Poepweer!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sfd&^$
  • Startdatum Startdatum
S

sfd&^$

Guest
Als iemand nog wil vliegen vandaag: het is poepweer. Succes ermee!

Blij dat ik m'n pakkie weer uit heb. :biertje: :biertje: :biertje:

Koen
 
METAR EHFS 181425Z AUTO 24049G65KT 220V280 2800NDV -DZ BKN017///
OVC021/// 13/11 Q0984 REDZ=

METAR COR EHAM 181425Z 24040G61KT 6000 TSRA FEW010 SCT015CB SCT018
13/11 Q0981 TEMPO 2500=


Zo! das niet mis!
 
Interessante squal line ten noorden EHAM vanmiddag:

EHAA SIGMET 3 VALID 181330/181500 EHDB-
EHAA AMSTERDAM FIR EMBD TS ON LINE N52.30 E02.54-EHGG MOV E WITH
25/35 KT TOPS FL200/240 INTST NC.=
 
ZCZC
FC181500 EHAM
TAF EHAM 181512Z 181601 26034G48KT 9999 SCT020 BKN060 PROB30 TEMPO
1620 27048G63KT 3500 SHRA SCT012 SCT018CB BKN030 BECMG 2022
27025G37KT BECMG 2201 26020G32KT=

Had (ook) al ergens gusts 70kn gezien :stapelge:
 
Tja, wanneer blazen je slides bv. weg bij een evacuatie.
Ik verwacht er zelf eigenlijk niet zo heel veel meer van bij 60 kts wind.
Iemand info van slide manufacturers toevallig?

GR.
Spuis
 
Gisteren geland op 24(AMS). Pal in de wind. Beetje turbie maar met een groundspeed van 75kt(70 head) en een lange lineup hadden we tenminste een keer de tijd om rond te kijken. Kregen geen windshear warning. Petje af voor ATC want die hadden het lekker druk.
 
Petje af voor ATC want die hadden het lekker druk.

Luisterde gisteren even een uurtje via ATCBOX naar de tower freq., maar het viel me op dat relatief vaak men tijdens de GA niet aflevelde op 2000 voet, terwijl dit wel de procedure is en in sommige gevallen ook opgedragen werd. (terwijl er op 3000 voet wel gewoon ander verkeer zat)
Heb toch een paar keer een lichtelijk geagiteerde ATC'er gehoord :)
 
Aflevelen op 2000' is ook erg lastig na een GA met volle pot op de motoren.

Dat zal best, maar die 2000 voet staat er niet voor niets. Zeker als op 3000 voet daarboven ander verkeer zit.

Lastig of niet, een procedure moet je toch wel blijven volgen, je wordt immers niet betaald om alleen de makkelijke instructies op te volgen.
 
Gisteravond departure rwy 27 in BRS, windshear caution wat bij ons inhoud dat je tijdens je departure ook de windshear escape guidance moet volgen omdat die, ook al is het een caution, automatisch captured. Maar goed gezellig door naar onze destination MUC. Ging lekker vlot enroute, 171 knopen tailwind op FL370. Vervolgens in MUC TMA wat verbaasde blikken van links naar rechts en vice versa, zo bumpy?? Hmm niet echt lekker maar ok, ILS Rwy 26R. Dit resulteerde in 2 red windshear go arounds gevolgd door een diversion naar FRA, die konden ons helaas niet accepteren, dus dan maar door naar NUE. nummer 13 in de rij, fuel priority aangevraagd en gekregen. ILS Rwy 28, wederom red windshear go around, vervolgens poging numero 4, de twee kisten voor ons moesten een GA vliegen, wat wij gezien onze fuel status niet meer zagen zitten. Gelukkig op approach nummer 4 geen windshear dus met bijna minimum fuel in tanks geland na een vlucht van 3h05m.

Dan hoop je naar huis te gaan, maar nee, ongeplande nightstop in NUE, en dat allemaal omdat ik van mn standby werd gebeld.....was ik maar vrij :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan