Nieuwe pay deal NetJets

Observer,

Bij NJE maakt je huidige type niet zo heel veel uit, als het gaat om het nuttige gebruik ervan.
Als ze je aannemen met een current citation rating, kan het zo gebeuren dat ze je op een hawker laten beginnen.

Tijgert,

Je begint altijd als F/O en het hangt af van je ervaring en progress hoe snel je links zit.
Op dit moment groeien ze nog enorm en zal er een grote vraag blijven naar captains.

Eerst ga je naar een upgrade cursus in het kantoor (theorie, etc) en daarna is er een upgrade sim van 4 dagen in parijs.

Maar ik denk dat flyboy je daar meer over kan vertellen.

Mazzel,
XP
 
Tijgert,

Het moment waarop je naar de upgrade gaat hangt voor vliegers op de Citations/Hawkers vooral af van uitbreidingen op hun vloot en hun ervaring. Upgrade groundschool is een droge week in Lissabon met veel part A, JAR-OPS etc. De upgrade sim bestaat uit 4 sessies (een voor familiarisatie en drie voor evaluatie). Daarin word je beoordeeld op je decision making process, SOPs, kennis en common sense. De upgrade sim wordt momenteel gedaan op de ERJ145, wat zowel voor- en nadelen heeft tov een sim van je eigen type. Mij beviel het wel.

De scenarios zijn redelijk straightforward: single failures met mogelijke secondary failures, pax en company relations. Geen combinatie van single-pilot, n-1, no flap, no gear, limited panel, afgebroken pilot seat met een hysterische passagier in je nek tegelijkertijd - tenzij je jezelf in die situatie brengt (daarvoor krijg je overigens wel de gelegenheid).

Overweeg je een overstap?

Erik
 
Nou, nog niet. Maar hoewel ik tegen een upgrade zit aan te hikken hoeft dat helemaal niks te betekenen. Bij gebrek aan toekomst of enige visie verder dan een paar dagen en blowing smoke van anderen moet men toch eens de opties overwegen...
 
1) Iemand eigenlijk ervaring met NJME ?

Maand op / maand af ? waar betaal je belasting ? krijg je je type op je JAA of FAA brevet in het geval je in het bezit van beide bent ? etc etc

2) Vraagje over NJE voor een maat van me. Moet je een EU passpoort hebben? of is een EU workpermit plus geldig (non EU) passpoort + JAA papieren genoeg?

Krijgen jullie bij NJE iets als ID90 ?

FD
 
Laatst bewerkt:
Nou, nog niet. Maar hoewel ik tegen een upgrade zit aan te hikken hoeft dat helemaal niks te betekenen. Bij gebrek aan toekomst of enige visie verder dan een paar dagen en blowing smoke van anderen moet men toch eens de opties overwegen...

Zo zit ik er ook in Tijgert. NJE heeft de Hawker bestelling verdubbeld. Dus CPT´s genoeg nodig de komende tijd. Enige nadeel vind ik persoonlijk de 6 op 5 af regeling en de meer dan afhankelijke situatie als de europese economie een tik krijgt. En men zegt, eens GA altijd GA.

Maar de €7500 netto lonkt wel;)
 
Yo,

Hmmmm de rijken zullen rijk blijven............................

Ik denk dat de passagiers die NJE vervoert financieel iets minder afhankelijk zijn dan de gemiddelde burger.....

Zolang de EU de security maatregelen blijft verscherpen (of het huidige in stand houdt), dan zal de vraag naar operators like NJE blijven toenemen.

Ciao Steef
 
En dat is maar goed ook voor de economische diversiteit binnen de luchvaart.

Uiteindelijk wordt de sector (in zijn geheel) een stuk stabieler als er op meer verschillende takken/branches wordt gewerkt.
Als alles lowcost of charter zou zijn, ben je wel heel afhankelijk van dat doelpubliek.
 
To FD : Je moet een EU paspoort hebben en een JAA F-ATPL.
geen id-90 mogelijk. je spaart wel frequent flyer punten door het positionen.

To R200 : Wat is er mis met 6-5 ? je werkt over het geheel genomen een stuk minder dan waar dan ook. meestal is de 6-5 juist de lokker.

Denk ook dat nje minder gevoelig is voor de conjunctuur.
 
Robin,

dat valt heel erg mee. Mrs Flyboy heeft het soms inderdaad redelijk druk met twee kleintjes (3 1/2 jaar en 4 maanden), maar ik ben gewoon de helft van de tijd thuis... 6 dagen/5 nachten weg en dan 5 dagen/6nachten thuis... Al met al heeft zij het een stuk makkelijker dan vrouwen van mannen met een drukke kantoorbaan. Verder is het rooster bikkelhard, dus genoeg kans om afspraken te maken. En ja, je moet regelmatig een weekend overslaan omdat je dan net werkt, maar dat moet bijna elke vlieger.

Erik
 
Wauw Titan, in dat geval....
I bow to the master! Dat is een heel goede deal.
Congrats RV

Ja opzich wel een goede deal maar had graag iets sneller meer ervaring gehad (als lowtimer).
En moet zeggen op een gegeven moment gaat het echt vervelen, heb afgelopen maand maar 4 dagen gewerkt........

Tja er blijft altijd iets te wensen....
(het gras is altijd groener aan de overkant)

Gr.
 
Heren,

Zouden jullie mij eens kunnen vertellen hoeveel uur jullie gemiddeld op een dagje vliegen en hoelang de gemiddelde vlucht op een Bravo duurt. Ben benieuwd hoeveel je vliegt en hoelang je wacht op een klant.

Wat doen jullie tijdens vluchten? Zitten jullie in het hotel of wachten jullie op het vliegveld?

Trouwens als je Pprune leest dan hebben ze het erover dat mensen met 'minder' ervaring op een wide cabin gaan en mensen met 'meer' ervaring gaan o.a. op de Bravo. Wat wordt er verstaan onder 'minder' ervaring en wat onder 'meer'? Of ligt dit aan de combinatie van vlieguren en waar je gevlogen hebt b.v. parachutisten droppen of airline werk?

Mijn excuses voor de vele vragen. Maar ik wil graag een zo goed mogelijk geinformeerd zijn voordat ik beslissingen ga nemen. Die 6 op, 5 af lijkt me trouwens wel wat. Zo kan je tenminste ook nog een thuis wat doen.

Oh ja, dit is echt de laatste. Doen jullie veel nachtvluchten? Ik heb gehoord dat je er een behoorlijk aantal doet op de wide cabin maar bijna geen op de narrow cabin. klopt dit?

Alvast bedankt,

FT
 
Meestal 1 tot 3 vluchten per dag. zo'n 40 tot 70 uur per maand (afhankelijk van type). Wachten op vliegvelden gebeurt zelden. wanneer split duty langer dan 6 uur wacht je in hotel. tijdens de vluchten zitten we in de cockpit......
Low timer (1500uur-2500uur) soms naar large cabin
Na 2500 uur heb je een betere kans oor snelle upgrade(dus op small cabin)
 
Iemand ervaring als overstapper van een lokale citation operator naar Netjets en het verschil in sociaal en werk leven en operatie?
 
Over de nachtvluchten:
Bijna geen nachtvluchten op de kleinere vloot behalve na evenementen. Denk aan concerten, voetbal, de spelen etc.
Op de kleine vloot en het is een zakenvlucht vertrek 7 tot 9 lcl. Is het een vakantievlucht 9 to 11 lcl. Er kan natuurlijk altijd een ferry voor zitten, maar meestal ben je er de dag van tevoren als het vertrek vroeg is. Aantal legs per dag is gemmideld 2a3 met een enkele uitschieter naar 5.

Voor Large cabin geldt hetzelfde binnen Europa. Maar als ze langere legs vliegen
gebeurt dat toch ook vaak gedurende de nacht zodat de owners kunnen slapen.

Gr RV
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan