Stella Aviation Academy

Jerster

New member
Hey allemaal,
Ik lees hier veel over de kls, epst, nls, en het recente topic van de efto.
Ik heb hier echter nog weinig recente topics gelezen over Stella Aviation Academy...
Er zijn wel een aantal oude topics, maar die komen nog uit de tijd, Rvds / Stella.
Zelf heb ik deze school wel op het oog, maar dat is alleen vanwege het feit dat het dichtbij is, ik thuis kan blijven studeren, en de opleiding goedkoop is vergeleken met andere scholen.
Zijn er hier mensen met een mening/ ervaring, die hem kwijtwillen?:p:
Gr.
Jeroen
 
Ik heb de selectie bij de kls al geprobeerd, tevergeefs helaas.
Bij stella ben ik al bijna klaar met selectie,dit is echter zeker niet geldig als ik me voor een andere school zou aanmelding of wel?
Welke school adviseren jullie??
EFTO belt me ook om de week, maar ja ik weet niet zo geod wat ik ermee moet..
Gr. Jeroen
 
Jerster zei:
Ik heb de selectie bij de kls al geprobeerd, tevergeefs helaas.
Bij stella ben ik al bijna klaar met selectie,dit is echter zeker niet geldig als ik me voor een andere school zou aanmelding of wel?
Welke school adviseren jullie??
EFTO belt me ook om de week, maar ja ik weet niet zo geod wat ik ermee moet..
Gr. Jeroen

Over EFTO... Vraag even aan FD wat hij ervan vind ;)

En over Stella, ik heb er geen ervaringen mee, tis daar allemaal relatief nieuw en veel mensen vinden dat die school zich nog moet bewijzen. Ook wil niemand daar iets kwijt hoeveel piloten er na de opleiding aan de bak komen en hoe de nazorg is. Schijnt verder wel een erg gezellig clubje te zijn.

Kijk verder dan de KLS of NLS en vliegscholen in dit land.

Vergeet de EPST (school in engeland) niet, daar hebben ze (volgens de website) een huidige gemiddelde plaasingsduur van ongeveer 3 maanden.

succes,

Immortal
 
Om een 'bij de tijds' antwoord te geven op de vraag:

Ik volg zelf de integrated ATPL opleiding bij Stella Aviation Academy en ben erg tevreden over het verloop van mijn opleidingstraject tot nu toe. Morgen doe ik het laatste theorie-examen en dan begint een week later al meteen de groundschool voor het vliegen.

De Academy heeft er de laatste jaren erg veel aan gedaan om de organisatie professioneler te maken en dat neemt steeds betere vormen aan. Wat verder erg positief is, is dat Stella continu mensen aan het werk heeft om contacten te leggen met maatschappijen. Zo zijn er laatst alweer een aantal jongens naar Transavia vertrokken. Dit als voorbeeld.

Mochten er nog mensen met vragen zijn, dan nodig ik ze uit om naar de website van Stella's net gelanceerde studentenvereniging V.D.A.M.A. te gaan: www.vdama.nl Via de site kun je Senaatsleden van de vereniging om een objectieve blik op Stella vragen. Of mail mij op [email protected]

Groeten, Egbert
 
Egbert zei:

De Academy heeft er de laatste jaren erg veel aan gedaan om de organisatie professioneler te maken en dat neemt steeds betere vormen aan.

Groeten, Egbert

De school heet sinds één jaar Stella, daarvoor was het Rob van den Sigtenhorst, een school met een erg goede naam.

Dus dat ze al jaren bezig zijn..... tis maar net hoe je het ziet.

Dit is overigens geen kritiek op de huidige school!

Groeten PH
 
Egbert zei:
Zo zijn er laatst alweer een aantal jongens naar Transavia vertrokken. Dit als voorbeeld.

Ik sprak laatst een student van deze school en die gaf aan dat Stella preferred suplier zou zijn van een Nederlandse maatschappij, maar dat dit van de schoolleiding niet aan derden mag worden medegedeeld.
Even later vertelde de student in kwestie dat het Transavia.com betrof. Echter ik kan hierover niks terugvinden op de website van maatschappij in kwestie.

Betreft het hier een mooi lokmiddel van Stella of heeft Stella daadwerkelijk een voet tussen de deur bij Transavia.com?
 
HV heeft afgelopen maanden vliegers aangenomen van niet alleen RvdS/Stella. Ook Martinair vliegschool, Exel, NLS, vrije markters, AerArann en nog meer hebben geleverd aan Transavia.com.
Ik sprak wel een vlieger van VLM laatst en die wist me te vertellen dat Stella preferred supplier is voor VLM.

Is Stella zoveel groter geworden dan de laatste tijd?
 
Ook Martinair vliegschool, Exel, NLS, vrije markters, AerArann en nog meer hebben geleverd aan Transavia.com.

Wat bedoel je hier met vrije markters? Zijn dit mensen die modulair/zelfstandig hun (f)ATPL hebben gehaald? En wat is de leeftijdsopbouw van deze mensen?
 
PH687 zei:
Wat bedoel je hier met vrije markters? Zijn dit mensen die modulair/zelfstandig hun (f)ATPL hebben gehaald? En wat is de leeftijdsopbouw van deze mensen?

Ja, dat bedoel ik ermee. Over leeftijdsopbouw is moeilijk wat te zeggen. Ik ken iemand die 18 jaar is en alles zelf wil doen om zodoende goedkoper uit te zijn. Maar er zijn ook vliegers van 35 die beginnen met vliegen.
Bij Transavia zijn over het algemeen jonge kandidaten geworven.
 
Bij Transavia zijn over het algemeen jonge kandidaten geworven.

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn vraag. Dus hoe de leeftijdsopbouw was van mensen die bij Trans zijn aangenomen. En wat is in dit licht jong?
 
Stella levert net als andere scholen aan transavia op dit moment omdat het door Transavia een goed gekeurde school is.
Martinair, NLS e.d zijn dit ook..

Wat me wel opvalt is dat men vaak kwaliteit van een opleiding koppelt aan het verkrijgen van een baan na de tijd, en dit liefs in zo kort mogelijke tijd.
Het lijkt me zo dat het ook belangrijk is dat je een goede vlieger wordt...
Het verkrijgen van een baan is denk ik ook grotendeels afhankelijk van de markt. Momenteel is de markt er goed en vinden veel werkloze vliegers werk. Deze vliegers komen van allerlei verschillende scholen.. Welke is dan het beste ??
In slechte tijden zie je altijd dat het tot soms wel meer dan een jaar kan duren voor een baan. Ik ken ook KLS'ers die meer dan een jaar Taxi hebben gereden alvorens ze bij de KLM aan de bak konden of afgewezen werden bij KLM..
Dus het is allemaal redelijk relatief denk ik.

Uiteraard maakt het veel uit of scholen wat doen aan uitstroming, maar op dit moment doen veel scholen wat aan uitstroming.
Ik zelf heb de opleiding bij stella gedaan, en ik kan zeggen dat ze zeker veel aan uitstroming doen. Ik was ongeveer een maandje werkloos voordat ik aan de slag kon bij Transavia.
Dus hele goeie zaak..

Succes met de keuze..
Als je het mij vraagt is het belangrijkste van een opleiding.
Waar voel je thuis voor je opleiding en waar heb je een goed gevoel bij.. Die baan Komt zeker!.

groeten..
G.
 
@ Gerbert

Beetje off-topic....

Kun jij me vertellen of Stella Aviation Nat1 en Wisb1 in de toelatingseis heeft..? Thanks in advance!

Daanie
 
PH687: wat is jong...ik weet het eigenlijk ook niet. Maar in het begin van de afgelopen aannamegolf bij Trans werd 25 jaar en ouder gezien als te oud. Toen bleek dat ze toch wel meer vliegers nodig hadden dan vantevoren ingeschat was hebben ze ook kandidaten ouder dan 25 jaar benaderd. Maar in mijn omgeving is een geschikt iemand niet uitgenodigd omdat hij de leeftijd van 31 jaar had bereikt. De grenzen blijven schuiven.

Gerbert: Stella een door HV goedgekeurde school. Ik vind dit nogal groot gezegd. Is er iemand van Trans in Teuge langs geweest om de opleiding door te spitten?...om de inhoud van de opleiding controleren?...Ik denk het niet. Het is puur vanuit Trans gekomen. De HV vliegdienst wilde hun selectiekandidaten gespreid recruteren. Het is puur de huidige marktomstandigheden die ervoor hebben gezorgd dat er zo'n spreiding kwam.
Ik geloof er ook niets van dat veel scholen wat aan uitstroming doen. Het is puur de markt die ervoor zorgt dat er mensen ergens naartoe gaan.
Stella heeft echt niet ervoor gezorgd dat er mensen naar Trans konden. Misschien hebben ze dan wel een deal met VLM.
Wel is het zo dat scholen volop reclame maken met aan wie en wanneer ze oud-studentvliegers leveren.
Vraag maar eens keihard in Teuge met wie ze contact zoeken en vragen of er een afgevaardigde van een airline wil langs komen om de school te testen. Gebeurt echt niet. Er wordt door menig management over gelogen!
Dus dat op dit moment veel scholen wat doen aan uitsroming geloof ik niet in. Het is andersom.
Dat Stella een goede opleiding aanbiedt twijfel ik niet aan, maar dat is wat anders.
Je kunt vliegen of je kunt het niet. Ik geloof niet in goede of slechte vliegers. Wat dat betreft zijn we gewoon een product. Ik weet: veel mensen zijn het hier niet mee eens. Maar zo denk ik er globaal over.
Vroeger was het zo dat Rob actief contact hield met de juiste mensen in de vliegwereld. Die greep het zich uiteindelijk persoonlijk aan en onderhield de oh zo belangrijke contacten erg goed!

Het zijn nu relatief goede tijden. Toch zie je ook nu dat er vliegers in spe moeite hebben om hun gewilde baan te krijgen.
Er zijn KLS'ers die al lang klaar zijn, paar jaar, en nog niet vliegen.
Als je in het noorden de opleiding gevolgd hebt en je wordt vervolgens bij KLM afgewezen heb je het niet makkelijk. De KLS onderhoudt contact met de KLM, that's it! Qatar of Lufthansa is vanuit de luchtvaartmaatschappij gekomen en niet vanuit de school. Ook daar wordt het wel eens anders gebracht.

In het zuiden op de NLS is de aftercare momenteel helemaal een bende.
Verschillende bronnen weten mij te vertellen dat de nazorg veel te wensen over laat. Er is daar nazorg in de vorm van avonden die georganiseerd worden voor oudstudenten. Deze avonden leveren altijd ruzie met directie op. Er schijnt niet met hun overlegd te kunnen worden. Vies!
Ook in het zuiden hebben oudstudenten banen kunnen vinden.
Maar de school in Limburg teert op het succes van de naam die ze in het verleden hebben opgebouwd. Nu de markt aantrekt en veel airlines vliegers nodig hebben zoeken de vliegdiensten contact met scholen die ze uit het verleden kennen. Zodoende weet de NLS weer mensen weg tezetten, op een rare manier. Er wordt daar geknoeid met afgesproken regels.

Bij DFA heb ik geen actieve bronnen die mij meer weten te vertellen. Wel schijnt de opleiding gedegen in elkaar te zitten en is een oudstudent die ik ken vrij snel aan een baan gekomen.

Kortom: Ik geloof niet dat scholen actief luchtvaartmaatschappijen benaderen om vliegers naar toe te sturen, althans niet in NL. In de UK doen ze dat namelijk anders en beter.
In mijn ogen is het de markt die het doet.
Je moet je inderdaad thuis voelen op een school.
Uiteindelijk komen de meeste gegadigden wel goed terecht, alleen wil dit nogal wat tijd kosten.

Ik heb het hierboven over actief luchtvaartmaatschappijen benaderen, dus niet eenmalig een standaard mail naar het hoofd van de vliegdienst. Dit wordt wel eens gedaan en meteen afgeschilderd als een puike nazorg! Onzin natuurlijk.
Laat je niets wijsmaken door de leiding van de school, vraag maar eens na bij jouw contacten binnen een airline, dan zal je zien dat het vaak gebakken lucht blijkt te zijn.
De leiding van jouw opleiding zal buigen voor de druk en zeggen dan dat ze geen baangarantie geven, dat aan het begin van de opleiding is verteld en dat ze druk zijn met de dagelijkse besturing van de desbetreffende vliegschool.

Het is allemaal business.

Succes.
 
Beste Branson,

Trans is daadwerkelijk op school geweest voor een 'audit' of 'quality check' of hoe je het wil noemen, kan dus blijkbaar wel.

Verder heb je goede punten, laten we inderdaad hopen dat de markt aan blijft trekken en iedereen zijn droom in vervulling kan laten gaan ongeacht van welke school hij/zij komt.

Ciao Mike
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand van Trans in Teuge langs geweest om de opleiding door te spitten?...om de inhoud van de opleiding controleren?...Ik denk het niet. Het is puur vanuit Trans gekomen
Hahahaha je zit er goed naast. :haha:

Ga maar eens kijken wie er HoT is bij Stella en die de kwaliteit van de training helemaal op airline standaard heeft gezet :grijns:
 
Laatst bewerkt:
Mikey Mike zei:
Beste Branson,

Trans is daadwerkelijk op school geweest voor een 'audit' of 'quality check' of hoe je het wil noemen, kan dus blijkbaar wel.

Verder heb je goede punten, laten we inderdaad hopen dat de markt aan blijft trekken en iedereen zijn droom in vervulling kan laten gaan ongeacht van welke school hij/zij komt.

Ciao Mike

Ha Mike,

Ok, ik had het kennelijk op dat punt mis. Ik ben vanochtend al opgebeld door een Stella bron en ben gewezen op mijn onjuiste benadering.
Uniek!
Goede ontwikkeling.

Branson.
 
Terug
Bovenaan