@ArieBombarie,
Dat deviatie afhankelijk zou zijn van de koers is echt te kort door de bocht. Er zit echt iets meer achter. De deviatie kan o.a. veranderen met de belading van het vliegtuig en ook met de plaats op aarde waar het vliegtuig zich bevindt.
@bballchick,
Distance Learning ATPL kan bij een aantal scholen in NL en de UK. Je volgt zo'n 65 verplichte lesuren en de rest studeer je thuis. Via email en een soort online forum houdt je contact met de docenten en andere studenten. Verder is het precies het zelfde alleen kan je meer je eigen tempo bepalen.
@Variatie,
Stelling 1: Dit is de eerste stelling.
Dit klopt toch? Niet te ver doordenken
Back on topic: Wie zouden er nog in de opleiding geïntresseerd zijn als je eerst een jaar of 2 of 3 alleen maar theorie les hebt gevolgt door één jaar praktijk??
Okay, ik zie 'm.
Maar nu naar deviatie (het broertje van variatie...) Deze is niet afhankelijk van de plaats op aarde. Dat is, per definitie, de variatie. Deviatie wordt bepaald door de stuurkoers, en afgelezen op de deviatie- of stuurtafel. Dat een bepaalde lading er invloed op kan hebben, wil ik niet uitsluiten, maar dit zal eigenlijk niet voor mogen komen (afstand belading-magnetisch instrument) danwel binnen de afwijkingslimieten van de stuurtafel moeten blijven.
Dit is misschien een gevalletje waar jij weer teveel doordenkt?