijk tuksal.nl
Maar dat is maar 1 klas van de 12 keer 15 man die van school gaan komen over 1 jaar ofzo.
Stella doet het goed hoor want Commander van dit forum kon meteen aan de slag en wat andere klasgenoten ook weet ik mij te herinneren maar dat zijn jongens die begonnen zijn toen Stella nog Rob heette of net Stella. De school was nog redelijk klein dus eventuele nazorg kan je dan heel direct doen. Nu komen er volgens mij vanaf volgend jaar 150+ per jaar van school. Dat kan geen school kwijt zonder baangarantie ben ik van mening. Als je de aantallen bewust laag weet te houden dan kan je ook meer mensen kwijt en op lange termijn lijkt mij dat beter voor beide partijen.

Maar goed misschien hebben ze helemaal gelijk met de markt en staan ze over 1 jaar te bedelen langs de IJssel om vliegers. De tijd zal het leren.
 
Klopt, heb het over tuksal.nl. Maar zowiezo kan niet 1 vliegschool een baangarantie geven dus daar is Stella niet uniek in. Als er echt 150+ per jaar straks afstuderen is dat idd wel veel, maar vooralsnog maak ik me daar geen zorgen over. Ik merk toch een beetje in je posts dat je weinig vertrouwen in Stella hebt en vraag me dan toch af waarom je wel de opleiding er gaat doen straks.
 
Ik twijfel totaal niet over Stella als school. Als school zie ik ze als een van de beste in Nederland. Maar ik kwam in contact met Stella toen ze nog gewoon 75 leerlingen hadden en die tuksal klas van vorig jaar net klaar was, veel mannen hadden snel een baan dus geen wolkje aan de horizon, het is een goede opkomende school met veel kansen. Maar nu zie ik ze gewoon binnen korte tijd zo hard groeien dat ik toch een beetje denk: gaat dit goed op lange termijn. Als ik nu dit jaar van Stella zou afstuderen had je mij nooit horen twijfelen over deze aantallen. Maar wij komen over 2.5 jaar van school en dan kweken ze al 1.5 jaar ofzo die 150 per jaar dus wij zitten net klem in de drukte en daar liggen mijn zorgen.
 
Met het aantal centjes dat je op tafel legt zou ik toch iets vooruitziender zijn.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er genoeg aan gewerkt wordt, maar dat ik niet weet in hoeverre alles al rond is.
Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat er goede plannen zijn om alle studenten goed te kunnen afleveren aan de maatschappijen die eerder in dit topic wel genoemd staan.

Iedere school heeft natuurlijk zijn plus en minkanten, maar na 10 maanden hier te zitten ben ik nog altijd blij met mijn keuze ;).
 
Wat een gezelligheid hier:angel:
Boffert, wanneer ga je beginnen in Teuge? Ik snap je gevoel wel, jij denkt waarschijnlijk dat er wachtlijsten gaan ontstaan. Ik denk van niet. Stella neemt zoveel aan, omdat ze zoveel mensen juist kwijt kan, en dat gaat echt nog even door.

Maar bedenk wel allemaal, Stella geeft je het eerste stapje, die zorgt dat jij ergens op sollicitatie mag. Daarna zal je het echt zelf moeten doen, we gaan niet mee om je handje vast te houden.

Vragen? Stel ze maar!

Ciao
 
ok commander ff wat vraagies :P

wanneer is de eerste dag dat we eindelijk elkaar is gaan zien?
de dag met de bank en uniform passen?
zal het een nadeel voor ons zijn om met de abn in zee te gaan nu die in de overname rommel zit?
kunnen we ook naar de bijv. de rabo toe?
 
stella is niet de enige school die deze voorspelling over het piloten tekort geeft. O.a Martin air enz heeft deze woorden van een piloten tekort ook over de tafel gesmeten. Dus of dit een commercieel praatje is weet ik niet.

Wat ik afgelopen woensdag hoorde bij de bankinfo dag op stella is dat je nu redelijk snel een baan kan krijgen, maar.. dit hangt af van je school resultaten. De studenten die dus minder goed scoren zijn sneller de dube van het niet verkrijgen van een baan. Klinkt logisch.

Ook vind ik het 'grote piloten tekort' af en toe beetje tegenstrijdig. Las laatst een artikel in de AD dat er nog zat studenten op een baan wachten maar niet aan de bak kunnen komen.

Dus wat is waar en wat niet?

Ik denk dat je gewoon een opleiding moet kiezen die je leuk vind, in dit geval vliegen. Een baan komt later wel, baangarantie heb je nooit bij dit vak.

En hopelijk groeit stella net zo hard mee in zijn faciliteiten en lestoestellen als het in studenten groeit, anders wordt het idd vechten om die kisten.

Ciao
 
Laatst bewerkt:
ok commander ff wat vraagies :P

wanneer is de eerste dag dat we eindelijk elkaar is gaan zien?
de dag met de bank en uniform passen?
zal het een nadeel voor ons zijn om met de abn in zee te gaan nu die in de overname rommel zit?
kunnen we ook naar de bijv. de rabo toe?

Hee Sammyw,

Ik was afgelopen woensdag ook bij die bank dag. Daar vertelde ze dat je niet verplicht bent om in zee te gaan met de ABN. Het nadeel bij een andere bank is dat je waarschijnlijk niet over een garantiefonds beschikt. Ook probeert de ABN het lenen wat aantrekkelijker te maken met enige 'kortingen'.

Misschien wel een leuke studie om uit te zoeken wat nou de beste bank is om te gaan lenen, al dan niet met garantiefonds?
 
Heey Sammyw

Wat MarCenelson zegt over het garantiefonds klopt. Die heb je alleen bij ABN. Verder denk ik dat je weinig last zult hebben van eventuele overnames door Barclays of wat dan ook.
Het is me even niet duidelijk wanneer je begint, maar waarschijnlijk zul je (een gedeelte) van je klas zien bij het aanmeten van het uniform en bij de bank. Dit valt overgens altijd op dezelfde dag. Een belletje naar stella, en je weet wanneer dit is. Je kunt trouwens ook op dagen komen die voor andere klassen zijn, dit maakt niets uit.

Mbt tot 'het pilotentekort'.. Wat ik merk in mijn (nog kleine) luchtvaart carierre is dat alle luchtvaartmaatschappijen hun eisen enorm naar beneden hebben gebracht, er is veel meer vraag dan vroeger. Maatschappijen zoals Ryanair die elke week een nieuwe 737 (is 12 piloten!) erbij krijgen.
Ik was 10 weken na het afronden van mijn opleiding aangenomen bij trans.. Nou heb ik wel wat geluk gehad, maar zo snel kan het gaan. Klasgenoot van mij zit nog zonder baan, maar zit wel bij Lufthansa in het traject, duurt alleen wel al 4(!) maanden... Dus hij zit te wachten op een baan, maar is wel bezig. Gelukkig Stella nu een nog veel beter contract met Lufthansa, dat de selectieprocedure qua tijdspanne een stuk inkort.
Denk er ook aan dat er nog veel vliegers thuis zitten, die hun opleiding rond 2001 2002 en 2003 afgerond hebben.. die hebben waarschijnlijk niet al hun brevetten meer geldig, of zijn on intresant voor maatschappijen omdat ze al zolang van school af zijn.

mvg
Commander
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je gewoon een opleiding moet kiezen die je leuk vind, in dit geval vliegen. Een baan komt later wel, baangarantie heb je nooit bij dit vak.

En hopelijk groeit stella net zo hard mee in zijn faciliteiten en lestoestellen als het in studenten groeit, anders wordt het idd vechten om die kisten.

Tuurlijk moet je een vliegschool kiezen waar je je thuisvoelt, alleen moet je er ook goed over nadenken wat de baankansen zijn na een opleiding voordat je 100k+ gaat investeren. Daarom moet je bij een vliegschool goed nagaan bij welke maatschappijen studenten geplaatst kunnen worden. Misschien speelt een zekere vorm van geluk ook wel mee....:p:

Nog een vraag: heeft Stella ook een soort regeling om current te blijven na het behalen van je brevet (indien nog geen aanname bij een m'ij) ?

Groeten, Skymaster
 
Maatschappijen zoals Ryanair die elke week een nieuwe 737 (is 12 piloten!)

Misschien komt het omdat ik nog een beetje leek ben op het gebied van de luchtvaart.

Maar je bedoelt dus te zeggen dat er per toestel, ala Boeing a.k.a Airbus, 12 piloten nodig zijn?

Ook las ik op de site dat Boeing tussen nu en 2026 ong. 28.600 nieuwe toestellen maakt, wil dit zeggen dat er dan 28.600 maal 12 = 343.200 nieuwe piloten nodig zijn, en dat alleen voor de boeing toestellen. Dus ergens op de wereld zou je toch wel aan de bak kunnen komen.
 
Mbt tot 'het pilotentekort'.. Wat ik merk in mijn (nog kleine) luchtvaart carierre is dat alle luchtvaartmaatschappijen hun eisen enorm naar beneden hebben gebracht, er is veel meer vraag dan vroeger. Maatschappijen zoals Ryanair die elke week een nieuwe 737 (is 12 piloten!) erbij krijgen.
Ik was 10 weken na het afronden van mijn opleiding aangenomen bij trans.. Nou
mvg
Commander

is het dan ook zo dat de maatschappijen minder naar je voor opleiding kijken?
ik moet mijn natuurkunde certificaat nog halen namelijk.
en ik heb gister net m'n cijfers opgehaald en voor wiskunde sta ik een 5.6..:passed:
kijken de maatschappijen nog überhaupt naar je havo diploma en de cijfers?
 
is het dan ook zo dat de maatschappijen minder naar je voor opleiding kijken?
ik moet mijn natuurkunde certificaat nog halen namelijk.
en ik heb gister net m'n cijfers opgehaald en voor wiskunde sta ik een 5.6..:passed:
kijken de maatschappijen nog überhaupt naar je havo diploma en de cijfers?

Ja, das wel een goede.

Ben op het moment bezig met me natuurkunde certificaat halen bij James Boswell. Vind het nog aardig pittig.

Kheb ooit is gehoord dat het niet erg is als je een onv. voor de exacte vakken staat, als je het maar gevolgt heb. Weet niet of dat uit de lucht gegrepen is of dat het echt waar is.
 
Terug
Bovenaan