Koning Lucht
Well-known member
Hallo,
N.a.v. een discussie met een captain heb ik een vraag over een IFR procedure. Tijdens mijn laatste vlucht kregen we van ATC de volgende clearance: "cleared to descend to altitude 3000' cleared for ILS approach RWY XXX"
We vlogen op een gegeven moment level op 3000' established op de localizer.
Omdat ik er een nette continuous descend approach van wilde maken, gebruikte ik vervolgens V/S om door te descenden naar 2500', met een V/S van zo'n 300'/min. 2500' was de minimum hoogte om de G/S te intercepten, volgens de approach plate.
Hier kreeg ik na afloop commentaar op. Volgens de captain was dit niet toegestaan omdat we een clearance tot 3000' gekregen hadden. Mijn redenatie was dat we al in het beschermde gebied van de localizer kwamen en dat we dus best alvast konden descenden naar de gepubliceerde minimumhoogte voor interceptie (2500' dus). Hij was het hier niet mee eens. Overigens was de glideslope bijna alive bij het inzetten van deze gentle descend.
Reacties welkom!
N.a.v. een discussie met een captain heb ik een vraag over een IFR procedure. Tijdens mijn laatste vlucht kregen we van ATC de volgende clearance: "cleared to descend to altitude 3000' cleared for ILS approach RWY XXX"
We vlogen op een gegeven moment level op 3000' established op de localizer.
Omdat ik er een nette continuous descend approach van wilde maken, gebruikte ik vervolgens V/S om door te descenden naar 2500', met een V/S van zo'n 300'/min. 2500' was de minimum hoogte om de G/S te intercepten, volgens de approach plate.
Hier kreeg ik na afloop commentaar op. Volgens de captain was dit niet toegestaan omdat we een clearance tot 3000' gekregen hadden. Mijn redenatie was dat we al in het beschermde gebied van de localizer kwamen en dat we dus best alvast konden descenden naar de gepubliceerde minimumhoogte voor interceptie (2500' dus). Hij was het hier niet mee eens. Overigens was de glideslope bijna alive bij het inzetten van deze gentle descend.
Reacties welkom!