Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonfly

New member
Hi,



Een aantal keer al heb ik negatieve geluiden gehoord over Solid Air.
Meestal bleef het bij opmerkingen die niet ondersteund werden door Voorbeelden.

Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn met deze club .... ik sta er namelijk best voor open met hen in zee te gaan .
Als er iets is wat ik nog niet weet wil ik dat graag horen van iemand zodat ik een goede beslissing kan nemen.

Groeten ,


Dragonfly
 
Dragon,

ik ken de eisen en het aanbod van Solid niet, dus kan niet oordelen of dat goed of slecht is in relatie tot andere bedrijven (los van de discussie of je wel of niet zou moeten betalen voor een rating). Wat ik wel kan vertellen, is dat ik mijn eerste bijbaantje in de luchtvaart in dezelfde hangar had, onder dezelfde directeur en met minstens een vlieger uit die tijd, toen nog opererend onder de naam Dynamic Airlines. Dat was bijna 14 jaar geleden.

Ook ken ik er nog een paar vliegers uit mijn eigen vliegopleiding en van de periode daarna. Ik heb de indruk dat men wel serieus aan de weg timmert en dat Solid het vanaf Eindhoven steeds drukker krijgt. De laatste geruchten die ik heb gehoord gaan over de terugkeer van nog een vlieger uit de voormalige Dynamic-stal en vlootuitbreiding.

Nogmaals, ik kan niet beoordelen of Solid's deal een goede is, maar ik denk wel dat je het slechter kunt treffen.

Erik.
 
thanx,


Ik hoorde alleen maar slechte ( ongefundeerde ) berichten van deze club.

Ik weet niet of ik er terecht kom hoor maar als het ooit gaat gebeuren wil ik inderdaad graag zoveel mogelijk input


Groet
 
Inmiddels is het 300 uur garantie tegen een X betaling, vraag het ze gewoon zou ik zeggen, ze bijten niet...

De club is inmiddels de grootste private jet operator van de Benelux, ik denk niet dat ze die status kunnen bereiken door een groot verloop van personeel en/of onrust binnen de firma.

Of de deal op zich goed is ja of nee, daar moet ik me bij Flyboy aansluiten, wel weet ik dat de mensen die er werken, er werken met véél plezier, ik kom ze met regelmaat tegen en hoor nooit iets negatiefs op het salaris na, maar dat geëikel hoor ik ook van KLM 744 captains... Da's piloten talk.

Suc6...


TJ
 
€40.000,- inv en dan €100,- p/d verdienen x 20 dagen (+/-) pm en dan minimaal 250 uur on type.
Zou inderdaad niet mijn keuze zijn voor een type op een Citation...
 
mm, met een beetje geluk kun je in die 250 uur 6250 euro terug verdienen. Misschien is solid air ook wel een leuk onderwerp voor DIT topic.

Cheers!
 
Ik zou het gewoon aan mn ouders vragen voor mn verjaardag. Dat is weer eens wat anders. Die nieuwe 5 serie gaat ook vervelen.

FD
 
Gekgenoeg is de link naar Solid Air job pagina verdwenen.

Zou mij anders de upgrade naar een eigen twin schelen :D

S.
 
FIRST OFFICERS

Solid aiR has an immediate requirement for first officers (trainees) for our Citation series aircraft for a 250 hour based contract. Requirements:

* First Class valid medical
* Own investment of Euro 40.000,-
* No history of accidents or incidents

For Citation 525 Jet:

* current and valid JAA ATPL / CPL
* 100 hrs total PIC
* ME

For Citation Bravo, CVI or Dornier 328 turboprop

* current and valid written JAA ATPL / CPL
* MCC course
* 100 hrs total PIC
* ME

We offer:

* full contract with Solid aiR
* Minimum 250 hours on type
* Commercial training Solid aiR
* Training on the aircraft including full JAA examination
* Dayfee of €100,= NETT per day working for Solid aiR as a pilot
* All required training ( EHBO,DG,CRM,Firefighting,Security etc.)
* Type rating Cessna Citation 525 Jet, Bravo, CVI or Dornier 328 turboprop
* After 300 hours possible full contract including 2nd type on cost of Solid aiR

Current Fleet:

* Cessna Citation Jet-1, 2-tube EFIS Cockpit, max 6 pax
* Cessna Citation Bravo, 3-tube EFIS Cockpit, max 8 pax
* Cessna Citation VI, EFIS Cockpit, max 8 pax (two aircraft)
* Dornier 328 Turboprop, 5-tube EFIS Cockpit, max 19 pax VIP

Via mail:

Solid aiR
Att. Mr. R. Buijs
Luchthavenweg 43
5657 EA Eindhoven
The Netherlands

=========

Niet te geloven.. Echt walgelijk. Al zou je niet 40k hoeven te dokken, 100 euro per dag voor een co op de citation? gadverdamme.. 250 USD per dag voor een co op een be-200 is normaal! (NBAA average).. Een ciation co hoord 200/300 USD per dag te vangen.. Ex per diem.

FD
 
En Pierre, welke prijzen geven we vandaag weg ?

En Pierre, welke prijzen geven we vandaag weg ?

After 300 hours possible full contract including 2nd type on cost of Solid aiR


250 uur, dat is vijftig uur te weinig voor 300. Moet je dan nog eerst een andere typ betalen om zo de driehonderd te halen? Of ben ik nu te pessimistisch?
 
enne ...... in de vorige thread over Solid werd nog gesproken over 150 uur. Dus de periode dat er zonder normaal salaris gevlogen moet worden is met 100 uur verlengd.

Even voor de duidelijkheid .... de PH-SOL CitationJet vliegt echt niet veel meer dan 400 a 500 uur per jaar. En er zijn uiteraard meer crews. Dus reken maar op minimaal een jaar vliegen zonder normaal salaris met alleen een dagvergoeding van € 100,- als je vliegt.

Waar had je van gedacht van te gaan leven in dat jaar?
 
Van dezelfde bron van geld waarmee je de type betaald.. papa's portemonnee :grijns: Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat de grote banken er ook maar over na willen denken om dit te financieren.. Wat een oplichterij zeg!
 
de PH-SOL CitationJet vliegt echt niet veel meer dan 400 a 500 uur per jaar. En er zijn uiteraard meer crews

Dat is dan wel weer een voordeel van solidair, ze hebben dus geen meerdere crews (2.5 piloten per kist), dus vliegen doe je wel.
 
Nou ja, zelfs met 2.5 piloten per kist kom je volgens mij niet echt boven de 300 tot 400 uur per jaar uit, dat zet dus ook nog niet echt veel zoden aan de dijk.
 
In deze bussiness is 400 uur per jaar redelijk wat ervanuitgaande dat je meestal 45 min vliegt 1 dag wacht en de volgende dag weer terugvliegt. Ik heb zelf ook op een bizzjet gevlogen en wij deden 200 uur per jaar, als je meer wil vliegen moet je bij een airline gaan vliegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan