Raadplaatjes (eerste ronde)

Nou bij deze dan.

Waar kijken we hier naar?
egvp6x.jpg
 
Hi There,

Kliko has the floor, denk ik? (edit, C.K. has it)

Even een vraagje van een een wat oudere deelnemer, die met stomme verbazing deze kennis overdracht voorbij ziet komen.
Hoe weten jullie dit allemaal? Was zelf vijfendertig jaar in de branche actief, dacht een en ander te weten, maar Holy Cow, waar komt toch deze wijsheid vandaan??

Dat Taildragger mij even afserveerd op de 104 kan ik me nog iets bij voorstellen daar techneuten altijd al veel meer van vliegtuigen wisten dan de vliegers.

Maar het lijkt er nu op dat een plaatje van een schroefje, boutje, nippeltje, al voldoende is om de gelouterde P.I. op het juiste spoor te brengen.

Anyway, een fenomenaal onderwerp waar een ieder op Airwork met verbazing naar zit te kijken. Zelfs Buck Danny word er bijgehaald om gelijk te halen.
De quote van de maand is niet meer, maar jongens jongens, het topic van het jaar is yours, by a long shot. Moet bekennen, het is verslavend om er naar te kijken, en te zien wie uit de meest hopeloze challenge toch een eenvoudig doch duidelijk antwoord weet te reposteren.

Airwork blijft een fenomeen, met nooit gedachte onderliggende solide wetenschappen. Throw a nickel on the grass, and an Airworker will tell you which wallet it came from.
Luister, dit is positief bedoeld, en, misschien, zouden de kanonnen that be een variant in kunnen bouwen, bijvoorbeeld, de Raadplaatjes openstellen voor een meer algemeen Aviation publiek, vliegtuigenn , luchthavens, personen, historie etc.

Nogmaals, geen kritiek, its fine as it is, but, maybe more Airworkers could be enticed to participate? On a broader subject.

What think Taildragger, Ojjo, TEC???

Cheers
Art

Duurde even Uncle voordat ik kon reageren op al deze lovende woorden waarvoor dank ook namens alle raadplaatjes-cracks. Tja, er lopen heel wat nuts zoals ik rond die hun hele leven met vliegtuigen in de weer zijn, al of niet spotten, sleutelen, vliegen e.d.
Ik bedoel het woord nuts hiermee positief, want je moet wel over een zekere gekte beschikken om bij wijze van spreken aan een klinknagel een vliegtuig te herkennen.

Het topic is inderdaad erg populair geworden, prachtig, we zitten nu al op bladzijde 21 allemachtig. N2024 komt de eer toe dit allemaal te hebben verzonnen, waarvoor hulde.
Ik vind de suggesties die je doet heel interessant. Daar zouden dan wel aparte draadjes voor moeten worden gestart denk ik, zeker als het meer vliegtuigen algemeen wordt. Ben benieuwd.

Inmiddels gaan we ook hier lekker door, de Floor jojoot nu een beetje heen en weer tussen Open en Dedicated to the one who solved the riddle. Maar het blijft allemaal bijzonder interessant....

Even Off topic, om mijn vliegwereldje een beetje te openbaren. Een videocompliatie (nog niet helemaal af) die ik aan het maken ben van mijn opnames op de SKHV, duurt plm 24 min. en is te zien op:
klikkerdeklik
Om een sidestep te maken op het onderwerp Raden: wie raadt in welke scene Taildragger voorkomt???

Greetz
 
Laatst bewerkt:
@taildragger:
FF off-topic, maar leuk filmpje mbt de SKHV!
En dan nog een sort-of-on-topic vraag:
Wat is toch dat bolletje/koepeltje/dome-pje wat zich achter de cockpit van een Harvard/Texan zit???

en wat je raadplaatje betreft zou ik zeggen V-1 of V-2 (zonder google) :)
 
@taildragger:
FF off-topic, maar leuk filmpje mbt de SKHV!
En dan nog een sort-of-on-topic vraag:
Wat is toch dat bolletje/koepeltje/dome-pje wat zich achter de cockpit van een Harvard/Texan zit???

Dank je......
Onder het koepeltje zat de ferriet antenne van een radio kompas
 
Terug
Bovenaan