Raadplaatjes (eerste ronde)

ik zal het niet weer zo moeilijk maken in de toekomst. Na die wc-raampjes van Chaseplane van gisteren dacht ik dat deze ook wel snel geraden zou worden, maar niet dus.

Chaseplane, je zat prima met je analyse.
 
Laatst bewerkt:
e457bf916b594474830291735a41fe3f


Het is geen ford tri-motor..... ha ha ha
 
Hi There,

Kliko has the floor, denk ik? (edit, C.K. has it)

Even een vraagje van een een wat oudere deelnemer, die met stomme verbazing deze kennis overdracht voorbij ziet komen.
Hoe weten jullie dit allemaal? Was zelf vijfendertig jaar in de branche actief, dacht een en ander te weten, maar Holy Cow, waar komt toch deze wijsheid vandaan??

Dat Taildragger mij even afserveerd op de 104 kan ik me nog iets bij voorstellen daar techneuten altijd al veel meer van vliegtuigen wisten dan de vliegers.

Maar het lijkt er nu op dat een plaatje van een schroefje, boutje, nippeltje, al voldoende is om de gelouterde P.I. op het juiste spoor te brengen.

Anyway, een fenomenaal onderwerp waar een ieder op Airwork met verbazing naar zit te kijken. Zelfs Buck Danny word er bijgehaald om gelijk te halen.
De quote van de maand is niet meer, maar jongens jongens, het topic van het jaar is yours, by a long shot. Moet bekennen, het is verslavend om er naar te kijken, en te zien wie uit de meest hopeloze challenge toch een eenvoudig doch duidelijk antwoord weet te reposteren.

Airwork blijft een fenomeen, met nooit gedachte onderliggende solide wetenschappen. Throw a nickel on the grass, and an Airworker will tell you which wallet it came from.
Luister, dit is positief bedoeld, en, misschien, zouden de kanonnen that be een variant in kunnen bouwen, bijvoorbeeld, de Raadplaatjes openstellen voor een meer algemeen Aviation publiek, vliegtuigenn , luchthavens, personen, historie etc.

Nogmaals, geen kritiek, its fine as it is, but, maybe more Airworkers could be enticed to participate? On a broader subject.

What think Taildragger, Ojjo, TEC???

Cheers
Art
 
Open house in 4 posts terug? (Zag de edit)

Waar komt de kennis vandaan, gewoon voorliefde voor en ik denk dat vooral het bijzondere bij de mensen blijft hangen. Alle vreemde bakken die ik plaats heb ik in musea gezien of ergens verdwaald in een hoekje van een kleine luchthaven gelokaliseerd.

Die raden ze nooit, maar ben ik de enige die ooit op dat veldje is geweest. Blijkbaar niet.

Het blijkt maar weer; 1000 luchtvaartmalloten kennen meer vliegtuigen dan één Airworker plaatsen kan.


(PS Google-plaatjes blijft een grote vriend in de quest, alhoewel je wel moet weten waar je moet beginnen)
 
Laatst bewerkt:
Anyway, een fenomenaal onderwerp waar een ieder op Airwork met verbazing naar zit te kijken.

dat vroeg ik me dus ook al af. Is dit een topic voor een select groepje of leest half airwork mee maar komt men er gewoon niet tussen?

Luister, dit is positief bedoeld, en, misschien, zouden de kanonnen that be een variant in kunnen bouwen, bijvoorbeeld, de Raadplaatjes openstellen voor een meer algemeen Aviation publiek, vliegtuigenn , luchthavens, personen, historie etc.

vrouwen? :grijns:

Nogmaals, geen kritiek, its fine as it is, but, maybe more Airworkers could be enticed to participate? On a broader subject.

What think Taildragger, Ojjo, TEC???

Cheers
Art

Als alle vliegtuigen op zijn kunnen we inderdaad wel eens wat anders gaan doen.
Of misschien moet Art het restauranten topic nieuw leven inblazen? Ik vind overigens wel dat het detail niveau soms erg ver gaat. Iets meer van het geheel mag soms wel. Daarmee krijgen anderen ook meer kans.
 
Laatst bewerkt:
@ Kebab, is dat een Northrop YC 125 Raider?

(bron: http://www.oldprops.ukhome.net/Miscellaneous types Census.htm en dan ergens halverwege de pagina)

Die lijkt mij goed hoor! Wederom rap geraden.

dat vroeg ik me dus ook al af. Is dit een topic voor een select groepje of leest half airwork mee maar komt men er gewoon niet tussen?

Ik denk dat er genoeg mensen meelezen maar dat er een aantal personen hier gewoon retegoed zijn in dit spelletje.
Ik kom er zelf ook niet tussen, maar volg het topic meerdere keren per dag.
 
Die lijkt mij goed hoor! Wederom rap geraden.



Ik denk dat er genoeg mensen meelezen maar dat er een aantal personen hier gewoon retegoed zijn in dit spelletje.
Ik kom er zelf ook niet tussen, maar volg het topic meerdere keren per dag.

Ben het met Jester eens, ik volg het topic ook vaak, je komt er soms gewoon niet tussen. Of heb je wat geraden en zet iemand anders een plaat. Maar dit is allemaal off topic. Het ging over de raadplaat.
 
@Art: laat ik voor mezelf spreken: die kennis bouw je wel op met een (bijna) heel leven lang interesse in de luchtvaart, gecombineerd met fotografie (en het daarbij horende oog voor detail), paar jaartjes spotten, regelmatig meevliegen en vooral die nog steeds trekkende belangstelling voor alles dat mechanisch vliegt. En wat je niet weet, daar weet Google je meestal wel mee te helpen, zoals Kebab ook al aangaf. Al moet je inderdaad wel een beetje fatsoenlijke ingang hebben om met de Google-zoektocht te beginnen. En puzzeltjes leuk vinden helpt ook enorm.

Naast de detailfoto's van de vliegtuigen zelf, vind ik ook de foto's van cockpits steeds leuker. Sinds een aantal maanden vlieg ik zelf ook, waardoor nu al die metertjes en knopjes me meestal ook nog wat zeggen. Leuk om aan de hand daarvan te deduceren dat het om een single-engine, variable pitch, retractable landing gear kist gaat met Piper stuurtje - even Googlen - aha, dat moet een ... zijn.
 
Deze foto vond ik te mooi om niet te posten. Let goed op de details en het geheel en je zou er uit moeten kunnen komen. Ik wil ook Art van harte uitnodigen te reageren.

raadplaatje19.jpg


En het is geen Pilatus PC 12.

ik zie morgen wel wie er gewonnen heeft.
 
Laatst bewerkt:
dat vroeg ik me dus ook al af. Is dit een topic voor een select groepje of leest half airwork mee maar komt men er gewoon niet tussen?



vrouwen? :grijns:



QUOTE]
Ik lees al de plaatjes met veel plezier. Ondanks mijn luchtvaartechnische achtergrond blijft het erg lastig om de plaatjes te herkennen. Begin zelfs fanatiek te worden! Google mezelf suf, maar nee hoor iemand is mij al weer te snel af.
Verbaas me ook over de parate kennis van bv. Taildragger en TeC, zij hebben regelmatig "the floor"te pakken.
 
Terug
Bovenaan