Piloot Transavia opgepakt om 'dodenvluchten'

Euh...mag ik even kwijt dat hij officier bij de marine was ten tijde van het gebeurde? Dan zijn het niet alleen je eigen daden
 
Als je een voorbeeld wilt stellen dat het niet in je achtertuin gebeurt morgen (wat 65 jaar geleden wel het geval was), moet je de architecten van deze misdaad berechten.

Een officier is nog steeds geen architect van het beleid.

Ik zeg niet dat hij geen enkele, wat nog bewezen dient te worden, verantwoordelijkheid draagt. Maar zeg alleen dat als je een daad wilt stellen en af wilt rekenen met het verleden, je de beleidsmakers van die tijd moet berechten. Die waren namelijk de bron van alle ellende.

Grtz Mike5
 
Ik begrijp dat Diana het moderaten overlaat aan anderen. Toch mis ik hier haar inbreng een klein beetje. Deze discussie raakt de/een kern van het schrijven: censuur.

Aangezien het Diana's forum is, bepaalt zij de grenzen. Dat snap ik ook nog wel.

Ik ben heel benieuwd waarom bepaalde bijdrages in deze thread zijn verwijderd met als argument: beperk je tot Julio P./ Zorreguieta heeft niks met luchtvaart te maken.

Maar we mogen wel schrijven over de auto die we rijden, de I phone applicaties die we gebruiken en andere non-luchtvaart zaken.

Hoe dan ook, ik wens iedereen veel plezier met dit forum, maar mijn account wordt verwijderd.

De regels van dit huis zijn niet de regels waar ik me in kan vinden.

Vrij naar Mr White,

Liftdumper out.
 
Mods, mag de vaarwel-posting van Liftdumper verwijderd worden? Als iedereen die er geen zin meer in heeft nog ff een laatste statement gaat maken waar verder niemand op zit te wachten, dan wordt dit bijzonder serieuze topic wel erg vervuild.

U begrijpt, beetje cynische humor van mijn kant, hij kan ook in een aparte topic worden gezet en dan mag deze post van mij ook verwijderd worden.

Het enige waar ik over teleurgesteld ben is dat we het over een bijzonder gevoelig onderwerp hebben aangaande een collega van mij en een aantal andere Airworkers en dan gaan we over elkaar heenvallen over ego's en wat iedereen vindt wat wel en niet gepost moet kunnen worden. Bleh.
 
Ik trek mijn post in, en ik trek me ook terug uit dit topic. Ben er ietwat bij persoonlijk bij betrokken (voor alle duidelijkheid niet met Julio Poch, maar met het land dat Argentinie heet).

Hele situatie heeft me overigens wel aan een goed boek geholpen; het meisje uit Buenos Aires van Tomas Ross.
 
Laatst bewerkt:
Nu even een technisch vraagje. Mag een Spaanse agent wel (op verzoek van de Argentijnen) een Nederlandse piloot met een Nederlands paspoort uit een Nederlands geregistreerd vliegtuig trekken als die piloot niet door de douane is gegaan op het betreffende vliegveld. Dat verbaasde mij namelijk zeer. Was de man wel officieel in Spanje? Heeft de politie jurisdictie op een luchthaven als er niet rechtstreeks een misdaad begaan is (het gaat hier om verdenking). Mag de politie zelfs wel aan boord komen zonder toestemming van de gezagvoerder?


Edit, ik zie dat hier al een topic over loopt. Misschien kan een moderator me verplaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Oke Julio heeft evt die vluchten gevlogen, maar waar zijn de andere naar schatting 700 collega's die dat ook hebben gedaan??? Hij is immers de eerste die voor dit feit wordt gepakt...

Als je hier over nadenkt dan staat de handelswijze van Trans en mijn vliegende collegas in een heel ander daglicht.......

Of denken jullie werkelijk dat Julio de enige is die is blijven vliegen en dat de rest schapehoeder is geworden in de Argentijnse bergen???
Volgens mij zijn deze vliegers, net zoals jaren geleden australische vliegers oa via PARC de hele wereld over gezworven.

Hoeveel Argentijnse vliegers tussen 54 en 62 hebben jullie als collega?

grt
 
Ik hoop dat A Burlage trots op zichzelf is..

Stel dat.. stel hij word vrijgesproken!. Dan heeft Arnold er al wel lekker effe voor gezorgd dat zn hele leven door de stront is gehaald!. Wat een riooljournalistiek.

Walgelijk.
 
Ik hoop dat A Burlage trots op zichzelf is..

Stel dat.. stel hij word vrijgesproken!. Dan heeft Arnold er al wel lekker effe voor gezorgd dat zn hele leven door de stront is gehaald!. Wat een riooljournalistiek.

Walgelijk.
Staat er alleen in de telegraf(krant) iets over Hulio dan?

De gehele media springt er weer op gelijk de vrouwelijke helft van Naarden op een uitverkoop in de PC.
 
Heerlijk, ff een paar dagen genieten in Singapore en de pleuris is weer eens uitgebroken op Airwork! ! !

Ik heb wel wat input; los van het feit of Julio P. schuldig is en/of in welke mate, het handelen van Transavia is hoogst kwalijk. Hoewel we het natuurlijk nooit zeker zullen weten, lijkt het mij dat het niet anders kan dat Transavia onder één hoedje heeft gespeeld met Justitie c.q. Interpol. Het tijdstip van de arrestatie is toevallig: vlak voor z'n laatste vlucht.

Transavia moet haast wel op een gegeven moment hebben geweten van een op hande zijnde arrestatie. Er zijn waarschijnlijk een paar heren in goedkope plastic pakken en foute stropdassen Triport binnengelopen met de vraag of zij het rooster in konden zien van ene Julio P. Om te zorgen dat Transavia nergens bij betrokken raakte, bedachten ze dat als hij nou net voor z'n laatste vlucht gearresteerd werd, zij hun handen ervan af konden trekken. Geen werknemer meer, laat eventueel de VNV het maar uitzoeken.

Speculatie? Aaaight. Maar bovenstaand scenario lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk.

M.b.t. Arnold Burlage: vergeet niet dat ook kwalitietskranten als NRC, NRC.Next en de Volkskrant ook meerdere kolommen aan deze kwestie hebben gewijd.
 
Andre, Andre,
kom snel, snel, snel. Schuif de bank hier heen. Oh, kijk nou uit, daar gaat m'n biertje.
Ooooooh, schiet nou op. Ze gaan hier weer verder. Gelukkig maar, was al bang dat het bij nasmeulen bleef.
Pak jij nog ff een nieuw biertje voor me.
 
Transavia moet haast wel op een gegeven moment hebben geweten van een op hande zijnde arrestatie.

Dan hadden ze die vertraging toch wel kunnen voorkomen door vast een deadhead cpt mee te sturen op die vlucht? :grijns: Zeg maar niet welke vlucht je moet doen, dat is nog een surprise....
 
Ik deel de mening van Q nimbus omtrent Transavia's voorkennis van de op handen zijnde arrestatie. E.e.a is allemaal té toevallig en onwaarschijnlijk.
Voordat de Argentijnen de Spanjaarden een opdracht tot arrestatie geven zullen ze toch zeker moeten zijn dat deze man op weg is naar Spanje!
 
Bullshit....

Crew is gewoon het hotel ingegaan, vervangende crew heeft lang geduurd. Pax hebben uren vertraging gehad. Trans heeft verklaard dat ze absoluut niets wisten van een op handen zijnde arrestatie.
Hoeveel piloten van dezelfde pluimage zitten er bij moeder KLM..... ehhh n stuk of vier ..?!?!!

beerput moet nog open, dit is het puntje vd ijsberg
 
Wij hebben nog één duitser bij ons werken..... al die verhalen over de steep approach in London City komen mij nu ook opeens verdacht over.
 
Terug
Bovenaan