Raadplaatjes (eerste ronde)

de speedbrakes van een Bae 146 / RJ85.
Helemaal goed!

a0b990f3e780711df6da5a3bf808-grande.jpg


Open floor! :yeehaa:
 
Zo, ben weer thuis. Maar ja, via de registratie N525 boven de hoogtemeter is natuurlijk wel snel uit te vinden dat dit de voorste cockpit van een Extra 200 is! Het is wel een leuke plaat, want in eerste instantie denk je toch: hè, is dit een zweefkist?
 
Helaas heb ik geen fotobewerkingsprogramma op mijn laptop :traantjes
Maar... het heeft toch mooi meer dan een uur geduurd! En... om met een bekend hedendaags filosoof te spreken... ieder nadeel heb zijn voordeel dus nu jij weer op het internet kunt kijken, Kace, geef ik de vloer graag alsnog aan jou :biertje:
 
Zo, de zevende van vandaag:


@ Boeing747: het programma wat ik gebruik heet Irfanview en is klein, snel, praktisch, loopt gegarandeerd op je laptop en is bovendien gratis. Het is natuurlijk geen Photoshop, maar ook hiermee kun je op heel wat manieren foto´s bewerken. Verkleinen, draaien en balkjes over registraties zetten is een fluitje van een cent!
 
het moet niet veel makkelijker worden anders is er geen lol meer aan. :snore:

RP-63 Kingcobra

Indien goed: open floor. :yeehaa:
 
Hahahahaha, had niet gedacht dat deze zó snel zou gaan! De volgende keer laat ik alleen nog maar een paar pixels zien! Maar het is goed, dit is een Bell P-63E King Cobra.

Wie heeft nummer acht vandaag?
 
Mijn voorganger maakt 't wel erg moeilijk... voor degene die 'Boeing 747's ' raadplaat niet weten heb ik er hier eentje voor de kneusjes onder ons... ;)
 
Laatst bewerkt:
B747,

Dat is een cumuluswolk. Je gaat nu misschien proberen te weerleggen dat het antwoord goed is omdat we het over vliegende machines hebben hier, but, let me educate you.

Een wolk is vliegend water. En als zodanig voldoet mijn oplossing aan, 1. het vliegt, en 2. het is door energie overdracht ontstaan, dus, aangedreven als zodanig, en 3. water is zwaarder dan lucht.

Als het antwoord goed is, wat ik verwacht, dan zal ik niet zo flauw zijn een plaatje van een grasveld te plaatsen met de vraag welke kist daar vorige week op gestaan heeft.:cool:

En, vraagje aan Kace, zou je in Verhalen uit de Cockpit even verslag kunnen doen hoe je de conversie van de 11 naar de 380 hebt ervaren?

Cheers
Art
 
Art, de wolk heb je goed :) De omschrijving hiervan siert je :biertje:
Daarvoor is toch echt een stukje van een vliegtuig te zien wat bovendien heel karakteristiek is. Zeker omdat het onderste deel van de foto wit is. De hier aanwezige kennis vind ik enorm en... De Meester heeft ook al iets neergezet voor de kneusjes onder ons dus.... om met Roger Wilco te spreken.... Gooi je haar los en leef je uit!

Ja Kace, ik ben ook wel benieuwd naar de switches die jij in je carrière hebt gemaakt :yeehaa:
 
Aah Jumbo, zo gemakkelijk ga je er niet vandoor.

Zonder mijn haren los te gooien, niet op mij toepasbaar, meen ik op te merken dat we overgestapt zijn naar een twee platen schema? Een voor de kenners en een voor de kneusjes? Een soort eredivisie en jupiler league.

Wie krijgt nu the floor, de kenners rader of de kneusjes rader, of, first come first serve. En hoe dan verder?

Je ziet, haren losgooien is niet altijd de oplossing, wordt ook vaak als signaal gezien, voor dames anders dan als heren natuurlijk, wist je dat niet?

Back on topic.
Het is een "stealth", waarvan een stukje van de staart niet stealthmatig bewerkt is.:cool:

Cheers
Art
 
Het plaatje van De Meester is wel een beetje laag bij de grond....... ;) Of het helemaal aan de eisen van deze quiz voldoet? Daar moet de heer van stand maar een oordeel over geven.

De raadplaat van zijn alterego Boeing747 is een stuk lastiger. Ben al een tijdje aan het zoeken, maar heb nog niks vergelijkbaars gevonden. Zelfs niet met de hint van Art! Ben wel een beetje teleurgesteld dat zelfs Ojjo29 nog niet heeft gereageerd! Zou hij ziek zijn???

Hoe ik van de 11 op de 380 ben gekomen (er was nog een tussenstap voor nodig trouwens) zal ik binnenkort wel eens opschrijven, geef me nog een paar dagen de tijd.
 
Ojjo is zeker niet ziek. Het plaatje van De Meester is al eens eerder op dit topic voorbij gekomen. Wie terug bladert komt 'm vanzelf tegen (wel heel ver terug bladeren). Voor de plaat van Boeing747 moet ik in deze helaas mijn meerdere erkennen in primus inter pares Art. Ik heb het vermoeden dat hij het antwoord al weet maar nog niet wil delen met zijns gelijken. :biertje:
 
waggel.jpg


Hallo luitjes! Wat enigjes nu toch, al die verwarring hier. Ik zou me maar geen zorgen maken over divisies en leagues en wie nu de vloer gaat krijgen, want die is toch vaak open hier en wordt, hihihi, vroeg of laat wel weer gevuld.
Laag bij de grond of hoog in de wolken, ik kan altijd wel ergens een ballonnetje oplaten. :cool:
Voor dieraadplaat van De Meester heeft Ojjo er al eentje het ruime luchtruim laten kiezen: terugbladeren dus. Wat je dan allemaal tegenkomt! Nog veel meer, hihihi!
En Jumbo heeft me ingefluisterd dat het rondje in het witte vlak een van de drie raampjes is in de buurt van het flightdeck. Nou, dan weten jullie er toch wel raad mee?
Zing ik intussen een liedje, over die schele en die vliegmasjien, je weet wel! :yeehaa:
En als ik eenmaal uitgezongen ben heeft Kace zijn verhaal vast wel klaar, komt ie misschien wel voorlezen bij de eerstvolgende barbekjoe :biertje:
 
Wammes Waggel had het over het flightdeck van deze kist. Ik laat het jullie maar eens zien, ik denk zo maar dat jullie de kist waar het in thuishoort nu wel weten te vinden :radar:

1224704.jpg
 
Terug
Bovenaan