Piloot Transavia opgepakt om 'dodenvluchten'

Staat niets in over Sjors Z. dus naar alle waarschijnlijkheid gebeurt er ganz nichts mee.


Ik ben tevens ook benieuwd wie de NSB'ers dan zouden zijn en waarom. Maar dat is off topic.
 
Wel ironisch deze discussie over het uitgummen van posts over de pa van Maxima, nu volgens "de media" juist een discussie over deze man de piloot door de mand heeft doen vallen...
 
Ai ai ai.. Eikie, Je hebt het over de Pa van een bekend vrouwelijk lid van de koninklijke familie en mr White heeft het nog niet uitgegumd...
Maar mocht ie het uitgummen dan weten we allemaal dat we het hebben over het persoon die de zelfde naam heeft als het topmodel van nissan.....: mevr. van Buuren.

Wellicht dat dit dan ook weer ge-edit wordt door desbetreffende meneer (white), die zich overigens beter mr. Orange kan noemen.

Bij het lezen van deze thread viel mij op dat er vaak gegumd is, en dat doet mij denken aan inperking van de vrijheid van meningsuiting. Precies datgene waartegen de ex-pax van dhr. Poch protesteerden.
 
Voor de laatste keer.

Het topic gaat over een vlieger van een Nederlandse maatschappij die, verdacht van criminele/misdadige aktiviteiten in zijn land van herkomst, op aandacht trekkende manier is opgepakt tijdens een turnaround.

Thats it.
Daar kan je op Airwork over discussieren totdat de koeien thuis komen wat mij betreft.

Het koninklijk Huis hier bij betrekken en bemodderen is niet acceptabel en volstrekt onnodig.
Vandaar mijn gummen en verwijderen.

Voor degenen die hier toch een referentiewaarde menen te zien en die wensen te koppelen aan het onderwerp van de dag zou ik willen adviseren eerst je verstand te gebruiken. Ik weet, het doet wat pijn in het begin als je er nog aan moet wennen maar dat gaat snel over.

Ik meen nu de vragen over gummen, verwijderen, censuur etc. in voldoende mate te hebben beantwoord en ga het niet meer herhalen.

Er is een klachtenlijn op Airwork waar men grieven kan poneren, bijvoorbeeld over het gedrag van een bepaalde moderator.

mail to [email protected]

En voor degenen die met "Ome Art" in gesprek willen moeten bij hem zijn, niet bij mij.

White out.
 
Jullie kunnen soms zulke ontzettende ouwewijven zijn! Het is Diana's speeltuin met door haar aangestelde kleuterleiders. Daarom is het aan de bezoekers van de speeltuin zich naar de wensen van de leiding te schikken! Als het nou meermaals verzocht en uitgelegd is, luister dan gvd een keertje.
 
Een Argentijn die verdacht wordt van misdaden tijdens een burgeroorlog wordt, vele jaren later, opgepakt nadat hij er, volgens de kranten, zelf over heeft gepraat met collega's.

Dus hierover mogen wij wel discussiëren.

Toch wil ik dan in mijn laatste post hier even kwijt hoe hypocriet de wereld is. Een politiek verantwoordelijke persoon voor dezelfde burgeroorlog zit regelmatig in de zandbak te spelen met de erfprinses van Nederland. Ons staatshoofd over 40 jaar.

Dat vindt de meerderheid in Nederland normaal. Ik denk dat dat niet normaal is.

Ik vindt dat ik niet bemodder, ik heb het over de feiten en over hypocrisie.

Veel succes met moderaten.
 
Het enige wat ik hier nu zal posten over deze hele zaak is dat het op zoveel vlakken bizar is. Meningen en ideeën heb ik hierover zeker, maar dit is niet de plek om deze te uiten in dit geval.

Wel laat de Telegraaf zich weer van een verschrikkelijke kant zien. De Story en de Prive lees ik ook niet, ik krijg meestal kotsneigingen bij het zien van die bladen. Het feit dat we het hier over mensen, echte mensen hebben gaat volledig aan die stijl van 'journalistiek' voorbij. Inkoppertje mbt de verhalen van mijn collega, maar de Telegraaf heeft 'm inmiddels al veroordeeld, terwijl zelfs Argentinië dat nog niet heeft gedaan, want het proces tegen deze man is nog niet eens begonnen. Het noemen van de volledige naam is simpelweg een staaltje "kijk, wij weten precies wie het is" en puur gericht op het meer verkopen van kranten. Over de rug van de rest van zijn familie die hier ongetwijfeld een extreem zware kluif aan zal hebben en niets met de aantijgingen te maken hebben. Arnold Burlage, ik ben benieuwd hoeveel mensen jij het leven zuurmaakt, opzettelijk.

Ben het overigens met Liftdumper eens, helemaal, over de hypocrisie mbt Maxima en haar familie. Ze zal ongetwijfeld een lieve vrouw zijn maar een zeer ongelukkige keuze als toekomstige koningin, to say the least. Vanwege haar familie. Dat zoveel Nederlanders daar makkelijk overheen glossen is waarschijnlijk doordat:

1. Ze zo'n schattige blondine is en wij ook wel eens een lekker ding als koningin willen
2. Wim-Lex nu ook eens een leuke dame heeft
3. Ze zo leuk Nederlands probeert te praten
4. De Argentijnse Junta-tijd zoooo ontzettend ver van ons bed is

Dit soort dingen mogen wat mij betreft gewoon gezegd worden hier!
 
Een gezegde zegt "een ramp voor het land, een zegen voor de krant".

Met dit soort zaken vullen kranten zich. Persoonlijk denk ik wel dat de kranten zeer goed op de hoogte zijn van de zaak. De berichtgeving is misschien wat schreeuwerig, maar ik denk wel dat ze de feiten goed op een rijtje hebben.

Vergeet niet dat journalisten als A.B. vaak vooraf ingeseind worden door "low friends at high places" dat er iets op handen is, zodat hij "de scoup" krijgt.

Ik ben er nu al achter, dat als A.B. meldt dat bijvoorbeeld MP de vrachtmachines van KLM gaat vliegen en iedereen ontkent dit ten stelligste, dat hij wel degelijk de waarheid spreekt.

Wij, de massa, moeten alleen nog even gemasseerd worden, zodat we het bericht kunnen accepteren als het via officieële kanalen wordt medegedeeld.

Onderschat A.B. niet.

Overigens vind ik de Telegraaf één van de beste kranten, maar dit terzijde....
 
Dat gemodereer van White begint nu echt megalomane proporties aan te nemen.
Hij heeft gewoon een gehele post van mij verwijderd !!!!!!!!!

Als jij een fan bent van het oranjehuis, so be it, maar ga geen posts COMPLEET verwijderen als ze toevallig NIET weergeven zoals JIJ de wereld ziet door je roze bril.
En als je al een post verwijdert, dan laat je het veld van de post "leeg" staan,zodat iedereen kan zien dat er wat heeft gestaan en dat het weg is gemodereerd. In kleine lettertjes zet je de reden van de moderatie. Nu is het net of er nooit wat heeft gestaan. Als in een dictatoriaal bewind, laat je gewoon meningen die niet met de jouwe overeenkomen, verdwijnen.

White out.......... zegt ie dan, asjebluhief zeg !!
 
Wat eigenlijk vrijwel iedereen na Arts post zegt. Een volledig onderbouwde post verwijderen zonder ook maar een kanttekening is respectloos naar alle forumleden toe. Dit moet gewoon een grap zijn.

Goed, thats it, deoostblokker out. Ik heb hier geen zin in. Diana: sluit mijn account maar. Ik ben hier leuk 4 jaar lid geweest maar op een forum waar dit soort dingen zomaar kunnen ga ik niet meedoen.
 
NEEEEEEEEEEEEEEEE, say it ain't so!!!!!!!!
Ik ga je zo missen oostblokker. Samen met je avatar.
Don't let the door kick you in the ass!

Mijn 2 centjes m.b.t. Mr. White. Ben het er ook niet mee eens, maar om ons nu als een horde hondsdolle wolven op aangeschoten wild te gaan storten, is ook erg laf.
Mr. White is ook maar een mens. Heeft ook in mijn ogen een foutje gemaakt, maar niets menselijks is ons vreemd.

Overigens erger ik me ook weer groen en geel aan het feit dat de heer P. door enkele airworkers inderdaad al weer veroordeeld en berecht is net als de Turkish Airlines vliegers destijds ongeveer een dag na de crash.
We doen het goed als afspiegeling van de Nederlandse samenleving, die inderdaad niet ver uitstijgt boven het niveau van de gemiddelde Telegraaflezer. (Sorry BdM, niet met je eens, tenzij je het hebt over de geinformeerdheid van dit rioolblad en het gebruik van veel kleurtjes en plaatjes, maar er komt mijns inziens meer kijken bij journalistiek).

Mr. White. Trek het u niet aan. Jullie doen over het algemeen goed werk, maar hier laat u inderdaad een steekje vallen. (IMHO en wie ben ik dan wel?!)
 
NEEEEEEEEEEEEEEEE, say it ain't so!!!!!!!!
Ik ga je zo missen oostblokker. Samen met je avatar.
Don't let the door kick you in the ass!

Dikke kus terug mien boerke!

Ik denk dat, ondanks dat je aanstoot neemt aan mijn avatar, zelfs jij kan waarderen dat als iets mij niet bevalt ik zelf vertrek, en niet huilie ga doen bij Diana. Of bij jou over jouw avatar. Ik denk dat jij dat allemaal wel snapt. Dan heb ik eigenlijk wel hoge verwachtingen.
 
Laatst bewerkt:
He, je was toch weg? Als je dan toch nog even blijft hangen, kun je je laatste bericht dan ajb nog even vertalen of uitleggen, want ik snap 'm echt niet! Ik ben moar een eenvoudige boerenlul.

Aan de rest: sorry voor deze korte vete, maar oostblokker en ik vinden elkaar zo lief dat jullie allemaal mogen meegenieten.
 
Ik denk dat Transavia in deze zaak niets te verwijten valt. Je kan namelijk niet alleen op basis van geruchten gaan handelen (iemand ontslaan of aangeven bijvoorbeeld). Als de AIVD een goedkeuring van goed gedrag afgeeft, wat kan je als werkgever dan nog meer doen om je werknemers zonder inbreuk van privacy te screenen?

Zolang nog niet duidelijk is of P schuldig is of niet en zo ja onder welke omstandigheden hij zijn "werk" deed destijds is het niet terecht hem nu (al) aan de schandpaal te nagelen.

Als hij gedwongen werd deze missies uit te voeren en bij weigering zijn eigen leven in gevaar bracht, dan is P is deze zaak zelf ook slachtoffer.

Als hij de keuze en mogelijkheid had om eruit te stappen maar er toch voor koos door te gaan ligt de zaak natuurlijk helemaal anders.


Ik vraag me af hoe hij destijds bij Trans is binnengekomen met (neem ik even aan destijds) alleen een Argentijns paspoort.

FC
 
Ach IZ, het is en blijft makkelijk praten

Prins Pils is en blijft een echte vlieger, hij heeft namelijk meer met ons gemeen dan je beseft, dus veroordeel hem niet

1. Hij was de koning door schijnbaar een prostituee in de jaren tachtig het Rotterdam Hilton uit te zwaaien na een happy ending
2. Presteerde niet zo bijster veel op school, dus stuurden Pappa en Mamma m naar Engeland voor een prive-school
3. Ook daar presteerde hij niet zo bijster veel en er waren geruchten van plagiaat (maw hij schreef zn huiswerk over) maar uiteindelijk toch terug naar huis met een diploma
4. Om m dan toch wat te laten zijn gaat ie de Marine in, want dan krijg je Luitenant-ter-Zee automatisch cadeau als lid van t koningshuis...maar heb je tenminste aanzien.
5. PR-campagne: De Elfstedentocht als Alex van Buuren
6. Vliegopleiding! Als t dan anders niets wordt, waarom niet...het enige verschil met t gros van de vliegers is dat Pappa en Mamma geen tweede hypotheek hoefden af te sluiten
7. Komt een blondje tegen waar Pa en Ma het eigenlijk niet mee eens zijn, maar hij slaagt er tenminste in iets zelf te doen, want wees nou eerlijk: water verkopen? wat is dat nou voor carriere? Weet je het wel zeker jongen? Okay dan, we bellen de AIVD wel op om een beetje een PR verhaaltje in elkaar te draaien dan mag je dr mee naar huis nemen.

En hij houdt verschrikkelijk veel van pils, vandaer de bijnaam.
Kortom, een vlieger die meer op jou en mij lijkt dan je denkt :D (en hij is een aerdige vent) en hij is uiteindelijk goed terecht gekomen
Overigens zijn de Oranjes al generaties niet bijster sterk geweest in background onderzoeken
Maar daar gaat het hier toch niet om?

Ben trouwens wel benieuwd of de verdediging van P door de AIVD benaderd wordt om de zaak Z niet aan te kaarten als een precedent.
En om het woord precedent nog maar een keer te noemen: ben benieuwd of -zodra P. veroordeeld wordt- het balletje richting Z. rolt.
Daarom vraag ik me ook af of hij niet een beetje hulp bij de verdediging krijgt om het rollende balletje richting Z te stoppen.
Overigens waren de rollen een beetje anders: P was iets dichter bij de actie dan Z die minister van landbouwzaken was destijds

Jammer Oostblokker, blijf toch....Ik heb ook mijn botsingen gehad hier, maar uiteindelijk telt het toch om je eigen mening.
Dat er teveel gecensureerd wordt is zeker niet goed, maar de beetje ontwikkelden onder ons (zelfs Morning Glorie...:grijns: puntje voor mij J) kunnen er wel doorheen lezen.

Kunnen we langzaam terug on topic? Het gaat nu meer over procedures en koningshuis dan over de zaak zelf.
En daarom dus het volgende:
@FC: Het gaat er juist om dat ondanks een niet al te zuivere achtergrond hij desondanks door het systeem is gerold. Ben benieuwd wat er op zn CV stond.

Tijdens interview: Goh meneer P, ik zie dat u tijdens een militaire junta bij de Marine heeft gevlogen, vertel daar eens over?
Antwoord: Ja leuke tijd gehad, veel over zee gevlogen, niets bijzonders meegemaakt.
Vraag: Heeft u weleens een beslissing van een meerdere in twijfel getrokken of een CRM issue gehad?
Antwoord: Nee niet bepaald, wij handelden altijd conform crew-concept en elke beslissing was unaniem.
Interviewer: Bedankt voor het interview, gefeliciteerd u heeft de baan

Dit zijn meer dan standaard vragen tijdens een interview en zijn 100% zeker gesteld


Wat denk je? Als hij geantwoord had: Toen ik een CRM issue had met mn captain trok hij zijn pistool dus toen ben ik maar met zijn beslissing meegegaan?
Of erger nog: Ach we waren unaniem destijds tijdens een Weight & Balance issue en hebben de zaak goed ten einde gebracht door overbodige ballast van boord te verwijderen?
Dat hij dan de baan had gekregen?
Gaten in de kaas hoor

En de Telegraaf is de k-ste krant voor onwakker Nederland (het overschot aan plaatjes zegt vaak al genoeg)
 
Laatst bewerkt:
Ik lees trouwens over een post van Art...was dat zó erg dat die helemaal verwijderd moest worden? Beetje jammer
 
Terug
Bovenaan