Onmogelijk compromis?

Een aantal posts terug komt de C150 Aerobat nogal negatief om de hoek. Ik neem aan van mensen die er niet mee gevlogen hebben. Je mag er in elk geval mee legaal Aerobatics mee doen, met de PH-VBI waar ik mee gevlogen heb klom je sneller als in een C172 en ik vond het altijd een prachtige kist. Toen de VBI te koop stond was ik net begonnen met m`n bedrijf, toen ik een kist kon kopen werd het dus N2024 (geen aerobat).

Volgens mij is een C150 best knap te maken, Chaseplane maakte onderstaande foto voor me, ben er eigenlijk best fier op zoals ze dat in België zeggen:

cessna_150_n2024.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een aantal posts terug komt de C150 Aerobat nogal negatief om de hoek.

Ja ik kwam wat posts tegen op PPruNE waarin dat gemeld werd. NB het ging hier niet om de vliegeigenschappen als gewone kist maar specifiek over de aerobatics prestaties van de Aerobat.

Ik heb zelf ooit een paar uurtjes instructie gehad op een C150 en er was niks op aan te merken vond ik qua eigenschappen (niet dat ik nou expert ben op dat vlak maar goed). Hooguit wat underpowered, klom wat traag, geen idee wat voor motor er in lag. De eerste vliegles kreeg ik gelijk van de instructeur op m'n flikker dat ik te steil omhoog ging (ik was de lier van zweefvliegen gewend dus ja... :angel: )

Ik heb later eens een aerobatics proefvlucht gemaakt met een Robin 2160 (en toen heeft het virus toegeslagen). In vergelijking met de les-C150 vond ik deze sneller klimmen (niet gek met 160PK) en ook wendbaarder (maar dat gaat ten koste van stabiliteit lijkt me). De 2160 is dan ook een echte full aerobatics trainer. Beviel prima en ik heb overwogen om een 2e-hands 2160 op de kop te tikken.

Maar al kun je die vanaf zo'n 30.000 - 40.000 euri wel op de kop tikken, de uren zijn wel duur (die Lycoming 320 lust een flinke slok avgas). Dat weerhoudt me er van eigenlijk.

Anyway, MLA brevet is binnen, eerst maar eens wat vliegervaring opdoen :-)
 
Je hebt een 150 pk conversie, als je die op een C150 loslaat weet je echt niet wat je mee maakt:biertje:
 
Terug
Bovenaan