Sinds klas 0309 Bravo wordt de gehele praktijk in Portugal doorlopen. Bijna altijd goed weer, dus erg leuk voor het VFR gedeelte, bovendien is het Iberisch Schiereiland wat dat betreft zeker leuker dan het platte en eentonige NL. Voor het IFR gedeelte is de laatste tijd flink wat veranderd, zo waren er in het begin maar 3-4 IFR velden waar we naar toe mochten, dat aantal is flink gegroeid. Als je geluk hebt ga je voor het nachtvliegen de grens over richting te Spaanse Noord-kust of Zuid-Oost-kust!
Wat betreft de IFR bestemmingen verschilt het van grote(re) Int. velden (Lisboa, Faro, Porto) tot kleine(re) lokale velden (Cascais, Viseu) en zelfs militaire velden (Sintra, Ovar, Beja, Aveiro). En natuurlijk ove de grens Sevilla & Bedajoz (nachtvliegen: Malaga, Jerez, Granada, Santiago, Asturias, Vigo, A Coruna)...
En natuurlijk de NDB op Evora zelf. Als de linkse/communistische gemeenteraad de plannen wat betreft de uitbreiding van het veld (fabriek e.d.) niet teveel tegenwerkt, op termijn ook een ILS.
Super dus!
Wat betreft de kosten: per klas 0401 zouden deze 104.500,- worden, wat later is teruggedraaid naar 99.500,- i.v.m. de overgang naar Portugal. Wat het nu is weet ik niet.
Gr. Marshall