Solid Air B.V.

@koninglucht.

Welke maatschappijen dan als je niet bij CTC kunt deelnemen (door een 2e time IR pass) Blijft er vrijwel niets over. Low timer met 200+ Integrated course gedaan, CAA FATPL

BA no go min 500 uur of via Oxford Aviation Training
BA Connect neemt niemand aan momenteel
Thomas Cook alleen via GECAT (zit momenteel vol)
Exel neemt niemand aan
Monarch 1500 uur
Flybe (via Oxford) en een enkele geluks vogel erbuiten
Globespan neemt niemand aan
Jet2 neemt niemand aan behalve captains
Scot Airways neemt niemand aan momenteel
First Chioce neemt momenteel niemand aan
BMI (via GECAT zit helaas vol)
BMI Baby misschien over 2 maanden voorlopig alleen type rated

en zo kan ik nog even doorgaan.

Ik wil niet te negatief zijn inderdaad zoals jezelf hebt gedaan via CTC is het super zelfde geldt voor de NLS met EasyJet maar als je daar buiten valt is het erg moeilijk om ergens uberhaupt een interview te krijgen. Van de circa 25 tot 30 man die momenteel per maand van Oxford alleen af komen lopen er inmiddels toch ook al heel wat langer dan 12 maanden rond. Dus zo booming is het nog niet en zal het helaas ook niet worden.

Voor alle nieuw komers Het is hooguit momenteel minder lastig om een baan te vinden momenteel. Trap niet in die B.S van Integrated course, AJFC, etc. Dat is alleen leuk voor de 95% ground school 1e pass met alles. Als je dit traject kiest en het zit iets tegen ben je de sigaar.

Kun je beter je geldt steken in modulair of bij onze oosterburen. Zeer goede training kwalitatief zeker gelijk, en scheelt je een berg geld t.o.v. van de andere scheme's die er momenteel draaien. Dat geld kun je goed gebruiken voor een mogelijke Type rating.

Wie schrijft die blijft, en wie veel dokt die vliegt blijkbaar.
 
MD11man zei:
Denk alleen niet dat Astraeus de ideale weg is. Ze leven van dat soort opleidingscontracten en de kans dat je mag blijven is niet groot. Je moet dat puur zien als een investering in een rating + wat uur, en dan weer wegwezen.

Succes.

Helemaal gelijk... belachelijk hoeveel ontslagen er zijn gevallen en geen verlengingen van contracten binnen Solid sinds hun 4-jarig bestaan... bah, wel 0%... gewoon te schandalig voor woorden. Wegblijven bij die toko !

Echt verschrikkelijke mensen daar... vliegen maar minimaal een schamelige 50 uur per maand onder verschrikkelijke 5 sterren omstandigheden..

Krijgen een belachelijke VIP training, moeten kisten poetsen, hard werken, zelfstandig en OOK nog eens klant vriendelijk zijn... zou verboden moeten worden... Doorstroom mogelijkheden zijn enkel maar beperkt tot captain en 2e type... waarvoor zou je het doen?

Irreëel dat ze een waarborg vragen... je moet immers vrij zijn elk moment een bedrijf te kunnen verlaten welke in je investeert, da's logisch.

Een dergelijk armlastig bedrijf moet idd wel een X aantal piloten per maand afwerken om inmiddels 7 vliegtuigen airborne te houden. Dan is dit wisselgeld echt wel van belang.

Ook hoor en zie je al die piloten daar klagen in de markt en op dit board, de directie zou eens moeten weten.

Blijf weg, blijf weg...
 
jester zei:
Oke de berichten zijn duidelijk, wegblijven dus Jammer had in eerste instantie nog wel een redelijk goede indruk gekregen van Solid Air maar na deze verhalen stuur ik er geen brief naar toe, is echt te gek.

:bwah: :passed:
 
Hi,

Jester ... je hebt blijkbaar een conclusie getrokken op basis van commentaar van mensen die eigenlijk niet veel meer weten dan jij.
Dat is jammer en enigzins kortzichtig.

Toen je je vraag stelde kende je de voorwaarden en was je vooral benieuwd naar de inside bij Solid. ale verhalen die je hebt gehoord gingen juist alleen over de voorwaarden en veel minder ( of niet) over de inhoud.

Als je echt iets wilt weten moet je of een brief sturen en langs gaan of een insider spreken.

Met dat laatste wil ik je helpen als je intresse hebt ....stuur maar een PM


Groeten Vref
 
vref20 zei:
Hi,

Toen je je vraag stelde kende je de voorwaarden en was je vooral benieuwd naar de inside bij Solid. ale verhalen die je hebt gehoord gingen juist alleen over de voorwaarden en veel minder ( of niet) over de inhoud.

Check! hij leest wat hij wil lezen...
 
Tailgunner Joe zei:
Irreëel dat ze een waarborg vragen... je moet immers vrij zijn elk moment een bedrijf te kunnen verlaten welke in je investeert, da's logisch.
Een waarborg van €40.000,- ?? :1855:
Man, voor zo'n bedrag zou je met terugwerkende kracht moeten kunnen opzeggen...
 
Kijk even op dit lijstje dat op Pprune stond. Vraag je dan af waar de 40K (in EUROS!) vandaan komt. Tel hier een vlucht en verblijf in de US bij...

Is FAA maar wel relevant omdat de meeste biz jet training FAA is.VRef correct me if i am wrong maar jullie trainen ook op een FAA syllabis?:angel:

(edited for aircraft type:) Type Rating Costs (US FAA)

--------------------------------------------------------------------------------

Hi fellow ppruners. Was just clearing out some old files from the PC and came across this interesting information regarding Biz Jets type ratings (however they are in $ and no doubt reflect the US FAA system). But hey you never know it might prove useful one or another.



CAE SimuFlite
2929 West Airfield Drive
PO Box 619119
DFW Airport, TX

800-527-2463Gulfstream GII/III
Recurrent Training
$13,500

Citation Ultra/Bravo
$15,200

Gulfstream GIV Type Rating
$26,200

Citation Jet Initial Type Rating
$13,000

Citation II / Bravo / Excel / Citation Jet / Citation III/VII
$15,200

Lear Jet 35 & 55 Initial Type Rating
$13,500

Hawker 700 Initial Type Rating
$17,500

Hawker 800 Initial Type Rating
$21,500

Lear Jet 31A
$15,200

Lear Jet 60
$19,600

Challenger 601 Type Rating
$21,840

Chrysler Aviation, Inc.
7120 Havenhurst Avenue
Suite 309
Van Nuys, CA

Citation Type Rating
$8,200


Flight Crew Systems, Inc.
2056 Palomar Airport Road
Carlsbad, CA

Citation Type Rating ATP - Initial
$5,500

Citation Type Rating ATP - Expanded
$8,250

Citation Type Rating ATP - 141
$11,700

Flight Safety International
1071 East Aero Park Blvd.
Tucson, AZ

Lear Jet 31/31A Pilot
$12,400

Lear Jet 35 Initial
$13,000

Flight Safety International
4330 Donald Douglas Drive
Long Beach, CA

Gulfstream - II Initial
$26,800

Gulfstream - III Initial
$26,800

Gulfstream - III Pilot Recurrent
$15,500

Gulfstream - IV Initial
$35,200

Citation II Initial
$14,700

Citation V Initial
$17,400

Flight Safety International
11600 West Airport Service Road
Swanton, OH

Citation V Ultra Pilot Initial
$20,100

Citation 650 Initial
$20,400

King Air 200 Pilot Initial
$14,900

Flight Safety International
Two Learjet Way
Wichita, KS

Lear Jet 30 Series Pilot Initial
$17,750

Lear Jet 30 Recurrent
$10,850

Flight Safety International
P. O. Box 613169
DFW Airport, TX

Falcon 2000 Initial
$29,800

Falcon 900EX
$37,000

Falcon 50
$27,300

Flight Safety International
Wichita Cessna Learning Center
1851 Airport Road
Wichita, KS

Citation Jet 2 Initial Pilot Training
$17,400

Flight Safety CE560XL Type Rating
$8,350

Flight Safety International
Raytheon Learning Center
9720 East Central Avenue
Wichita, KS

Beech 400/Diamond Training
$14,500

Beech Jet 400A Pilot Training
$20,10050

King Air 300/350 Initial
$17,50038

Flight Safety International
1010 Toffie Terrace
Atlanta, GA

Learjet 60
$23,200




Pacific Airline Systems
2056 Palomar Airport Road
Carlsbad, CA

CE 525/CE 500 Type Rating
$5,500



SimCom International Inc
6989 Lee Vista Boulevard
Orlando, FL

Lear Jet 20,35,36 PIC Initial
$11,040

2003 Citation I, II, 511, V Bravo PIC Initial
$11,040

Hawker 125-800XP, 800+700 PIC Initial
$11,040

Lear Jet 31,55 PIC Initial
$11,040

Cessna 421 Initial Training
$4,500
 
Vergeet niet dat je bij Solid, na 500 uur ofzo, wordt geevalueerd: of je wel binnen het bedrijf past e.d.
Indien dit goed verloopt, wat volgens hen wel de verwachting is, dan krijg je een tweede type rating naast je bestaande. Hierdoor wordt je beter inzetbaar.
Die 40.000 EUR is in feite dus al voor twee type ratings en bijkomende opleidingskosten...
 
Marshall zei:
Vergeet niet dat je bij Solid, na 500 uur ofzo, wordt geevalueerd: of je wel binnen het bedrijf past e.d.
Indien dit goed verloopt, wat volgens hen wel de verwachting is, dan krijg je een tweede type rating naast je bestaande. Hierdoor wordt je beter inzetbaar.
Die 40.000 EUR is in feite dus al voor twee type ratings en bijkomende opleidingskosten...

Maar dan klopt de tekst niet dat Solid Air je een tweede type rating geeft.

Dan nog als je dit alles bij elkaar op telt kom ik toch nog steeds niet aan 40.000 euro. Daarbij is het natuurlijk belachelijk dat jij na een eerste nog een type nog een tweede type moet financieren, zodat dat het bedrijf jou beter kan inplannen.

Kijk als je graag een baan wilt en het geld kan missen en Solid Air helemaal super vindt. Las laatst een post van een Solid Air werknemer dan de klanten er nooit een probleem van maken als er een slot is. Daar hebben ze dan alle begrip voor. Nou fantastisch mag ik ze een dagje lenen. Maar goed dan nog moet iedereen zelf weten wat hij doet. Maar kom niet met het achterlijke verhaal dat het eerlijk is wat zij doen. Want dan kom je wel erg dom en naief over.:rolleyes:

Dan nu snel klaar maken voor iets echt belangrijks Nederland-Portugal. Als we winnen (wat ik natuurlijk hoop) wordt het hel week voor me. Aangezien ik de hele week op het kantoor in Portugal moet werken. Maar ik heb de hele week weer flink in de sportschool gezeten dus laat ze maar komen. :grijns:

Grtz Mike5
:biertje: :yeehaa:
 
Maar ik heb de hele week weer flink in de sportschool gezeten dus laat ze maar komen.

Nou schoffel voor mij alsjeblieft een paar van die collegae van je onderuit bij de koffiemachine a.s. maandag.
 
hey mike, pak er voor mij ook een paar wil je... we kunnen het oneens zijn over de US buitenland politiek, maar denk dat we het hier vrij snel over met elkaar eens zijn! :grijns:
 
Marshall zei:
Vergeet niet dat je bij Solid, na 500 uur ofzo, wordt geevalueerd: of je wel binnen het bedrijf past e.d.
Indien dit goed verloopt, wat volgens hen wel de verwachting is, dan krijg je een tweede type rating naast je bestaande. Hierdoor wordt je beter inzetbaar.
Die 40.000 EUR is in feite dus al voor twee type ratings en bijkomende opleidingskosten...

IAW: als er een andere betalende klant voor de poort staat die graag wilt betalen, "pas je niet in het plaatje"... Echter, staat deze niet voor de poort, mag je blijven...

Je kunt zeggen wat je wilt. Maar ik vind dat Solid air mgmt een prima job doet. Luister, zolang er mensen willen betalen voor een baan, zijn piloten overbetaald.

FD
 
Terug
Bovenaan