selfsponsored selectie Jetairfly (tui belgium)

Daarboven verwachten ze VOORAF aan de TR te beginnen 34000 netto (28000 zonder taks) op tafel.
Ze bieden maximaal een jaarcontract en geen loon tijdens maanden TR.

:passed:

Mensen die hierop ingaan moeten ze per direct hun brevet intrekken. Als men dit soort besluiten neemt, wat moet dat dan wel niet worden tijdens hoge stress situaties in de cockpit.
 
het kan erger- naar verluidt wil Jetairfly zijn mensen uit de typerating niet meer wanneer ze een progress check niet van de eerste keer lukken- bijna helft gets kicked out during training
Money making is also a bussiness...
 
Ik ga die typerating ook niet zelf betalen. Ik heb zoiezo het geld er zelfs niet meer voor. Ik heb ze al gebeld en ze zeggen er mee bezig te zijn om het te betalen en dat het van je salaris af te houden. Is het dan goed, zouden jullie het dan doen?
 
Als er dan nog genoeg over blijft om te leven en je toch van plan bent te blijven, moah misschien, maar het is gewoon een ander jasje voor betalen.

Heb altijd gemeend dat in België je niet verder kon gaan dan bonden. Maar ja, als mensen voor die ene job graag geld betalen dan wordt het moeilijk ze (geldvragende werkgevers) tegen te houden.

Een bond is bedoeld om de investering van de werkgever te beschermen. Bij de grote (flag)carriers blijven de mensen sowieso en is een bond bijna overbodig. Kleinere werkgevers hebben kleinere budgetten en zijn meestal een opstapje. De kans dat iemand opstapt is groot en iemand die 25.000 euro gekost heeft en maar een half jaartje blijft is een hele dure werknemer geweest.

Bonden is dan ook voor mij geen probleem, als het je maar niets tot weinig kost. (Hooguit rente dan wel kosten van de bank) Dat een werkgever geld vraagt voor de hele opleiding en het hun dus niets kost is misschien een aanduiding dat de financieëen niet in orde zijn. Hoeft niet, ze kunnen ook gewoon een nieuwe auto nodig hebben.

Anyway, je kan hier uren over discuzeuren, maar als je een baan wil en je kan echt niets anders vinden dan word je "zelfrespect" (lees: drempel om te betalen) vanzelf lager. Ik denk/weet dat er op dit BB geen mens is die graag 25-40.000 neerlegt voor een baan, maar soms is het de enige manier om vooruit te komen.

(Naast wachten of luchtvaart opgeven)
 
nou ja, als het dus betekend dat je het ook niet voor hoeft te schieten ben je wel het risico kwijt van eruit getrapt worden tijdens de opleiding...dat maakt het wel wat interresanter....
 
Een bond is al een heel ander verhaal. Je zet er je geld niet mee op het spel moesten ze je buitenzetten. Het kan altijd slecht gaan met de economie, met je eigen kwaliteiten, etc. Het risico ligt dan bij hun en niet bij jezelf. Daarbuiten maakt door de grote verschillen tussen netto en brutto loon het veel minder uit minder brutto te krijgen. Je moet natuurlijk nog wel kunnen leven en de rest van leningen kunnen betalen.

Is het mogelijk voor een typerating een lening van de bank te krijgen?
 
Alles kan, ook koffiekan

Alles kan, ook koffiekan

Vast wel,

als de bank enige zekerheid krijgt dat je na succesvolle afronding een vaste betrekking (= inkomen = kunnen aflossen) krijgt aangeboden moet dat niet moeilijk zijn.

Als het een "normale" geldvragende werkgever is die met je mee werkt moeten ze zonder problemen zo'n document moeten kunnen produceren.

Als dit al te moeilijk voor ze is, dan zou ik hard gillend weglopen.
 
Dus jullie hebben geen goed gevoel van jetairfly? zou ik nog naar die test gaan of zeggen jullie bij voorbaat dat het toch niks word? dat ze niet met een bond aankomen? ze wilden in eerste instantie dat ik het voorschoot. en ik heb ze gebeld en zeiden ze dat ze er mee bezig waren om het van hun te lenen. maar is dat het zelfde als een bond?
 
Geen goed gevoel, datweetikniet. Ik werk niet met die mensen/organisatie dus daar kan ik niets over zeggen, maar als dit een baan is die je kan pakken en je houdt een salaris over waarvan je kan leven en aflossen dan zou ik ervoor gaan.

(Let wel, Belgische taxen zijn aardig hoog, er is niet voor niets veel leegloop)

Altijd naar een test/interview gaan, is altijd goed voor de ervaring. Je kan altijd nog nee zeggen. En tijdens het gesprek gewoon botweg doch netjes vragen of ze mensen die hun eerste progress check niet halen, eruitknikkeren. Als je daarmee zit, zou ik dit zeker vragen. Aan beleefd en politiek correct zijn heb je niets als je centjes op zijn en je geen job hebt.

Gewoon je gevoel achterna, jij dealt met die mensen van JAFly en een type is niets onmogelijks. Met een hoop goede motivatie kom je er zo doorheen, er zijn er waarschijnlijk meer die het wél halen dan niet.
 
€45.000 dat is de helft van de opleiding kosten tot beroepsvlieger.
Dit heeft niets meer te maken met respect voor je beroep. Ik denk dat het voor de meesten van de nieuwelingen zoals ikzelf onmogelijk is om aan dit geld te komen...
Mijn bank ziet me al aankomen... Ja ik heb kans op een baan maar dan moet ik nog wel ff 45.000 lenen boven op die ton. oh ja het kan zijn dat ik tijdens de training eruit geflikkert wordt omdat ik niet aan de eisen voldoe... denk dat ze me hard uitlachen.

Zijn er echt zoveel jongetjes die het geld ff van papa hebben gekregen ofzo?
kan me namelijk niet voorstellen dat er mensen van ongeveer 22-23 zijn met en extra 45000 op hun rekening.
 
Ben geen bankmedewerker maar als iemand met een solide (!) outlook op een job 45 op een lening van 120-150 wil zal men misschien liever die 45 erbij pompen (en terug betaald krijgen met pijn en moeite).

Andere optie is dan absoluut nee zeggen en je reeds bestede 120-150 verloren zien gaan in een evt persoonlijk faillisement.

Er zal op de bank wel meer over worden nagedacht.
 
Ben geen bankmedewerker maar als iemand met een solide (!) outlook op een job 45 op een lening van 120-150 wil zal men misschien liever die 45 erbij pompen (en terug betaald krijgen met pijn en moeite).

Andere optie is dan absoluut nee zeggen en je reeds bestede 120-150 verloren zien gaan in een evt persoonlijk faillisement.

Er zal op de bank wel meer over worden nagedacht.

ja precies een solide outlook. dan wel ja. maar wat ik hier lees is dat er meer dan de helft nog na het betalen eruit gegooit wordt. denk niet dat een bank dan nog zo gewillig is.
 
@ virga: als je op interview mag, verwacht je zeker aan vragen die op je test gesteld kreeg. Ze gaan de vragen stellen die je verkeerd hebt geantwoord.

succes
 
Zijn er mensen die vandaag de test hebben gedaan?

Wat vonden jullie ervan?

Ik vond hem best wel Pittig.

Goeiedag!
Ook ik heb vandaag de theorietest gedaan. Best pittig idd, maar een paar uur later werd ik al gebeld dat ik hem gehaald had. Overmorgen al het interview.

En waar zijn de verhalen op gebaseerd dat bijna de helft van de mensen er tijdens de type rating alsnog uitvliegen?

groetjes.
 
Sorry jongens, ik ben een beetje lost hier. :confused:

Denk je niet dat een cursus Duits, een voorbereiding op de DLR en een sollicitatie bij Lufthansa CityLine of Lufthansa zelf niet heeeeeel veeeeel goedkoper is???
:1855:
 
Terug
Bovenaan