Staking bij Exel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
180backtrack,

Uit je post blijkt duidelijk dat je net weet waar je over praat. Neem nu maar gewoon van een engineer aan dat wij de bevoegdheid hebben om een vliegtuig aan de grond te houden. (staat in de JAR) En bij de KLM zullen ze best procedures klaar hebben liggen voor als de TD staakt, maar zelfs in die procedures zie je niet dat een vlieger een motor zal wisselen en dan zijn vliegtuig luchtwaardig zal verklaren.

Mocht een engineer het vliegtuig luchtwaardig verklaren en er gebeurd iets met het toestel naar aanleiding van een fout van de TD dan staat de TD ook voor die beruchte groene tafel.

En bij ons bedrijf mogen wij als vlieger ook zelf het vliegtuig aftekenen. Alleen zitten hier een heleboel resticties aan. We mogen een preflight, daily en ETOPS check aftekenen zelfs het bijvullen van olie en hydraulische vloeistof mogen we aftekenen en dan houdt het op. Zelf heb ik het geluk dat ik een engineers license heb voor het vliegtuig waar ik op vlieg en dus heb ik de bevoegdheid om alle klachten op mijn vliegtuig op te lossen het weer luchtwaardig te verklaren.

En inderdaad de TD doet goed werk en zorgt ervoor dat wij veilig door het luchtruim kunnen boren. Hou de TD als vriend want ze kunnen je op meer manieren terug paken dan je denkt.

Groet, FT

En bij Holland/Belgium Exel mag/mocht veel ........heel veel en betalen dat ze kunnen !

Waar dit vandaan komt ? Van vliegers die nu elders vliegen en techneuten die hand en spandiensten verrichten op buitenstations (POP, PUJ, PMV).
Verhalen van ETOPS aftekende vliegende techneuten ten spijt.

prutser zei:
En bij Holland/Belgium Exel mag/mocht veel ........heel veel en betalen dat ze kunnen !

Waar dit vandaan komt ? Van vliegers die nu elders vliegen en techneuten die hand en spandiensten verrichten op buitenstations (POP, PUJ, PMV).
Verhalen van ETOPS aftekende vliegende techneuten ten spijt.

Bedoel je piloten die ETOPS aftekend? Laat een piloten waarvoor hij opgeleid is, vliegen. En, laat de sleutel/kijk werk door de TD doen. Laat het gewoon hierbij.

Back to Topic.

Staken? Denk niet dat het gebeurt, en als het gebeurt, dan is het een klein groepje. En zeker niet bij HE.

De vliegers heeft het wel voor elkaar gekregen, plus salaris verhoging. Maar alleen voor hun (harder blaffen), en heelaas niet voor de rest van de personeel.

Als het tot een staking komt, dan trekken ze gewoon de stekker eruit (denk ik)......oops bankrupt! Van een kale kip, valt er niets te plukken

Salarisverhoging?? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb van zowel AH als HXL nog nooit een cent extra gehad anders dan leeftijds en ervarings bestandsdeel verhoging en dat is net genoeg om de inflatie te compenseren.

Van de Pensioenpremies heb ik ook nog nooit een cent gezien, nog steeds niet.

Dit alles terwijl we allen al jaren velen procenten onder de gangbare marktprijs voor piloten werken en dan gaat 'men' zeuren dat piloten te veel verdienen?

Ik wil graag hard werken voor een goede toekomst bij een goed bedrijf, maar dan lees ik bovenstaande onzin weer en krijg ik er meteen weer genoeg van.

Als ik vantevoren had geweten dat ik na zo'n grote investering zo hard moest werken voor zo weinig met 0,0 perspectief en evenveel waardering dan was ik nooit aan dat vliegen begonnen.

Vlieger worden, bezint eer gij begint.

RayvanderHeij zei:
Salarisverhoging?? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb van zowel AH als HXL nog nooit een cent extra gehad anders dan leeftijds en ervarings bestandsdeel verhoging en dat is net genoeg om de inflatie te compenseren.

Van de Pensioenpremies heb ik ook nog nooit een cent gezien, nog steeds niet.

Dit alles terwijl we allen al jaren velen procenten onder de gangbare marktprijs voor piloten werken en dan gaat 'men' zeuren dat piloten te veel verdienen?

Ik wil graag hard werken voor een goede toekomst bij een goed bedrijf, maar dan lees ik bovenstaande onzin weer en krijg ik er meteen weer genoeg van.

Als ik vantevoren had geweten dat ik na zo'n grote investering zo hard moest werken voor zo weinig met 0,0 perspectief en evenveel waardering dan was ik nooit aan dat vliegen begonnen.

Vlieger worden, bezint eer gij begint.

Hmmm, verkeerde info gekregen over salarissen dan, ik weet hoe het voelt, zo lang zonder verhoging. Over de pensionen, als dat zo is (geen premies gezien), dan lijkt mij een goede idee als de bonden bij elkaar komt, voor alle personeel. Together we stand and divided we fall. En van de mngmt kant ---> Divide and rule

The soap continues

Door zijn uitlatingen, wil die Steven van der Heijden puur verdeeldheid zaaien onder het personeel zodat er juist GEEN krachtige vuist ontstaat die deze misstanden aan de kaak zou moeten stellen...goedkoop en kinderachtig management truukje. Aan de discussie te zien hier in deze thread lukt het hem ook nog aardig....succes iedereen !

Cheers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan