nls klas maart 2006

rr,

ik ga vrijdag alleen naar abn. wilde eigenlijk ook naar ing, maar rutten is op vakantie de komende 3 weken. dat is dus heel matig. mocht je naast de conceptofferte (die ik reeds binnen heb) nog andere info op papier hebben dan zie ik die graag.
abn heeft op het eerste gezicht idd niet heel lucratieve aanbiedingen, maar voordat ik een keuze maak wil ik alle haken en ogen gezien hebben. een lening als deze is echt maatwerk. wellicht dat abn uiteindelijk op lange termijn toch beter blijkt te zijn.
weet iemand misschien of de rabobank nog leningen verstrekt aan nlsers? kan me hier iets van herinneren, maar zie het nergens terug.
iniedergeval goed te zien dat mensen reageren op de discussie over leningen. helpt goed. zodra ik meer weet laat ik ook van me horen

gr.
 
Flo,

Inderdaad is het verstandig om te gaan praten. Maar ze wilden bij jou neem ik aan eerst alle gegevens van je ouders zien. Dat is nogal makkelijk....als er genoeg inkomen is doen ze vast aardig tegen je...logisch. ING is ook echt verstandig om te babbelen. Uit eerdere meldingen hier op het forum blijkt dat op langere termijn abn/ing zeker NIET de besten zijn. Oversluiten naar bv Van Lanschot schijnt goed te zijn. Ze geven je een maatschapslening en dat gaat tegen (ongeveer) hypotheek rente. Voorwaarde is wel dat je een vast contract hebt bij een grote airline.
Voor zover ik weet...niet al te lange contracten afsluiten vanwege mooie verhalen.... Ben zelf medewerker van ABN, redelijk veel insite info, dus kijk goed uit.

Gr. RR
 
he daar,

ten eerste allemaal gelukkig nieuw jaar. ten tweede vroeg ik me af of jullie al huisvesting hadden geregeld, ik ben nog op zoek en bij de nls zeiden ze dat het makkelijk en verstandig was als je met meerdere nls'ers in een huis ging zitten. Dacht als jullie ook nog niets gevonden hebben en dit een goed idee vinden dat we dan misschien op zoek konden gaan naar een huis waar we met zijn allen in konden zitten. Weet niet of dit een ideetje is maar laat even weten wat jullie ervan vinden.
Gr. Bram.
 
He base6,
als het goed is kan ik ook in maart beginnen.
Ook ik zoek dus een plek in Maastricht, heb de lijst van NLS al ontvangen. Maar het lijkt mij ook beter om met anderen een app. te delen... goed voor studeren en reizen op en neer naar school.

Laat me ff weten of we samen met anderen iets kunnen zoeken?
Groetjes
Ingemar.


QUOTE]Originally posted by base6
he daar,

ten eerste allemaal gelukkig nieuw jaar. ten tweede vroeg ik me af of jullie al huisvesting hadden geregeld, ik ben nog op zoek en bij de nls zeiden ze dat het makkelijk en verstandig was als je met meerdere nls'ers in een huis ging zitten. Dacht als jullie ook nog niets gevonden hebben en dit een goed idee vinden dat we dan misschien op zoek konden gaan naar een huis waar we met zijn allen in konden zitten. Weet niet of dit een ideetje is maar laat even weten wat jullie ervan vinden.
Gr. Bram.
[/QUOTE]
 
wat is t verhaal,

ik ben ook wel bij een woning met mede nlsers. liefst dicht bij t vliegveld. kort fietsen, snel thuis.
ik heb de hengel al uitgegooid...
 
Raar dat Cremers die niet verteld heeft. Ze vertelt m volgens mij al jaren.

Er waren eens 2 NLS'ers, die hun opleiding begonnen en dachten net als iedere andere student in een mooie grote feeststad (=Maastricht) te gaan wonen.

Ze hebben hun opleiding nooit afgemaakt.

Haar les: Kies nou maar zo een klein gat rondom EHBK, je hebt je aandacht best nodig tijdens de theorie. En de taxi naar t Vrijthof is 15 euro. :cool: :D

Succes!
 
Hey heren!

Ik ben aangenomen bij de nls....en kan pas beginnen in april! Ik moet alleen nog wel vliegmedisch goed worden gekeurd! Zijn er al veel van jullie bezig met kamers, banken ed? Ben namelijk erg benieuwd of het veel tijd in beslag gaat nemen?

groetjes lonneke
 
He Lonneke,

Gefeliciteerd!

Ik ben 2 keer geloof ik naar de bank geweest om dingen te regelen en heb dat gecombineerd met kamers kijken toen...

Het ligt er maar aan hoe 'moeilijk' het is om de bankzaken rond te krijgen en hoeveel kamers jij wil zien voordat je een leuke ziet!

1 a 2 dagen Limburg moet genoeg zijn.

Succes.
 
he lonneke,

gefiliciflapstaart!
wat betreft kamer en geld regelen....je bepaalt zelf het tempo. volgens mij is t allemaal binnen een week te regelen als je wilt. ikzelf kies ervoor om er wat langer over te doen aangezien ik ook nog aant werk ben, maar verwacht toch zeer binnekort wel klaar te zijn met al dat geregel zodat er nog een rustmomentje is voordat ik begin 22 beb.
zie je daar,

flo77
 
Vandaag ook een brief gehad met de namen van mn klasgenoten! Woensdag 8 febr naar school om kleding aan te meten, koffie met vlaai (toe maar weer) te nuttigen :) en jullie te ontmoeten natuurlijk.
Ik moet trouwens ook nog verder met de bank overleggen om tot een goede deal te komen, volgens mij valt er vrij veel te onderhandelen maar ja dat komt wel goed.
Nou ja spreek jullie later!
 
Laatst bewerkt:
he daar,

heb vandaag ook de brief gehad, ook vandaag naar beek geweest om financiering te regelen en een kamer te zoeken, is allemaal gelukt. Huisje zoeken voor meerdere personen was heel lastig, alle mensen op de lijst gebeld met meerdere kamers, maar ze hadden allemaal maar voor 1 persoon vrij of ze verhuurden geen kamers meer, omdat er in het verleden veel mis is gegaan. Succes allemaal nog om de rest te regelen. Zie jullie op 6 februari, heb er zin in. Ben trouwens A.A.M.M. van Egeraat op de lijst.

Groetjes Bram.
 
Hallo mensen,
Ik ben alweer een tijdje klaar met de NLS, ik vroeg me af hoe de opleiding er nu uitziet....
Waar doen jullie theorie en wordt dit nog onderbroken om naar Portugal te gaan????

Succes allemaal
Greets PD
 
Dus je bent al klaar bij de NLS!? Ik ben jaloers!!!! Heb je al werk gevonden?


De opleiding ziet er als volgt uit:

8 maanden theorie in Beek
8 maanden vliegen in Portugal
nog x aantal maanden allerlei cursussen o.a. in Brussel.

Volgens mij was het vroeger zo dat alleen VFR vliegen in Portugal plaatsvond en de rest gewoon in Nederland ofniet?

Groeten Theo
 
En aan het prijskaartje van de NLS is zeker niks veranderd na hun verhuizing van het praktijkgedeelte richting Portugal ?

Slimme jongens daar in Beek..
 
FD,

Ik zat in Portugal op t moment dat bekend werd gemaakt dat de gehele vliegfase daar naar toe ging. Mensen uit een klas na mij kregen de keuze om te blijven of terug te gaan. Als ze bleven kregen ze een bedrag met 4 cijfers voor de komma terug.

Not surprisingly, iedereen die naar NL kon ging ook. Aan de ene kant is t veel goedkoper voor de NLS omdat iedereen daar op Portugese arbeidscontracten zit, aan de andere kan moet je ze nageven dat t niet goedkoop is om studenten minimaal 8 maanden in een hotel te stoppen, iedere dag heen en weer te rijden, eten te geven op school etc.

Maar, ze zullen er zeker niet slechter op zijn geworden.
 
hallo best menschen

Leuk forum hier,
Ik ga ook beginnen bij de NLS (22 feb)
Ik heb jullie waarschijnlijk al gezien op de 8ste (rood haar niet te missen)
Ik hoop dat jullie er net zo een zin in hebben als ik. Ik hoorde alleen dat dat weekendje wel zwaar was, maarja daar komen we wel door heen.
Ik zit trouwens in Beek met mijn kamer (19e ga ik de boel verbouwen)
Brugstraat 3 is de plaats.

albert (A.G. Fontijn op de lijst)
 
Terug
Bovenaan