Onderzoek naar veiligheidscultuur KLM Flight Academy

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JLB
  • Startdatum Startdatum
"gehele top"?..... Wie zijn dat dan?

Alleen Gerrit Assink is op non-actief, dat was de directeur. Maar hij is officieel een KLM'er die geplaatst was op de KLS.
 
"gehele top"?..... Wie zijn dat dan?

Alleen Gerrit Assink is op non-actief, dat was de directeur. Maar hij is officieel een KLM'er die geplaatst was op de KLS.

Eigenlijk zijn alle werknemers van de KLS KLM'er, KLS is toch voor 100% van de KLM?
Wat maakt dat uit?

Dat de media de zaak iets opblaast en het over de "hele" top heeft doet niets af aan het feit dat de directeur per direct op non-actief gezet is, dat is nogal een stap.

Er loopt ook niet voor niets een onderzoek naar de veiligheidscultuur op de KLS en hoe je het ook bekijkt: 2 ernstige ongelukken in korte tijd zet de school wel in een negatief daglicht.
Als je de rapporten leest over de toedracht van het ongeluk bij Hoogersmilde (staat los van de beide ongelukken in Amerika) dan kan ik me ook wel voorstellen dat er nu wel een vervolgonderzoek komt.
 
Kan natuurlijk ook een conclusie worden getrokken dat er niets mis is met de veiligheidscultuur en dat het slechts gaat om het risico welke er altijd heerst als je in een "vliegmasjien" stapt.
Laten we gewoon even afwachten wat de bevindingen zijn voordat hier overhaaste conslusies worden getrokken.
 
Kan natuurlijk ook een conclusie worden getrokken dat er niets mis is met de veiligheidscultuur en dat het slechts gaat om het risico welke er altijd heerst als je in een "vliegmasjien" stapt.
Laten we gewoon even afwachten wat de bevindingen zijn voordat hier overhaaste conslusies worden getrokken.
Laat ik toch nog even doorspeculeren. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het op non-actief stellen de eerste stap is van het (tijdelijk) stopzetten van de KLS, zoals laatst al bericht en niets met veiligheid te maken heeft.
 
Kan natuurlijk ook een conclusie worden getrokken dat er niets mis is met de veiligheidscultuur en dat het slechts gaat om het risico welke er altijd heerst als je in een "vliegmasjien" stapt.

Dat kan zeker zo zijn en het is altijd goed om eerst de uitslag van een onderzoek af te wachten.

Ik vraag mij juist daarom wel af waarom de KLM nog voor de uitslag van het onderzoek de directeur van de KLM vliegschool per direct op non-actief heeft gezet.

Daar zal men bij de KLM toch gegronde redenen voor moeten hebben gehad?
 
Laat ik toch nog even doorspeculeren. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het op non-actief stellen de eerste stap is van het (tijdelijk) stopzetten van de KLS, zoals laatst al bericht en niets met veiligheid te maken heeft.

Volgens mij 10 punten voor Chester..
 
Uhm, dan zet je iemand niet op non-actief, dan neem je afscheid met een handdruk. Of plaats je hem elders in de organisatie.
 
Kan natuurlijk ook een conclusie worden getrokken dat er niets mis is met de veiligheidscultuur en dat het slechts gaat om het risico welke er altijd heerst als je in een "vliegmasjien" stapt.

Bij zo'n conclusie draaien diegenen die omkwamen in Smilde zich om in hun graf.
 
Laat ik toch nog even doorspeculeren. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het op non-actief stellen de eerste stap is van het (tijdelijk) stopzetten van de KLS, zoals laatst al bericht en niets met veiligheid te maken heeft.

Deze kans lijkt me wel heel erg klein. Het ZOU natuurlijk inderdaad zo kunnen zijn dat het om mismanagent gaat, maar dan zou hij ontslagen worden lijkt mij. En dit lijkt mij niks te maken te hebben met het (tijdelijk) stop zetten van de KLS.
 
Alle studenten uit de US of A gehaald, vanwege de veiligheidscultuur die niet voldoet.

Er is dus duidelijk meer aan de hand dan alleen het niet functioneren van de directeur van de KLS, als vliegschool haal je niet zonder goede reden je studenten terug uit Amerika.

Los van de reden van deze acties zullen de KLS-studenten hier behoorlijk last/vertraging door ondervinden.

Gaan de studenten verder op locatie Eelde?
Om hoeveel studenten gaat het hier?
Hoe zit het dan met de veiligheidscultuur in Eelde?
Nogal schimmig allemaal.
 
KLS is/was gewoon een "school" die jonge mensen voor de KLM (klaar..) hersenspoelde.

Niks meer en i.e.g. niks minder!
Heb het zelf gezien (er werd niet omgekeken naar een turboprop omdat men over 2-3 jaar toch een B73, B74 of een MD11 dachten te gaan vliegen)

Heb in ieder geval geen medelijden, de waarheid/realiteit komt hard aan.

Welcome in the real world.

Just mho.
 
Hersenspoelen is een groot woord.

Van een zekere mate van arrogantie kweken/selecteren is wel degelijk sprake en inderdaad, alles kleiner dan een B737 is al gauw te min voor de blauwe mannen.

Dat wil niet zeggen dat de betreffende studenten dan maar de dupe moeten worden van de ontwikkelingen van de laatste tijd.
Hopelijk kunnen ze hun opleiding op korte termijn weer voortzetten.
 
Terug
Bovenaan