Nieuwe pay deal NetJets

Heren,

Wat doen jullie tijdens vluchten? Zitten jullie in het hotel of wachten jullie op het vliegveld?

Nee, tijdens vluchten zitten we meestal in de cockpit :D :D

Ik heb vorig jaar zo'n 500 uur gevlogen met als gemiddelde zo'n 3 vluchten per dag; uitschieters 0 en 5 en meestal 2 tot 4 legs.

In tegenstelling tot de meeste GA-operators ben je maar heel weinig aan het wachten op vliegvelden. De meeste dagen ben je net lekker bezig op redelijk christelijke tijden.

Voor wat betreft vlootindeling. Ja, een lowtimer komt eerder als FO op een wide cabin aircraft dan iemand met veel ervaring die sneller de upgrade in kan op een kleinere kist. Maar het hangt maar helemaal van de samenstelling van je Indoc-klas af, of je met 2500 uur relatief de lowtimer bent of niet...

Ik ken geen Nederlanders die van een kleine GA operator zijn overgestapt, wel Britten, Ieren, Fransen en Belgen in dat schuitje. Voor hen was dat een hele verbetering. Een collega die vorig jaar is vertrokken om bij een kleine operator te gaan freelancen vond het wel een stap terug (maar is nu vaker 's avonds thuis en dat was belangrijk voor hem).

Erik.
 
Sorry maar moet het verhaal even ontkrachtige dat "low timers" eerder naar de wide cabin gaan. Aangezien er op het moment maar 12 FO's zijn op de G5 de meerderheid is dus captain. Van alle FO’s zijn er maar 4 FO's die low time waren (inclusief mijzelf) en allemaal zijn we gekomen via de small cabin. De meeste FO's zijn mensen met meer ervaring en vaak ook direct aangenomen op de G5. De kans is niet het groots dat je op de large cabin komt als je "low time" bent! Maar de kans is groter dat je op een ander type komt dan de G5.

Op de G5 vlieg je idd meer nacht dan op de small cabin. Maar dat is logisch omdat je meer tijd zones doorkruist. Op een lange vlucht je heb je bijna altijd wel wat nacht tijd.De vluchten van de States naar Europa zijn (zeker nu) allemaal nacht tijd. (killing ik haat het! :grijns: )

Je rooster is ook anders dat is 7-6 of 6,5, dat geeft minder regelmaat. Je werkt iets minder (als je geluk hebt) dan op de small cabin. Maar je bent wel vermoeider (ik weet het, heb het beide gedaan namelijk) als je terug thuis komt. Zeker als je de eerste 4 dagen 4 vluchten per dag in Europa krijgt en dan via London ff een op en neertje New York krijgt. Maar zo af en toe mag je ook 24 uur op een zonnige tropisch eiland zitten. :cool: :biertje:


Grtz Mike5
 
Laatst bewerkt:
Gevonden :grijns:

http://www.flightglobal.com/Jobs/2007/01/30/1454278/first-officers-europe-flight-crew.html

First Officers - Europe - Flight crew Posted30 Jan 07Close date27 Feb 07LocationEurope

Job DescriptionFirst Officers - Europe - Flight crew
When you are a NetJets Europe Pilot, no two days are the same. This year our pilots will fly 10,000 different city pairs between 800 different airfields. You can choose to live near any of 36 major cities in Europe, from Lisbon to Prague, Stockholm to Malaga.
We are looking for First Officers with exemplary professional and customer service skills who want to fly a mix of short, medium or long Haul Routes on the latest business jets. Pilots who qualify as captain start off as first officer and normally receive their captain's wings within one year. We have an extraordinary organisation filled with great people. And we believe in rewarding them for their hard work.
www.NetJetseurope.com/careers
 
Terug
Bovenaan