Dat is ook de regel, naar het dichtstbijzijnde veld, als jij enroute een com failure krijgt, acht ik de kans klein, dat het dichtstbijnzijnde veld toevallig jouw alternate is. M'n FP alternate is nooit het veld het dichtst bij m'n destination bijvoorbeeld. Als dan het weer inkakt op je destination, zal dat op je alternate ook zo zijn.
Maar als je vlak voor je (gecontroleerde) veld een com failure krijgt, dan ga je dus wél naar het dichtstbij zijnde veld. Kleine kans dat je al een FP daar naartoe gefiled hebt.
Maar eigenlijk de basic vraag lijkt me beantwoord. Je mag de FIR grens niet over (in dit geval omdat het van NL niet mag zonder FP. Als je bijvoorbeeld van Langen naar Bremen (FIR) filt crossen, is het geen enkel probleem. Dat je het wél doet, is te wijten aan goed vliegerschap en dat staat net een treedje boven de wet toch? Is dat een juiste conclusie?
Maar als je vlak voor je (gecontroleerde) veld een com failure krijgt, dan ga je dus wél naar het dichtstbij zijnde veld. Kleine kans dat je al een FP daar naartoe gefiled hebt.
Maar eigenlijk de basic vraag lijkt me beantwoord. Je mag de FIR grens niet over (in dit geval omdat het van NL niet mag zonder FP. Als je bijvoorbeeld van Langen naar Bremen (FIR) filt crossen, is het geen enkel probleem. Dat je het wél doet, is te wijten aan goed vliegerschap en dat staat net een treedje boven de wet toch? Is dat een juiste conclusie?