Flying Torquewrench
Legend
180backtrack,
Uit je post blijkt duidelijk dat je net weet waar je over praat. Neem nu maar gewoon van een engineer aan dat wij de bevoegdheid hebben om een vliegtuig aan de grond te houden. (staat in de JAR) En bij de KLM zullen ze best procedures klaar hebben liggen voor als de TD staakt, maar zelfs in die procedures zie je niet dat een vlieger een motor zal wisselen en dan zijn vliegtuig luchtwaardig zal verklaren.
Mocht een engineer het vliegtuig luchtwaardig verklaren en er gebeurd iets met het toestel naar aanleiding van een fout van de TD dan staat de TD ook voor die beruchte groene tafel.
En bij ons bedrijf mogen wij als vlieger ook zelf het vliegtuig aftekenen. Alleen zitten hier een heleboel resticties aan. We mogen een preflight, daily en ETOPS check aftekenen zelfs het bijvullen van olie en hydraulische vloeistof mogen we aftekenen en dan houdt het op. Zelf heb ik het geluk dat ik een engineers license heb voor het vliegtuig waar ik op vlieg en dus heb ik de bevoegdheid om alle klachten op mijn vliegtuig op te lossen het weer luchtwaardig te verklaren.
En inderdaad de TD doet goed werk en zorgt ervoor dat wij veilig door het luchtruim kunnen boren. Hou de TD als vriend want ze kunnen je op meer manieren terug paken dan je denkt.
Groet, FT
Uit je post blijkt duidelijk dat je net weet waar je over praat. Neem nu maar gewoon van een engineer aan dat wij de bevoegdheid hebben om een vliegtuig aan de grond te houden. (staat in de JAR) En bij de KLM zullen ze best procedures klaar hebben liggen voor als de TD staakt, maar zelfs in die procedures zie je niet dat een vlieger een motor zal wisselen en dan zijn vliegtuig luchtwaardig zal verklaren.
Mocht een engineer het vliegtuig luchtwaardig verklaren en er gebeurd iets met het toestel naar aanleiding van een fout van de TD dan staat de TD ook voor die beruchte groene tafel.
En bij ons bedrijf mogen wij als vlieger ook zelf het vliegtuig aftekenen. Alleen zitten hier een heleboel resticties aan. We mogen een preflight, daily en ETOPS check aftekenen zelfs het bijvullen van olie en hydraulische vloeistof mogen we aftekenen en dan houdt het op. Zelf heb ik het geluk dat ik een engineers license heb voor het vliegtuig waar ik op vlieg en dus heb ik de bevoegdheid om alle klachten op mijn vliegtuig op te lossen het weer luchtwaardig te verklaren.
En inderdaad de TD doet goed werk en zorgt ervoor dat wij veilig door het luchtruim kunnen boren. Hou de TD als vriend want ze kunnen je op meer manieren terug paken dan je denkt.
Groet, FT