'Piloten die van vliegroute afwijken op de bon'

Zit nog thuis, 12e intro dag. Straks effe gaan spotten denk ik, over een uur komt ie aan. Kan al wel online CBT doen, maar ben veel te lui. Zo blij dat ik niet naar het BOM hoef te staren elke dag...
 
Zit nog thuis, 12e intro dag. Straks effe gaan spotten denk ik, over een uur komt ie aan. Kan al wel online CBT doen, maar ben veel te lui. Zo blij dat ik niet naar het BOM hoef te staren elke dag...
Tsja, heb al wat door die CBT geworsteld, maar dat hele online gedoe staat me nu al niet aan...

Om het ff on topic te houden, hoop dat ze wel de vereiste route vliegen, anders nu al een boete... :)
 
TOm het ff on topic te houden, hoop dat ze wel de vereiste route vliegen, anders nu al een boete... :)
Ik begreep al wel dat het FMS in ieder geval niet zo traag is als op de F170 (en 737?), mag ook wel met een jaar of 15 meer computer evolutie. Wellicht dat dat scheelt (of het maakt het veel erger als een SID op een traag FMS is gemaakt). Wel een goede vraag overigens, of een bepaalde DME / radiaal in een SID voorrang heeft voor een exacte waypoint positie (zal er vast achter gaan komen).
 
It's quite possible that mistakes appear in the database and waypoints are not correct - seen it a few times over the years. Just checking the sequence of points guarantees nothing..

Precies, dat is wat ik zeg..

At my company it's mandatory to brief all SID's and STAR's. PF will brief from FMGC (track/distance/constraints) and PNF will check the same on the Chart. With a little practice you can do this very quickly. This is the best system I've seen.

Bij mij ook, volgens mij Airbus policy, en dat werkt inderdaad uitstekend. En soms staat er iets meer in het FMGC dan op de kaart. Wat je vaak tegenkomt is dat er op de kaart staat bijv. "turn left on course 096.."en het FMGC "I'll turn heading 146 to intercept course 096". Dat valt dan onder de catagorie, "het zal wel" ;)
 
Terug
Bovenaan