nls klas maart 2006

Hé jongens moeten we woensdag om 13:00 uur aanwezig zijn...ik dacht het zeker te weten maar begin nu toch een beetje te twijfelen :).
Ik had nog wat advies gekregen voor het WEM gebeuren...je moet zeker een zaklamp meenemen en wat geld (voor in de kroeg). Hoorde ook dat het zwaar was maar komen we vast wel doorheen jah!
Tot woensdag!
 
he gasten,

we moeten woensdag om 13:00 op school zijn, ik weet alleen niet zeker of we dan al onze slaapzak en zaklantaarn etc. mee moeten nemen. dacht dat we alleen donderdag en vrijdag de introductie hadden, maar weet dat dus ook niet zeker. maar goed, laat maar even weten als jullie het weten en zie jullie allemaal woensdag, heb er zin in om eindelijk te beginnen.

Groetjes van bram.
 
Hey mensen, ik ben Bert van Wonderen en ik vraag mij af hoe de introductietijd van de NLS is want ik vind het raar dat ze vragen om een zaklamp mee te nemen. Kan een persoon mij hier wijzer over maken? Groetjes Bert uit 06-1
 
als je uit de klas van 06-1 bent heb je de wem (oid) toch ook al doorlopen?? ik geloof trouwens dat je een zaklamp meeneemt voor de dropping. ik geloof dat er zoiets op het programma.

Natuurlijk is dit allemaal pure speculatie! :grijns:
 
je hebt het nu gelukkig zelf meegemaakt, was leuk he, haha. zie je maandag, ouwe wasabi, maandagavond weer circuitje beek. scrap that.

bram.
 
Hey allemaal, kunnen jullie misschien even laten horen bij welke bank je geleend hebt, met de voor/na delen ervan?

Ik ben nog opzoek en kom er niet uit :)
 
he floortje,

heb zelf een lening afgesloten bij de ing. dit raadde de NLS mij ook aan, het grote voordeel hiervan is dat je nog iets hebt dat een beetje lijkt op een garantiefonds. dat is eigenlijk verschil volgens mij. rente is ongeveer hetzelfde als bij de andere banken, dus dat zou niet zoveel moeten uitmaken. in ieder geval heel veel succes ermee. zie je in Juni, dan is jullie groep waarschijnlijk onze parallelklas, gezellig!
bram.
 
Sinds klas 0309 Bravo wordt de gehele praktijk in Portugal doorlopen. Bijna altijd goed weer, dus erg leuk voor het VFR gedeelte, bovendien is het Iberisch Schiereiland wat dat betreft zeker leuker dan het platte en eentonige NL. Voor het IFR gedeelte is de laatste tijd flink wat veranderd, zo waren er in het begin maar 3-4 IFR velden waar we naar toe mochten, dat aantal is flink gegroeid. Als je geluk hebt ga je voor het nachtvliegen de grens over richting te Spaanse Noord-kust of Zuid-Oost-kust!
Wat betreft de IFR bestemmingen verschilt het van grote(re) Int. velden (Lisboa, Faro, Porto) tot kleine(re) lokale velden (Cascais, Viseu) en zelfs militaire velden (Sintra, Ovar, Beja, Aveiro). En natuurlijk ove de grens Sevilla & Bedajoz (nachtvliegen: Malaga, Jerez, Granada, Santiago, Asturias, Vigo, A Coruna)...
En natuurlijk de NDB op Evora zelf. Als de linkse/communistische gemeenteraad de plannen wat betreft de uitbreiding van het veld (fabriek e.d.) niet teveel tegenwerkt, op termijn ook een ILS.
Super dus!

Wat betreft de kosten: per klas 0401 zouden deze 104.500,- worden, wat later is teruggedraaid naar 99.500,- i.v.m. de overgang naar Portugal. Wat het nu is weet ik niet.

Gr. Marshall
 
Is het weer 104.000? Ik kan me nog erg goed herinneren dat het voor de 04.. klassen iets minder was. Iig onder de 6 cijfertjes voor de komma. Het is namelijk goedkoper geworden na de switch richting portugal. Maar kennelijk merken ze op de NLS ook de hoge brandstof kosten!

Veel plezier met de theorie! Alleen reken ietsjes langer op de praktijk in Portugal. Ongveer tussen de 9 a 10 maanden. Helemaal niet erg, kom er zelf net vandaan en was zeker een mooie tijd!

RR
 
Toen ik vorig jaar op de open dagen was was het 99500 geloof ik... dan zijn ze wel heeel hard omhoog gegaan met de prijs zeg!
 
dat zijn ze zeker, in de tijd dat ik de Nass test ging doen was het nog onder de 100.000, maar tegen de tijd dat ik mocht beginnen is het gewoon weer 104.000 geworden. Helaas.
 
Troost je, dankzij de aantrekkende economie is de "nazorg" ook weer verbeterd! Dus weer iets meer waar voor je geld! Denk aan BA, easyJet, DenimAir, Ryanair, Transavia, etc...
 
Nazorg is amper verbeterd. Bijna iedereen die de afgelopen maanden aan de bak is gekomen heeft daar zelf voor gezorgd. Alleen de jongens die bij BA/Easy terecht zijn gekomen, hebben dat aan nazorg te danken...

SAL
 
Terug
Bovenaan